سردار منصوریان در جمع خبرنگاران:
ایران توانایی جایگزین کردن سامانه‌های دیگر به جای S300 را دارد

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با اشاره به تاخیر روس‌ها در تحویل سامانه دفاعی S300 تاکید کرد: اگر این امر صورت نگیرد می‌توانیم سامانه‌های دیگر را جایگزین این سیستم بکنیم.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، سردار محمد حسن منصوریان معاون هماهنگی‌کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا صبح امروز در حاشیه برگزاری رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت 2 در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها با اشاره به موضوع تعلل در تحویل سامانه دفاعی S300 از سوی کشور روسیه اظهار داشت: قطعا این تعلل به دلیل لابی صهیونیست‌ها و فشار آمریکایی‌ها است که موجب شده تحویل سامانه S300 را به تاخیر بیاندازند.
وی تاکید کرد: از آنجا که قرارداد تحویل این سامانه رسمی است، این موضوع از مراجع رسمی قابل پیگیری است و ما نیز همچنان مشغول پیگیری تحویل این سامانه هستیم.
وی با بیان اینکه قطعا پشتیبانی تکنولوژیکی عملیاتی در زمان جنگ برای ما نامطمئن خواهد بود، گفت:‌ اگر سامانه دفاعی S300 را به ما ندهند سیستم‌های جایگزین داریم و می‌توانیم با استفاده از تکنیک‌های ابتکاری و طرح‌های مختلف نیازمندی‌های عملیاتی خود را برآورده کنیم.
سردار منصوریان در ادامه گفت: طی 30 سال گذشته تحقیقات زیادی بر روی موضوع پدافند هوایی کرده‌ایم و امروز بسیاری از سلاح‌ها و تجهیزات از جمله رادارها، ‌موشک‌ها و تجهیزات مقابله با موشک کروز و دیگر تجهیزات که نمی‌توان آنها را اعلام کنیم در این رزمایش تست می‌شوند و ما سعی داریم با اقدامات گسترده و تحقیقات مستمر تمام نیازهای خود را در مواقع بحرانی در داخل تامین کنیم.
معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیا با بیان اینکه جمهوری اسلامی به دلیل ماهیت انقلاب خود همواره مورد تهاجم غرب و شرق بوده و یکی از تهدیدات آنها تهدیدات نظامی است، تصریح کرد: به نظر می رسد این دشمنی ادامه خواهد داشت و ما به عنوان نیروهای مسلح نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.
وی خاطرنشان کرد:‌ نیروهای مسلح همواره کشورهای مسلمان را تحت اشراف اطلاعاتی خود دارند و ما همواره تاکتیک‌ها و شرایط آنها را رصد می کنیم
سردار منصوریان افزود: ما برای همه تهدیدات آنها با توجه به جغرافیا و نقاط ضعف و قوت خودمان طرح‌های مهم مقابله‌ای تدارک دیده‌ایم.
معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیا ادامه داد: این طرح‌ها باید همواره در میادین واقعی مورد آزمایش شوند که یکی از مهمترین اهداف این رزمایش همین موضوع است.
وی خاطرنشان کرد:‌ از آنجا که این رزمایش به صورت مشترک انجام می شود تمامی این نیروها متناسب با تجهیزات خود در آن شرکت دارند اما مسئولیت نهایی پدافند هوایی کشور بر عهده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء است.
سردار منصوریان تصریح کرد: در این رزمایش توانسته‌ایم هماهنگی‌ها در بین سطوح مختلف فرماندهی را در بالاترین سطح ایجاد کنیم و امروز از این لحاظ شرایط بسیار مناسبی داریم.