سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

یک خبر فوری با عنوان «عماد مغنیه پا به جهان گذاشت» در صدر اخبار شبکه تلویزیونی «المنار» لبنان قرار گرفت. به گزارش فارس ، هنوز چند ساعت از اعلام خبر به دنیا آمدن نوه شهید عماد مغنیه ، فرمانده ارشد حزب الله لبنان نگذشته بود که این خبر دهان به دهان در میان توده‌های مختلف مردم لبنان منتشر شد.

 

پیش از ظهر امروز ، خبری فوری با عنوان «خداوند امروز یک نوه پسر ، روزی شهید عماد مغنیه کرد» در صدر اخبار شبکه تلویزیونی المنار قرار گرفت. بنا به گفته منابع آگاه ، خانواده این نوزاد وی را همنام پدربزرگش «عماد» نام نهادند. انشاالله عماد مغنیه کوچک ، راه «حاج رضوان» را ادامه دهد!





      

تو ننگ عربی سیدحسن! نام تو را باید از فهرست اعراب شایسته خط بزنیم! تو به جای اینکه در ویلای ساحلی ات لم بدهی و چرت تابستانی ات را با دود قلیان مفرح کنی ، تفتگ دست میگیری و از پشت تریبون المنار با نعره هایت چرت ما را پاره میکنی! تو هیچ شباهتی به اعراب بزرگ نداری سیدحسن! نه شکمت آن اندازه است که پشت دشداشه های سفید وقار عربی ات را نمایان کند ، نه چفیه و عقال داری! تازه عمامه سیاه سرت میگذاری که ما را به یاد خمینی (ره) می اندازد! تو ننگ عربی سیدحسن! بجای آنکه در حرمسرایت بگردی و رقص عربی ممالک گرجی و اوکراینی ات را تماشا کنی تا فردا در بهشت برای مغالزه با حوریان آماده باشی ، در مخفیگاهت که نمیدانیم کجاست می نشینی و نهج البلاغه میخوانی! تو کافر شده ای سیدحسن! و بر ماست که تو را به یهودیان اهل کتاب بسپاریم... فقط به رسم مردان بزرگ عرب صادق باش و بگو برد موشک هایت به ریاض که نمیرسد؟!





      

عصر ایران - به اعتقاد کارشناسان امنیتی غرب، امکانات اتمی ایران به حدی در اعماق زمین قرار گرفته که نابودی کامل و حتی تخریب آنها برای اسراییل طی حمله هوایی امری سخت خواهد بود.

هفته نامه نیوزویک چاپ آمریکا در این مورد نوشت: در مصاحبه ای که با یکی از مقامات امنیتی غرب داشتیم و وی به شرط عدم افشا نامش با ما صحبت کرد و نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که حداقل چهار مرکز کلیدی اتمی در ایران موجود است و همه آنها در تونلهایی در اعماق بیش از 200 متری سطح زمین قرار دارند که دور تا دور آنها محافظت شدید می شود.

بنا به گزارش هفته نامه مذکور، تخریب و حتی آسیب رسانی جدی به تاسیسات اتمی ایران مستلزم فرود آوردن تعداد زیادی بمب های چند تنی با قدرت تخریب بالاست که جملگی باید در محلی یکسان و شناسایی شده فرود آیند و همین نکته، فرضیه حمله را ناکام می گذارد.

دیوید آلبرایت از کارشناسان سابق سازمان ملل در امور فعالیت های اتمی به نیوزویک گفت: چنین هدف هایی برای حمله سخت هستند.

هفته نامه مذکور مدعی شد که سازمان جاسوسی آلمان که با حروف اختصار بی.ان.دی شتاخته می شود و معادل سی.آی.ای آمریکا است، چندی پیش فردی ایرانی-کانادایی به نام سازمانی "سندباد" را به کار گرفت تا از طریق او به ایران تاسیسات مورد نیاز در نیروگاه ها را بفروشد و در عوض اطلاعات خوبی برای این سازمان مهیا کند که شامل نحوه حفاری و عکسهایی از ماشینهای خاکبرداری در تاسیسات اتمی بوده است.

