خبرگزاری فارس: پدافند هوایی ارتش لبنان امروز به تجاوز یک فروند هواپیمای جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان پاسخ داد.

                                               .
به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی "المنار " لبنان، ارتش لبنان دربیانیه‌ای اعلام کرد که یک فروند هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی با تجاوزبه حریم هوایی لبنان بر فراز منطقه "بنت‌جبیل " در جنوب این کشور به پروازدرآمد.
این بیانیه افزود: سامانه پدافند هوایی ارتش لبنان نیز به سمت این هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی تیراندازی کرد که باعث شد تا این هواپیمابه تدریج اوج گرفته و سپس حریم هوایی لبنان را ترک کند.
سامانه پدافند هوایی ارتش لبنان اواخر مهرماه نیز به مقابله با یک فروند هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی از نوع "ام‌کی "پرداخت که با تجاوزبه حریم هوایی لبنان بر فراز مناطق مرجعیون، کفرکلا، میس‌الجبل و حولا دراین کشور به پرواز درآمده بود.
رژیم صهیونیستی تاکنون بارها با زیرپا گذاشتن قطعنامه 1701 شورایامنیت و مخالفت با خواست جامعه جهانی، حریم هوایی و زمینی و دریایی لبنان را نقض کرده است.
ژنرال "جان قهوه‌چی "فرمانده ارتش لبنان شب گذشته در پیامی به مناسبت عید استقلال لبنان، نظامیان این کشور را به بیداری و آمادگی بیشتر درمرزها برای مقابله با اقدامات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان فرا خواند.