"سینا" به ناوگان نیروی دریائی در منطقه چهارم دریایی ارتش پیوست

پیشرفته ترین ناوچه موشک انداز به ناوگان نیروی دریایی ارتش پیوست

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به بندرانزلی ، ناوچه موشک انداز "سینا" که از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با همکاری نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است روز سه شنبه طی مراسمی با حضور سردار "احمد وحیدی"وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر "حبیب الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش، در اسکله منطقه 4 نیروی دریایی ارتش به آبهای دریای خزر انداخته شد و به طور رسمی به ناوگان این نیرو پیوست.
این ناوچه که تمامی مراحل طراحی و ساخت آن به عنوان یکی از پیشرفته ترین فناوری های علمی و تحقیقاتی توسط متخصصان داخلی انجام شده به بیش از یکصد سیستم راداری، موشکی، توپخانه، الکترونیکی، مخابراتی مجهز بوده و از قابلیت بالایی در تحمل امواج سهمگین و حفظ تعادل شناوری برخوردار است.
همچنین قابلیت واکنش سریع در مقابله با تهاجم الکترونیک و ضد الکترونیک و برخورداری از سامانه های پیشرفته ناوبری، هواشناسی و سیستم هدایت آتش از دیگر توانمندی های این ناوچه موشک انداز می باشد.
صنایع دریایی جمهوری اسلامی ایران که دارای قدمت طولانی در تاریخ صنعت دریایی جهان است با تولید و ارایه پیشرفته ترین تجهیزات مورد نیاز در این صنعت همواره کوشیده است در مسیر حفظ صلح و دوستی ایران با کشورهای همسایه و امنیت پایدار در آبهای شمال و جنوب کشور حرکت کند و ناوچه موشک انداز نیز در همین راستا ساخته و به آب انداخته شد.
دستیابی به این فناوری دفاعی پیشرفته حامل پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای منطقه می باشد.

مشخصات فنی سینا و موج "