.

سپاه نیوز: فرمانده نیروی هوا فضای سپاه تاکید کرد : جمهوری اسلامی در زمینه نیازمندیهای دفاعی خود منتظر دیگران نمی‌ماند و تامین امنیت فضای کشور و سرزمین مقدس اسلامی ایران را نیز وابسته به دریافت سامانه موشکی s300 نخواهد کرد، هر چند تحقق قرارداد خریدموشکهای s300 توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حال پیگیری است.
به گزارش خبرنگار سپاه نیوز ، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده امروز درآغاز مرحله دوم رزمایش مدافعان آسمان ولایت گفت : این رزمایش در ادامه سلسله رزمایش هایی که در طول سال به صورت محدود و منطقه ای برای همه یگانهای پدافندی در ارتش و سپاه پیش‌بینی شده است، به مدت 5 روز برگزار خواهدشد و بخش وسیعی از کشور را در برخواهد گرفت و در فرآیند آن شرایط واقعی یک جنگ را تجربه و همه امکانات پدافندی و سیستم های جنگ الکترونیک خود را بهکار خواهیم گرفت .
وی مقابله با هواپیماهای دور ایستا و همچنین مقابله با سیستم های موشکی کروز که در ارتفاع کم پرواز می کنند در سه مرحله کشف ، پیشگیری و مقابله را از ویژگی های این رزمایش برشمرد و اظهار داشت : بنا داریم به صورت گسترده از مجموعه های دیده بانی بسیج که در سراسر کشور به طور گسترده حضوردارند بهره مند شویم و همچنین پیش بینی شده است امکانات وسیع تولید داخل را بکارگیری کنیم که استفاده از هواپیماهای با RCS کم و نیز سیستم های راداری پیشرفته از آن جمله خواهد بود .
سردار حاجی زاده افزود : بهره‌گیری از رادارهای تولید داخل با بردهای بالا، اولین سامانه راداری پسیو و بدون انتشار، استفاده از سامانه های تور M1که بهینه سازی آن اخیرا به پایان رسید و برد آن در ارتفاع از 6 کیلومتر به10 کیلومتر افزایش یافته است، از برنامه های مدنظر ما در این رزمایش خواهدبود .
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد این مرحله از رزمایش مدافعان حریم ولایت خاطرنشان کرد : برای اولین بار و به صورت گسترده مراکز کنترل فرماندهی را با طراحی خودمان در این رزمایش به کارگیری می‌کنیم که براساس شرایط جنگ ناهمتراز طراحی شده است . همچنین نقش مهاجم و یگان حمله کننده خارج از چارچوب های پدافندی ارتش و سپاه مورد پیشبینی قرار گرفته است تا حمله کاملا غافلگیر کننده باشد .
وی ادامه داد : همچنین در این رزمایش برای نخستین بار توپخانه های بردمتوسط و بردبالا که برای مقابله با موشک کروز استفاده می شود مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و سامانه های سام 6 که در داخل کشور بهینه سازی شده نیز برای نخستین بار به طور گسترده بکارگیری خواهد شد.
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در واکنش به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی نیزتصریح کرد : تهدیدات رژیم صهیونیستی بیشتر یک جنگ روانی است و ما مطمئنیم که آن ها قادر به انجام هیچ حرکتی علیه ما نیستند چراکه تصور درستی ازواکنش ما ندارد و به شدت نگران میزان واکنش ما و تبعات اقدام خود هستند .اما به هرحال ما نظامی هستیم و از آمادگی لازم برای پاسخ به هرگونه تهدیدی برخورداریم و هیچ تهدیدی را نادیده نخواهم گرفت و آن را به فرصت تبدیل خواهیم کرد .
وی با بیان این جمله که "سگی که بتواند گاز بگیرد پارس نخواهد کرد" ادامه داد : آن ها در هر نقطه از جهان که توانسته اند یک حرکت نظامی انجام بدهنددرنگ نکرده اند اما هرگونه اقدامی علیه نظام مقدس ما برای آنان تبعاتی درپیش دارد که قابل پیش بینی نیست و مطمئن باشید در چنین صورتی همان اتفاقی که برای تانک های مرکاوا در جنگ 33 روزه افتاد، برای جنگنده های آنان نیزروی خواهد داد و جنگنده های F 15 و F 16 آنها قطعا در تله پدافندی ماگرفتار و نابود خواهند شد .
سردار حاجی زاده در ادامه یادآور شد : اگر هم احیانا هواپیمایی از آن هابتواند از چنگال پدافندهوایی ایران بگریزد قبل از فرود ، پایگاه هایی که این هواپیما‌ها از آنجا برخاسته اند مورد اصابت موشک های ویران کننده زمینبه زمین ما قرار خواهند گرفت.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد : ممکن است شروع چنین جنگی باصهیونیست‌ها باشد اما بدون تردید پایان آن با اراده ما خواهد بود .
سردار حاجی زاده در پایان با اشاره به عزم و اراده شگفت‌انگیز ملت ایران وقابلیت‌ها و ظرفیت‌های فنی و بومی نیروهای مسلح در تامین فن آوری وسامانه‌های دفاعی مورد نیاز در عرصه هوا، دریا و زمین تاکید کرد:جمهوری اسلامی در زمینه نیازمندیهای دفاعی خود منتظر دیگران نمی‌ماند وتامین امنیت فضای کشور و سرزمین مقدس اسلامی ایران را نیز وابسته به دریافت سامانه موشکی s300 نخواهد کرد، هر چند تحقق قرارداد خرید موشکهایs300 توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حال پیگیری است.
گفتنی است رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت 2 از امروز بمدت 5 روز باحضور یگانهای پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاباسلامی و مشارکت تعدادی از یگانهای بسیج و نیروی انتظامی به وسعت بیش از600 هزار کیلومتر مربع در منطقه غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور برگزارخواهد شد