پایگاه اینترنتی "آوییشن اکسپلورر" گزارش می دهد که کمپانی "ورتالوتی راسی" (بالگردهای روسیه) و کمپانی ایرانی "فناوران آسمان گیتی" توافقنامه پیشبرد بالگردهای روسی در بازار جمهوری اسلامی ایران را امضا کردند. در چارچوب این توافقنامه Fanavaran ASEMAN GITI Co. Ltd. بعنوان نماینده رسمی کمپانی روسیه در ایران فعالیت خواهد کرد. از جمله وظایف آن بازاریابی منطقه ای و امور تبلیغاتی برای کمپانی "ورتالوتی راسی" است.در این گزارش گفته می شود که "ورتالوتی راسی" قصد دارد که در ایران مدل های غیر نظامی بالگردهای چند منظوره "می-171" و همچنین بالگردهای سبک چند منظوره " ??-226?" که برای پرواز در شرایط کوهستانی مدرنیزه شده اند را عرضه کند. همچنین در دورنمای دراز مدت تحویل بالگردهای سبک چند منظوره ??-62" بررسی می شود.
همچنین در بخش دیگری از این مقاله آمده است که در حال حاضر ایران یکی از مصرف کنندگان عمده بالگردها در منطقه خاور نزدیک است. بخش اعظم پارک بالگردهای ایران را بالگردهای نظامی تشکیل می دهند و در حدود 50 فروند نیز در اهداف تجاری استفاده می شوند.  طی 10 سال آینده "ورتالوتی راسی" پیشبینی می کنند که پارک بالگردهای تجاری در ایران را بیش از 60% افزایش دهند. همه چیز مهیاست برای آنکه بخش اعظم این روند در محل تجهیزات تولید روسیه تامین گردد.
در این مقاله به نقل از "آندره شیبیتوف" مدیر اجرای "ورتالوتی راسی" آمده است: "ما با رضایت شاهدیم که تعداد بالگردهای روسی در ایران افزایش می یابد. در حال حاضر در کشورهای همسایه ایران با موفقیت شبکه مراکز سرویس و تعمیرات فنی بالگردهای "می" و " ??" توسعه می یابد که تا حدی زیادی استفاده از این بالگردها در ایران را تسهیل می کند. در آینده میانمدت ما بر توسعه برخی از بالگردهای روسی که توسط سفارش دهندگان ایرانی خریداری می شوند و همچنین تاسیس موسسه مشترک روسیه-ایرانی مرکز سرویس و ارائه خدمات در این کشور امیدواریم.
در این گزارش همچنین به نقل از "کامران شاهین" مدیر کمپانی Fanavaran ASEMAN GITI Co. Ltd. گفته می شود: امروز در ایران از بالگردهای "می8/17" استفاده می شود. این تصور برای ما بوجود آمده که این بالگردهای مطمئن و جان سخت مخصوصا برای استفاده در شرایط جوی نامساعد ساخته شده اند. امیدواریم که همکاری ما با کمپانی "ورتالوتی راسی" ادامه یابند و همچنین دیگر بالگردهای روسی که با موفقیت در ایران تحت استفاده قرار دارند.