Sword اولین ربات نظامی


ارتش ایالات متحده به زودی و برای اولین بار در تاریخ روبات های نظامی را در عملیاتی واقعی به خدمت میگیرد.این روباتهای نظامی که از هیچ چیز نمیترسند و همیشه در پست خود آماده خدمت هستند Swords نام دارند.
Swords از دسته سربازهای تا دندان مسلح است و هدفش در ماموریت یک مبارزه واقعی است.

Swords مخفف عبارت (( جنگ افزار ویژه برای سیستم های عملیات شناسایی از راه دور )) است.

این اولین بار نیست که یک روبات برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار میگیرد. در عراق در اولین روزهای جنگ روبات های فرماندهی رادیویی به کار گرفته شدند. اما این روبات ها تنها در ماموریت های محدود و با اهداف مشخص استفاده میشدند.
این در حالیست که برای اولین بار در تاریخ این روبات ها در عملیات نظامی و برای شرکت در نبردهای رودررو در نقش عامل ظاهر میشوند. عراق که امروزه به نمایشگاهی برای معرفی پیشرفته ترین تسلیحات ارتش آمریکا شده این بار مجبور است میزبان این روبات های Swords باشد.
در حقیقت این روبات ها بیش از آنکه شبیه به یک نظامی باشند شباهت بسیاری به یک نفربر مسلح دارند.
Swords همچنین مجهز به یک مسلسل اهدایی ناتو است. اولین آزمایش این روبات ها در سال 2004 انجام شد اما عملکرد آنها باعث گشت که مقامات پنتاگون در خصوص استفاده از این وسیله جنگی دچار تردید شوند به طوری که در آزمایش های اولیه این روبات ها برای اعمال خود جوابگوی فرماندهان نبودند و خودسر عمل میکردند.

این رفتار در میدان جنگ یک خطر جدی به شمار می رفت و بنابراین هیچ ژنرالی حاظر به استفاده از آنها نشد. اما اکنون پس از سه سال به نظر میرسد که این روبات ها برای جنگ آماده شده باشند.
Swords میتواند از فاصله بسیار دور با فرمانده خود تماس بگیرد و کسب تکلیف کند و سرباز یا مسوول عملیاتی این روبات ها به کمک سیستم فرماندهی رادیویی می تواند با فشار دادن یک کلید به آنها فرمان حمله دهد و این روبات ها را تبدیل به یک مهاجم حرفه ای کند. این روبات های بی رحم حتی به روی دوستان روباتیک خود نیز آتش میگشایند.