خبرگزاری فارس: سومین ناوگروه اعزامی نداجا که در راستای تامین امنیت کشتی‌های عبوری به محدوده آب‌های خلیج عدن اعزام شده بود، ساعتی پیش مورد استقبال مقامات لشکری و کشوری قرار گرفت.
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در آئین استقبال از سومین ناوگروه اعزمی که پس از انجام موفقیت‌آمیز ماموریت خود به میهن بازگشته است، گفت: امروزه اقتدار نیروی دریایی در آب‌های بین‌المللی و منطقه ای به همگان ثابت شده است.
امیردریادار فریبرز قادرپناه با بیان اینکه ارتش تا لزوم اعزام نیرو به منطقه آب‌های سومالی و عدن آمادگی صد در صدی اعزام نیرو به این منطقه را دارد، یادآور شد: دلاورمردان ارتش تاکنون نقش اساسی را در برقرار ماندن چرخه صادرات و واردات کشور چه در دوران جنگ تحمیلی و چه در دوران پس از آن به دوش کشیده‌اند.

وی ادامه داد: تقویت و پشتیبانی لجستیکی ناوگروه اعزامی به خلیج عدن از جمله مواردی است که در اعزام ناوگروه سوم مورد توجه بسیار قرار گرفته است به نحوی که این ناوگروه به طور کامل مایحتاج تغذیه‌ای خود را از درون بدون نیاز به هیچ منبع بیرونی تامین کرده است.
فرمانده منطقه یکم نیروی ضمن تقدیر از پرسنل ناوگروه اعزامی به عدن یادآور شد: امروزه که سربازان ایران اسلامی افتخار حضور در آب‌های بین‌المللی را با هدف دفاع از کیان و اقتدار کشورشان به عهده می‌گیرند به خود می بالند و لحظه شماری برای اعزام دوباره در بین نیروی‌های همیشه آماده ارتش دیده می‌شود.
وی در پایان یادآور شد: پس از حمله دزدهای دریایی در آب‌های محدوده خلیج عدن و سومالی که نشات گرفته از ناآرامی‌های داخلی این کشور است، پس از تصمیمات مقامات ارشد نظامی جمهوری اسلامی تامین و پشتیبانی از کشتی‌های عبوری ایران در محدوده‌‌ای برابر با شعاع هزار کیلومتری در منطقه مذکور به عهده ارتش گذاشته شده است که تاکنون ارتش چهار ناوگروه را به منطقه مذکور اعزام کرده است.