نیوزویک تصریح کرد: روند جاسوسی سند باد چندی پیش به دلیل ناهماهنگی ماموران گمرک آلمان با بخش اطلاعات، شکست خورد زیرا حین ورود او به کشور، به دلیل همراه داشتن اطلاعات مشکوک، به اتهام انتقال تکنولوژی موشکی به ایران دستگیر شد و بدین ترتیب، یکی از بزرگترین پروژه های جاسوسی از تاسیسات اتمی ایران متوقف شد.



      


مسابقه ی پرتاب موشک های زمین به زمین ارتش برگزار شد

مسابقات پرتاب موشک‌های زمین به زمین ارتش برگزار شد

خبرگزاری فارس: مسابقه پرتاب موشک‌های زمین به زمین برای نخستین بار در ارتش و طی اقدامی نوآورانه برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی کل ارتش، امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه این مسابقه در بین یگان‌های موشکی نیروهای زمینی و هوایی ارتش و از اواخر مردادماه آغاز شده بود، گفت: مرحله نهایی این مسابقات در روزهای اول و دوم آبان در مناطق عمومی استان‌های اصفهان و سمنان با موفقیت به اجرا درآمد.
وی افزود: در اختتامیه این رزمایش موشکی، تیم‌های موشکی شهید سرلشکر آبشناسان و شهید سرلشکر نامجو از نیروی زمینی ارتش و تیم‌های موشکی سرلشکر شهید بابایی و شهید یاسینی از نیروی هوایی ارتش با یکدیگر به رقابت پرداختند و 243 عامل در حوزه تکنیکی و ده‌ها عامل از جمله سرعت در جابجایی، اشغال مواضع و اجرای شلیک در حوزه تاکتیکی مورد ارزیابی قرار گرفت.
به گفته امیر موسوی، احاطه هدف، فریب سامانه‌های رهگیری موشک و اقدامات ضد ضدموشکی از دیگر عواملی بود که در این رزمایش مورد سنجش قرار گرفت.
جانشین فرمانده کل ارتش در پایان از برگزاری مسابقات موشکی ساحل به دریا، سطح به سطح، زیرسطح به سطح، زیرسطح به زیر سطح، و هوا به سطح در آبهای نیلگون کشورمان در آینده نزدیک خبر داد .





      

رئیس جمهور روسیه در کاکپیت سوخو-33

 

Dmitry Medvedev در حال بازدید از ناوگان دریای شمال روسیه و مشاهده تمرین

Dmitry Medvedev در حال بازدید از ناوگان دریای شمال روسیه و مشاهده تمرین
نظامی یگانهای شناور به همراه آزمایش موشک بالستیک Sineva در روز شنبه در دریای بارنتز

مدودوف به همراه وزیر دفاع روسیه Anatoly Serdyukov و فرمانده نیروی دریائی روسیه آدمیرال
Vladimir Vysotsky. آنها توسط فرمانده ناوگان شمالی روسیه Nikolai Maksimov مورد استقبال قرار گرفتند.
در مانور دریای بارنتز 5000 پرسنل. 8 ناو و 4 زیر دریائی شرکت داشتند
مدودوف در حال بازدید از داخل سوخو-33
11 اکتبر 2008. رئیس جمهور روسیه در کاکپیت جنگنده دریائی Su-33
مدودوف در کنار هلیکوپتر ASW Ka-27 مستقر در ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسف
مدودوف در حال بازدید از هلیکوپتر ASW Ka-27
تصویری بسیاز زیبا از لحظه برخاست Su-33 از آدمیرال کوزنتسف
 
 
 
مدودوف در کنار پرسنل کوزنتسف

 
 
 
 




      

