به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی کل سپاه، همایش متخصصان، کارشناسان و محققان نیروی دریایی سپاه با عنوان "بکارگیری آخرین تکنولوژی سطحی و غیر سطحی در سامانه های رزم و دفاع دریایی " با حضور دریادار علی فدوی جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه برگزار شد. فدوی در این همایش که به طرح ایده ها و تجلیل از محققان و کارشناسان نیروی دریایی اختصاص داشت، با بیان این که امروز با تلاش محققان و متخصصان داخلی، تکنولوژی های پیشرفته دفاعی و نظامی از انحصار قدرت های بزرگ خارج شده است،‌ گفت: با دستیابی ایران به تکنولوژی پیشرفته شناوری و موشکی، ضریب دقت و اطمینان این تجهیزات به نقطه صد نزدیک شده است.
وی افزود: نیروی دریایی سپاه در جهت انجام هر چه بهتر مأموریت های محوله، ایده هایی را در دستور کار قرار داده است که بر اساس آن در بحث شناورهای تندرو،‌ حرف اول را در دنیا بزند.
جانشین نیروی دریایی سپاه در ادامه اظهار داشت: بکارگیری پیشرفت های نوینی که محصول تلاش نیروهای داخلی و بومی است، ما را در زمره معدود کشورهایی قرار داده است که شلیک موشک از شناورهای تندرو سطحی و غیر سطحی در حال رسیدن به نقطه ای است که کمترین انحراف را در بحث شلیک و بالاترین دقت در هدف گیری دارند.
فدوی خاطرنشان کرد: ادامه این روند تا دستیابی به نقطه آرمانی همچنان با تلاش شبانه روزی متخصصان عرصه رزمی و دفاعی بی هیچ وقفه ای در حال پیگیری و تکمیل است.
وی ادامه داد: نیروی دریایی سپاه در انجام آن بخش از مأموریت خود که به صیانت از مرزهای آبی کشورمان اختصاص دارد، به دقت تحرکات منطقه ای و فرامنطقه ای دشمن را زیر نظر دارد.
جانشین نیروی دریایی سپاه همچنین اظهار داشت: قدرت انعطاف پذیری، دستیابی به سریع ترین زمان آماده سازی نیرو و تجهیزات، رسیدن به کوتاه ترین زمان عکس العمل و مقابله به مثل نسبت به انواع تهدیدات دریایی، فاکتورهایی است که امروز به حول قوه الهی در حال نهادینه شدن در توان رزمی و دفاعی ماست.
فدوی با اشاره به ادعای یکی از مقامات رژیم صهیونیستی که مدعی شده بود شناورهای این رژیم به چنان سامانه های هشدار دهنده و دفاعی مجهزند که اگر این سامانه روشن باشد هیچ جنبده ای قادر به نزدیک شدن به آنها نیست و آنها را در فاصله دور متلاشی می کند،‌ گفت: همین ادعا گرچه درباره تانک های مرکاوا نیز مطرح شده بود و با انهدام وسیع این تانک ها، خلاف این ادعا ثابت شد اما اتفاق جالبی که درباره یکی از همین شناورهای پیشرفته ادعایی آنان در جنگ 33 روزه اتفاق افتاد، این بود که حزب الله لبنان با اعلام قبلی مبنی بر این که این شناور همه سیستم های هشدار دهنده خودش را روشن کند، این شناور را با نام ساعر مورد هدف قرار داد و به قعر آب های دریای مدیترانه فرستاد.
وی تأکید کرد: امروز اگر حمایت هوشمندانه، آگاهانه و همراه با عزت خواهی، استکبار ستیزی و بیگانه ستیزی مردم ایران از نظام اسلامی وجود نداشت و توان دفاعی و بازدارندگی ما به این سطح از رشد و قابلیت و پیشرفت دست پیدا نکرده بود، قطعا دشمن لحظه ای در تهاجم نظامی علیه ما درنگ و تأمل و تأخیر نمی کرد.
جانشین نیروی دریایی سپاه افزود: تا زمانی که ما بر اصول و معیارهای دینی و انسانی و آرمان های ضد استکباری خود استوار و پایبند باشیم، دشمنی آنان یک دشمنی همه جانبه و دنباله دار خواهد بود و قطعا این اعمال خصومت و دشمنی آنان به حوزه تهدیدات سخت و آشکار منحصر و محدود نبوده و نخواهد بود.
فدوی با تقدیر از تلاشگران، متخصصان و کارشناسانی که توانسته اند در سایه اتکال به الطاف و امدادهای الهی، و در پرتو ایمان، تقوا و بینش و بصیرت دینی و اعتقادی و تلاش و کوشش خستگی ناپذیر و شبانه روزی، گام های بلندی در راه خودکفایی و بهره گیری از فناوری های نوین در ساختارهای مختلف دفاعی کشور بردارند، گفت: بحمدالله امروز بیش از هر زمان دیگری زمینه بسیار مساعد همکاری نخبگان دانشگاهی کشور با مراکز علمی و تحقیقاتی فراهم شده است و نیروی دریایی سپاه در این مسیر پیشقدم بوده و گام های خوب و بلندی برداشته است به طوری که امروز شاهد به نتیجه رسیدن و به ثمر نشستن این تعامل سازنده در ساخت بسیاری از سامانه های شناوری و دفاع دریایی هستیم.