خبرنگار "الف" کسب اطلاع کرد، بعد از طی پروسه‏های طولانی در فرماندهی کل سپاه، نیروهای مسلح و در نهایت دفتر فرماندهی کل قوا، معاونت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سازمان اطلاعات ارتقا می‏یابد.
با ارتقای معاونت اطلاعات سپاه، حسین طائب فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج به عنوان رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، منصوب خواهد شد.
حسین طائب از جمله چهره‏هایی بود که در ابتدای دولت نهم و دهم به عنوان نامزد تصدی وزارت اطلاعات مطرح بود.
پیش از طائب، غلامحسین رمضانی معاونت اطلاعات سپاه را بر عهده داشت.
وی مدتی معاون هماهنگ‌کننده دفتر رهبر انقلاب و همچنین مدت بیش از سه سال معاون فرهنگی ستاد مشترک سپاه و نیز فرمانده دانشکده فرهنگی دانشگاه امام حسین(ع) بود.
حسین طائب، پس از تصدی مسئولیت‌های مختلفی چون معاون فرهنگی ستاد مشترک و فرمانده دانشکده فرهنگی دانشگاه امام حسین(ع) سپاه، به عنوان فرمانده نیروی مقاومت بسیج منصوب شد.
وی در سال 1342 در تهران متولد شد و پس از طی دوران تحصیلی ابتدایی و متوسطه در مدارس محله 17 شهریور تهران، به جرگه طلبگی پیوست و دروس حوزوی را در حوزه‌های علمیه تهران، قم و مشهد تا سطح خارج سپری کرد.
وی درس خارج فقه و اصول را نزد اساتید عالی‏قدر و حضرات آیاتی چون شیخ جواد تبریزی، فاضل لنکرانی و مقام معظم رهبری فرا گرفت.
با توجه به تمرکز دشمن بر جنگ نرم و ضرورت تقویت نهادهای اطلاعاتی- امنیتی در مواجهه با این مساله، می‏توان دریافت که ارتقای معاونت اطلاعات سپاه به سازمان اطلاعات و آشنایی طائب با انواع جنگ نرم، فعالیت اطلاعاتی در کشورمان همراه با تعاریف مدرن دنیا، ماموریت متناسب با این مساله برای خود تعریف خواهد کرد.