1-ژاپن پیشگام تولید تانکهای آبی خاکی بود
2-از زمان تاسیس جی اس جی 9 ( واحد ضد تروریست آلمان) این سرویس در بیش از 1500 عملیات ضد تروریستی شرکت داشته است ولی تنها در 4 عملیات تیراندازی کرده است.
3- اولین عملیات اس ای اس ( نیروهای ویژه هوابرد بریتانیا) فاجعه آمیز بود و تنها 22 سرباز از 66 سرباز اعزامی به نقطه عملیات در پشت خطوط دشمن رسیدند.
4-سرعت تانک پانتر آلمانی برابر تی 34 های روسی بود در حالیکه وزن آنها یک سوم بیشتر از رقیب روسی بود.
5-توپهای خود کششی برای اولین بار توسط آلمانها در جنگ جهانی دوم ساخته شد.
6-ژاپن تا پایان جنگ جهانی دوم هیچگاه تانک سنگین نساخت.
7-تا زمان خروشچف تمام تانک های سنگین شوروی با نام جوزف استالین نامیده میشدند.
8- سنگین ترین خودروی زرهی در جنگ جهانی دوم شکارچی تانک آلمان ها به نام جاد تایگر به وزن 71 تن بود که به 1 قبضه توپ ضد هوایی 128 میلیمتری مسلح شده بود.
9- موتور تقریبا تمام تانک های آلمانی در جنگ جهانی دوم بنزینی بود.
10- سنگین ترین تانک ساخت فرانسه در جنگ جهانی اول چارسی2 با 68 تن وزن بود که تا پایان جنگ عملیاتی نشد و در جنگ جهانی دوم نیز قبل از رسیدن به صحنه نبرد توسط قطار با بمباران هوایی آلمان ها از بین رفتند یا برای اینکه به دست آلمان ها نیافتد توسط خود فرانسوی ها منفجر شدند.
11- در زمان حمله آلمان به فرانسه در جنگ جهانی دوم آلمان ها 2800 عراده تانک در برابر 3400 عراده تانک متفقین داشتند.
-12-ضخامت زره پانتزر 4 از اولین مدل تا اخرین مدل از 35 میلیمتر به 80 میلیمتر افزایش پیدا کرده بود و یک سوم به وزن آن افزوده شده بود.
13- شعار سرویس ویژه هوابرد بریتانیا این جمله است: آنکه شجاعت به خرج دهد برنده است.
14- بیشترین تانک تولید شده در طی جنگ جهانی دوم شرمن آمریکایی با حدود 50000 عراده است.
15- ورماخت اولین نیرویی بود که تمام تانک های خود را به رادیو مجهز کرد.
16- ناو هواپیمابر یور کاتورن که در نبرد دریایی میدوی ژاپن در ژوئن 1942 غرق شد 26 روز قبل از غرق شدن در نبرد کورال سی آسیب دیده بود و تنها 2 روز برای تعمیر آن در هاوایی وقت صرف شد.
17- در عملیات آزاد سازی سفارت ایران در لندن از چنگال تروریست ها اس ای اس بیش از 30 نفر را به کار گرفت. 24 گروگان آزاد شدند و 2 گروگان کشته شدند. 5 نفر از تروریست ها کشته شدند و آـسیبی به نیروهای اس ای اس وارد نشد.
18-قبل از جنگ جهانی دوم در شوروی تانک هایی ساخته بودند که هم بر روی شنی و هم بر روی غلطکهایشان حرکت میکردند. این تانک ها به علت پیچیدگی زیاد در زمان جنگ کنار گذاشته شدند.
19- تولید تانک های کتوسط و سنگین در المان بین سال های 1940 تا 1944 از 1359 عراده به 17318 عراده رسید.
20- آخرین بازمانده تانکهای جوزف استالین 2 که در زمان جنگ دوم جهانی ساخته شدند در سال 1995 بازنشسته شد.
21- بیشترین تعداد تانک تولید شده در جنگ جهانی دوم توسط روسها تی 34 با 39698 عراده است. انها بیش از 2 دهه در خدمت ارتش سرخ بودند تا پایان قرن نیز در چند ارتش جهان سوم از انها استفاده میشد.
22- از 6 فروند هواپیمای اسکادران هشتم اژدر افکن که اولین حله آمریکا به ناوهای هواپیمابر ژاپنی در میدوی را انجام دادند تنها یک فروند جان به در برد.
23- سرویس ویژه هوا برد بریتانیا در روز اول جولای سال 1941 فعال شد و توسط ستوان دیوید استرلینگ تشکیل شد.
