استفاده از رادارهای تاکتیکی کاستا ، نبو و رادارهای تولید ملی

مرحله اول رزمایش مشترک « مدافعان آسمان ولایت 2» روز یکشنبه به پایان رسید.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا، به محل این رزمایش، امیر سرتیپ دوم علی مقیسه، سخنگوی رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت 2 در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از برگزاری مرحله اول ، بلافاصله مرحله دوم رزمایش طی برنامه‌های تعیین‌شده انجام خواهد شد.
معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء افزود: در دومین روز از مرحله اول رزمایش مدافعان آسمان ولایت 2 یگان های واکنش سریع پدافند نیروهای مسلح تحت فرماندهی ، کنترل و هدایت عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا به سرعت در مناطق عملیاتی از پیش تعیین‌شده جابه‌جا شدند و گسترش یافتند و در جهت تقویت شبکه راداری علاوه بر رادارهای ثابت و سیار تولید و بهینه‌سازی شده توسط متخصصان صنایع نظامی کشورمان از رادارهای تاکتیکی کاستا ، نبو و رادارهای تولید ملی به منظور کشف، شناسایی و اعلام خبر به یگان‌های عمل‌کننده استفاده شد.

عملیات دفاعی دربرابر تهاجم شیمیایی، میکروبی و هسته‌یی
اقدامات پدافندی درمقابله باحمله دشمن فرضی درزمان قطع رادارها
عملیات تهاجم ش.م.ه (شیمیایی، میکروبی ، هسته‌یی) دشمن فرضی صبح روز دوشنبه در منطقه عمومی رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت 2 انجام شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا طی این عملیات، کشور آبی یعنی نیروهای خودی با اعلام خطر به نیروهای پدافند حاضر در منطقه رزمایش، اقدامات مقابله با عوامل شیمیایی را انجام داد و مواضع نیروهای خودی از عوامل شیمیایی پاکسازی شد.
براساس این گزارش صبح روز یکشنبه هم‌چنین حمله دشمن فرضی در سکوت کامل رادیویی یعنی در زمان قطع رادارهای اصلی و فرعی شبکه دیده بانی انجام شد و اقدامات پدافندی لازم در مقابله با آن صورت گرفت.
آغاز مرحله‌ دوم رزمایش مشترک "مدافعان آسمان ولایت ‌2"
نیروهای مهاجم با اقدامات جمینگ و جنگال علیه نیروهای پدافند خودی وارد عمل شدند
مرحله دوم رزمایش مشترک "مدافعان آسمان ولایت 2" توسط نیروهای پدافندی ارتش و سپاه در بخش وسیعی از کشور آغاز شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا سردار سرتیپ دوم پاسدار غلامحسین ملایی نماینده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه مستقر در قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در بخشی از مرحله‌ دوم رزمایش، نیروهای مهاجم با اقدامات جمینگ و جنگال (جنگ الکترونیک) علیه نیروهای پدافند خودی وارد عمل شدند.
وی افزود: نیروهای پدافند خودی با اقدام به موقع و توانمند، اقدامات جمینگ و جنگ الکترونیک دشمن فرضی را خنثی و اهداف دشمن را کشف کردند و نیز اقدامات تاکتیکی را بر روی اهداف مهاجم انجام دادند.
به گزارش ایسنا،‌ ابلاغ آماده باش به کلیه یگان‌ها، آمادگی مقابله با جنگال، انجام اقدامات تاکتیکی کشف ، شناسایی و تعقیب ، ارزیابی اقدامات پدافند غیرعامل، ایجاد وضعیت ش‌.م.ه (شیمیایی، میکروبی ، هسته‌یی) و مقابله با آن و انجام ره‌گیری توسط هواپیمای اسکرامبل از جمله اقدامات دیگر مرحله دوم رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت 2 است که طی امروز ـ یکشنبه ـ و فردا ـ دوشنبه ـ انجام خواهد شد.
در ادامه دومین مرحله از رزمایش مدافعان آسمان ولایت 2، برای نخستین بار سامانه‌های واکنش سریع و متحرک موشک هاگ و همچنین توپ هشت قبضه‌ای 20 میلی‌متری در منطقه‌ عمومی رزمایش مستقر شدند.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این سامانه‌ها فردا و در آغاز سومین مرحله از رزمایش مدافعان آسمان ولایت 2، آزمایش میدانی خواهند شد.
بر اساس این گزارش در حال حاضر در ادامه دومین مرحله از این رزمایش، سامانه‌های موشکی تولیدشده‌ ارتفاع متوسط شاهین، سامانه‌های توپ 35 میلی‌متری اورلیکن و راپیر تجهیز شده به الکترواوپتیک و فاصله‌یاب لیزری مستقر شده‌اند.