تمرین های هوایی مشترک نیروهای هوایی آمریکا و هند در این کشور آغاز شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی،سخنگوی نیروی هوایی هند اعلام کرد
این تمرین ها به نیروهای مشترک کمک می کند به منظور ایجاد روابط جدید بین دو کشور و همکاری در زمینه برنامه ریزی و انجام ماموریت های جدید علیه دشمنان با یکدیگر هماهنگ شوند.
نیروهای هوایی هند و امریکا در این تمرین های هوایی جدیدترین فناوری ها در زمینه هلی برن نیروها و مداوای پزشکی در هوا را تجربه می کنند.
این مانورها که یکصد و پنجاه نفر از نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند پنج روز ادامه خواهد داشت

این تمرین مشترک در ایستگاه نیروی هوایی هند در شهر آگرا تحت عنوان آمادگی نظامیان برای ماموریتهای اضطراری ادامه دارد.

خبرگزاریهای هند نوشتند، اگرچه رزمایش مشترک آمریکا و هند از پانزدهم اکتبر(23 مهر) آغاز شده و تا 24 اکتبر(2آبان) ادامه خواهد داشت، اما به تازگی اجازه رسانه ای شدن آن داده شده است.
تومیتی روئمر سفیر امریکا در هند روابط راهبردی مستحکم میان دهلی نو و واشنگتن را جهت استقرار امنیت منطقه ای و چالش های پیش رو در برقراری صلح و ثبات بسیار مهم ارزیابی کرد.
یادآور می شود در این رزمایش مشترک 150 نفر از نیروی هوایی امریکا به همراه سه فروند هواپیمای C-130H Hercules، یک فروند C-17 Globemaster III و یک فروند C-130J با نیروهای هند تاکنیک های مختلف مواجهه با بلایای طبیعی و مدیریت آن را به طور عملی مورد بررسی و تحلیل قرار می دهند.
به نظر می رسد با توجه به مخالفت های مردمی با حضور نظامی آمریکا و همزمان با برگزاری این قبیل رزمایش ها ، این مسئله علت مخفی کاری هند و آمریکا در قبال رزمایش هوایی مشترک باشد .