24- سنگین ترین تانک عملیاتی فرانسه در جنگ جهانی دوم بی ابیس با 31.5 تن وزن بود. این تانک به 1 قبضه توپ 75 میلیمتری ، 1 قبضه توپ 47 میلیمتری و 2 قبضه مسلسل مسلح بود.
25- آلمان ها در جنگ جهانی اول تنها 20 تانک ساختند و از 100 تانک غنیمت گرفته شده نیز استفاده میکردند.
26- رنو اف تا 17 اولین تانکی بود که دارای برجک متحرک بود. تا پایان جنگ جهانی اول 2697 عراده از آن ساخته شد و 534 عراده از آنها تا آغاز جنگ جهانی دوم در ارتش فرانسه خدمت می کردند.
27- اولین تانک فرماندهی، شکارچی تانک و توپ خود کشششی آلمان در جنگ جهانی دوم بر روی شاسی پانزر ساخته شدند. پانزر تانکی آموزشی بود که تنها به 1 قبضه مسلسل مسلح بود.
28- تانک چرچیل برای اولین بار در نبرد نافرجام دیپ توسط متفقین به کار گرفته شد.
29- طراح حمله غافلگیرانه ژاپن به پل هاربر دیادار یاماتو بین سال های 1925 تا 1928 وابسته نیروی دریایی ژاپن در واشنگتن بود.
30- بر خلاف ترتیب حروف الفبا تانک پانتر مدل دی اولین مدل تانک پانتر بود که ساخته شده بود. این تانک اولین بار در نبرد کورسک دیده شد.
31- در فتح لهستان و فرانسه در جنگ جهانی دوم بیش از سه چهارم تانکهای ورماخت را پانزرهای 1و2 تشکیل میدادند که هردو تانکهایی سبک و آموزشی بودند.
32- ایتالیا در طی جنگ جهانی دوم ( از سال شروع جنگ 1940 تا زمان تسلیم 1943) 2000 عراده تانک تولید کرد.
33- بیشترین کالیبری که بر روی برجک گردان نصب شده بود متعلق به تانکهای جوزف استالین 2 بودساخت روسیه با کالیبر 122 میلیمتر بود.
34- سنگین ترین تانک ایتالیا در طی جنگ جهانی دوم تنها 26 تن وزن داشت.
35- اسب بارکش نیروهای زرهی ورماخت در آغاز جنگ جهانی دوم پانزرهای 35 و 38 بودند که در اشغال بدون خون ریزی چکسلواکی به غنیمت گرفته شده بودند. یک چهارم تانکهای موجود در سال 1940 را این تانکها تشکیل میدادند.
36- بین سالهای 1931 تا 1945 ژاپن 6450 عراده تانک تولید کرد که حدود 3300 عراده ار آنها ساخت میتسوبیشی بودند.
37- آلمان در طی جنگ جهانی دوم 1 عراده تایگر به ایتالیا واگذار کرد که آنها پس از تسلیم ایتالیا به متفقین بدون شرکت در نبرد دوباره توسط آلمان ها باز پس گرفته شدند.
38- قوی ترین توپ خود کششی ساخت ایتالیا در دوران جنگ جهانی دوم به یک قبضه هویتزر 105 میلیمتری مسلح شده بود و وزن این تانک 15700 کیلوگرم بود.
39- در عملیات ازاد سازی هواپیما737 لوفت هانزا توسط جی اس جی 9 سه نفر از هواپیما رباها کشته شدند. تمام سرنشینان هواپیما نجات پیدا کردند یک نفر از پرسنل جی اس جی9 و یک نفر از خدمه هواپیما زخمی شدند.
40- سرویس ویژه هابرد بریتانیا در عملیات ازاد سازی هواپیمای 737 لوفت هانزا در موگادیشو از نیروی جی ای جی 9 پشتیابنی میکردند.
41- در جبهه ایتالیا آلمانها برجک تانکهای پانتر را بر روی مواضع زمینی نصب کرده بودند . به عنوان آتشبار توپخانه از ان بهره گیری میکردند.
42- اس ای اس در اولین عملیات موفقیت امیز خود توانست 61 فروند هواپیمای لوفت هانزا را در فرودگاهی در عمق کویر ( بدون دادان تلفات ) بر روی زمین منفجر کنند.
43- لقب دیوید استرلینگ ( بنیانگذار اس ای اس ) سرگرد شبح بود. او در ژانویه 1943 توسط ایتالیایی ها اسیر شد و تا پایان جنگ جهانی دوم در اردوگاه اسرای جنگی بود.
44- بعضی از اعضای اس ای اس در جنگ ویتنام و در کنار مجاهدین افغان جنگیده اند.
45- مسلسل پاکل در سال 1817 در بریتانیا ساخته شد. نرخ آتشی معادل 7 گلوله در دقیقه داشت.
منبع: ماهنامه جنگ افزار شماره 27




