منابع پرنفوذ دفاعی به خبرنگار اقتصادی در روز چهارشنبه گفتند  پاکستان توسعه ی یک موشک میان قاره ای با برد 7000کیلومتر را جهت ساخت دفاع نفوذناپذیر کشور و قدرت بخشیدن به نیروهای مسلح کشور در مقابل هر گونه تهدیدی را مد نظر دارد.این طرح بعد از آزمایش موفقیت آمیز موشک آگنی 4.سیستم ICBMهند با برد هدف 6000کیلومتر.که باعث ناتوازنی قدرت در جنوب آسیا شد.
منابع اضافه کردند آماده سازی برای توسعه این موشک دوربرد در حال انجام است و خیلی زود پرتاب آزمایشی این موشک انجام می شود.این موشک توانایی حمل کلاهک های متعارف و هسته ای را دارا می باشد.این موشک در صورت شلیک آزمایشی موفق خود یک نقطه ی عطف در تاریخ کشور و یک دستاورد بزرگ برای دانشمندان و مهندسان پاکستان خواهد بود
دارا بودن این ICBM نه فقط پاکستان را نفوذناپذیر می کند بلکه به ایجاد توازن قدرت در منطقه نیز کمک می کند,که کارشناسان دفاعی متعقد اند دچار اختلال  شده بود بعد آزمایش موفقیت آمیز آگنی-4 هند با برد 6000 کیلومتر.
نویسنده با مسئولان رده بالای لشگری ارتباط برقرار کرد که سرباز زدن از اظهار نظر در این مورد.رئیس روابط عمومی ارتش گفت از این برنامه اطلاعی ندارد.
قابل ذکر است که هند به تازگی موشک آگنی-4 با برد 6000 کیلومتر را که می تواند اهدافی را در عمق خاک چین نابود کند را با موفقیت آزمایش کزد.