شلیک موفقیت آمیز موشک های کروز "صاعقه" ، "نور" و "خاتم "
در مرحله چهارم و نهایی رزمایش پیامبر اعظم 5 امروز یکشنبه موشک های کروز ساحل به دریا ، صاعقه و خاتم و همچنین موشک های کروز سطح به سطح (دریا به دریا) به نام نور شلیک شدند و به طور همزمان شناوری واقعی و متحرک را در دریای عمان مورد اصابت قرار دادند.
در مرحله چهارم و نهایی رزمایش پیامبر اعظم 5، امروز دو فروند موشک کروز صاعقه و خاتم از ساحل به دریا و دو فروند موشک کروز نور از روی شناورهای تندر ، شناوری واحد، واقعی و متحرک را در دریای عمان به طور همزمان مورد اصابت خود قرار دادند.
در همین راستا :
شلیک موفق موشک بهینه‌ شده با برد بیش از 300 کیلومتر
پس از شلیک موفق موشک‌های نور (از لانچری در ساحل) و نصر (از یک شناور نیروی دریایی) یک موشک‌ ساحل به دریا دور برد با برد بیش از 300 کیلومتر با موفقیت شلیک و همچون انواع دیگر موشک‌ها، به یک هدف واحد اصابت کرد. البته در این مرحله، برد نهایی این موشک بهینه‌شده مورد استفاده قرار نگرفت و فقط بررسی قدرت تخریب و امکان شلیک همزمان موشک‌ها آزمایش شد.
الجزیره:
ایران آمادگی رویارویی با بدترین گزینه احتمالی را دارد
خبرگزاری فارس: شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی از رزمایش پیامبر اعظم 5 در خلیج فارس و تنگه هرمز، تاکید کرد: ایران آمادگی مواجهه با بدترین گزینه احتمالی را دارد.
به گزارش مانیتورینگ فارس، شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی از آخرین روز رزمایش پیامبر اعظم 5 در آبهای خلیج فارس و تنگه هرمز، خبر آزمایش 4 نوع از موشک‌های دریایی جدید توسط سپاه پاسداران را اعلام کرد.
این شبکه از قول مصطفی صفاری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران خبر داد که در بین این موشک‌ها یک موشک ساخت داخل است که قدرت تخریب بالایی دارد و هم از ساحل و هم از عرشه کشتی قابل شلیک است.
الجزیره در ادامه این گزارش افزود: مانور آبی ایران در خلیج [فارس] در حال نزدیک شدن به روزهای پایانی است و مرحله کنونی آن که مشتمل بر شلیک آزمایشی موشک های جدیدی است که برای اهداف دریایی در نظر گرفته شده است.
این شبکه با پخش بخشی از اظهارات سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران درباره این رزمایش پرداخت.
جلیلی در جمع خبرنگاران گفته بود: این رزمایش پیامی است که دربردارنده امنیت، ثبات، صلح و محبت در منطقه است و پیام دوم آن این که کشورهای منطقه توان تامین امنیت منطقه را دارند.
خبرنگار الجزیره در ادامه با اشاره به آمادگی ایران برای هرگونه گزینه احتمالی که توسط منتقدین برنامه هسته‌ای ممکن است به اجرا دربیاید، افزود: ایران آمادگی مواجهه با بدترین احتمال را دارد و آماده بازکردن جبهه جدید برای دفاع از حملات دشمن است.
این شبکه در ادامه این گزارش با اشاره به سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران به قاره سیاه، گزارش داد: ایران این سفر را جزئی از طرح بزرگتر برای گسترش روابط با دیگر کشورهای این قاره دانسته است.
الجزیره با اشاره به توافقات صورت گرفته اقتصادی و دیپلماتیک بین تهران و کشورهای آفریقایی در طی دو سال گذشته این توافقات را در راستای منافع اقتصادی تهران در افریقا دانست و آن را راهی برای خروج از تنگناهای اقتصادی که علیه ایران ایجاد شده دانست.
این شبکه با اشاره به تلاش جمهوری اسلامی ایران برای بهره‌مند شدن از بازار آفریقا بر رقابت غرب برای رسیدن به این بازار تاکید کرد.
الجزیره در حالی که مدعی شد، سفر احمدی نژاد به آفریقا تلاشی پیش دستانه برای خروج از تنگناهای دیپلماتیک است که غرب علیه ایران فراهم کرده است، ین سفرها را با تحرکات ایران در آمریکای لاتین در یک راستا دانست.
این شبکه با بیان اینکه سفر رئیس جمهور ایران به اوگاندا از اهمیت بیشتری برخوردار است، تصریح کرد: اوگاندا یکی از کشورهای دارای کرسی غیر دائم در شورای امنیت است که رای آن برای ایران دارای اهمیت است.