      

دولت آمریکا قصد دارد تا سیستمهای پیشرفته دفاع ضد موشکی THAAD به ارزش 7 بیلیون دلار را جهت مقابله با موشکهای ایران به امارات بفروشد. THAAD توسط شرکت Lockheed Martin Corp ساخته و سیستمهای راداری آن توسط Raytheon Co طراحی شده است. در صورت پیشنهاد این معامله- کنگره آمریکا تا 30 روز فرصت برای بازبینی قرارداد دارد اما معمولا از بلاک کردن خودداری میکند.

Kenneth Katzman, از کارشناسان خلیج (فارس) در سرویس تحقیقاتی کنگره امریکا اظهار میدارد که امارات به شدت علاقمند بوده است که دارای توانائیهای مناسب جهت مقابله با امکانات موشکی ایران باشد. وی می افزاید که امارات برای سالها نگران درگیری بین آمریکا یا اسرائیل با ایران بر سر مسئله اتمی ایران بوده است و برای ایران - امارات هدفی مناسب به جهت وجود میلیاردها دلار سرمایه در زیربنای اقتصادی امارت است.

Craig Vanbebber, سخنگوی شرکت Lockheed Martin اظهار میدارد که کشورهای مختلفی برای خرید سیستم THAAD علاقه نشان داده اند. THAAD اولین سیستم دفاع موشکی برای مقابله با موشکهای بالستیک برد کوتاه و متوسط در بیرون و داخل اتمسفر میباشد. بنا به گفته یکی از اعضای کنگره آمریکا - این قرارداد شامل موشکهای بازدارنده- واحد آتش- رادار و آموزش پرسنل میباشد. THAAD برای مقابله با موشکهای اسکاد و سایر موشکهای مشابه طراحی شده و قابلیتهای محدودی در مقابله با موشکهای ICBM داراست.

Mon Sep 8, 2008
Reuters





      

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: طراحی و ساخت زیردریایی با تناژ بیش از هزار تن در کشور آغاز شده و به خوبی پیش می‌رود.

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس با اشاره به افتتاح خط تولید زیردریایی‌های نیمه سنگین ایرانی با نام قائم گفت: این شناورهای زیرسطحی مجهز به سامانه‌های پیشرفته دفاعی همچون اژدرهای پرقدرت و مین‌های دریایی هستند و می‌توانند انواع عملیات‌های آفندی و پدافندی را با بالاترین درصد موفقیت به اجرا گذارند.

وی اضافه کرد: هیچکدام از کشورهای منطقه نمی‌توانند زیردریایی نیمه سنگین تولید کنند چون از تکنولوژی بالایی برخوردار است و اکنون جمهوری اسلامی ایران به هر میزان که نیاز داشته باشد از زیردریایی‌های نیمه سنگین بومی تولید خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با یادآوری ویژگی‌های زیردریایی‌های نیمه سنگین گفت: با توجه به برد مناسب و توانمندی‌های قابل توجه زیردریایی‌های نیمه سنگین، اکنون "قائم" ساخت متخصصان دفاعی کشورمان می‌توانند تمامی مواضع تحت مسئولیت و تعیین شده خود را کنترل کرده و در آنجا حضور یابد.

سیاری همچنین از برنامه‌ریزی برای تولید زیردریایی‌های سنگین در کشورمان خبر داد و گفت: برنامه ریزی و طراحی برای ساخت این نوع زیردریایی که تناژ آن بیش از هزار تن است به خوبی پیش می‌رود و در آینده نزدیک نیز جمهوری اسلامی ایران صاحب این تکنولوژی مهم زیر سطحی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال فارس که آیا تولید زیر دریایی‌های سنگین و نیمه سنگین موجب توقف ساخت زیر دریایی‌های سبک کلاس غدیر در کشور می‌شود، تاکید کرد: هر کدام از این زیر دریایی‌ها برای مسئولیت و نوع خاصی از عملیات به کار گرفته می‌شوند و در آینده نیز تعداد دیگری از زیردریایی‌های سبک وارد آبهای کشورمان خواهد شد.

 





      

این عکس استثنایی توسط " بنی جی دیویس" عکاس USAF (نیروی هوایی امریکا) گرفته شده.
به عقیده ی من ، بدون هیچ پرسشی و به میان آوردن مسائل فنی و تکنیکی عکاسی این عکس می تونه بهترین عکس از اجکت یک هواپیما باشه.
اون روز قرار بود یه مانور نظامی برگزار بشه و دیویس از روی برج مراقبت مشغول مشاهده و عکاسی بود که ناگهان هواپیمای اف 16 ارتش امریکا فاصلش با زمین کم تر و کم تر شد.
کاپیتان کریس استریکلین خلبان اون اف 16 بود و هواپیما تو فاصله ی 42 متری سطح زمین بود.
کاپیتان که از کنترل هواپیما کاملاً نا امید شده بود تو یه لحظه تصمیم گرفت اهرم اجکت رو بکشه و به بیرون پرتاب بشه .
دیویس اون روز کار خودش رو کرد و از لحظه ی پرتاب کاپیتان به بیرون عکس گرفت و بعد هوپایما به زمین برخورد کرد.
قیمت این هواپیما که کاملاً نابود شد حدود 20.4 میلیون دلار (به عبارتی حدود 20 میلیارد تومان ) بود.
فقط کافی بود که کاپیتان کریس استریکلین 0.8 ثانیه دیرتر دکمه ی اجکت رو بزنه تا اونم همراه اف 16 به زمین بخوره.
دیویس این عکس رو با دوربین نیکون D1X و با لنزی با فاصله ی کانونی 300 میلی متری در دیافراگم 4 و با سرعت شاتر 1/1000 ثانیه گرفته .





      

پایگاه خبری اسراییلی دبکا روز گذشته در گزارش ویژه خود نوشت روسیه به پایگاههای هوایی اسراییل در گرجستان حمله کرده است.
به گزارش «فردا» و به نقل از دبکا، گرجستان به رژیم اسراییل اجازه داده بود تا از این دو پایگاه هوایی برای حمله احتمالی به ایران استفاده نماید. بدین ترتیب اسراییل دیگر نیازی به اجازه آمریکا برای استفاده از حریم هوایی عراق نداشت و مسافت مورد نظر نیز به شدت کاهش می‌یافت.
بنابراین گزارش روسیه علاوه بر تخریب این دو پایگاه، به دیگر تجهیزات اسراییل در جنوب گرجستان نیز حمله کرده و برخی تجهیزات جاسوسی اسراییل را ضبط نمودند. روسیه این تجهیزات را به خاک خود منتقل نموده است.
منابع این سایت خبری معتقدند در صورت دسترسی روسیه به تجهیزات و تاسیسات جاسوسی اسراییل، یکی از پیشرفته‌ترین امکانات جاسوسی اسراییل علیه ایران و روسیه فاش خواهد شد.
پایگاه دبکا همچنین عنوان نموده است پیش از این، در اتفاقی مشابه، مهندسین روسی تجهیزات اسراییلی را تجزیه نموده و پس از کشف تکنولوژی آن، اطلاعاتش را در اختیار ایران و سوریه قرار دادند.
گفتنی است این پایگاهها برای حمله مستقیم اسراییل به ایران در نظر گرفته شده بودند




      
   1   2      >




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی