سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

در پی برخورد دو فروند SU-27  در مسکو روی داد:

فرمانده شوالیه های روسی کشته شد
خلبان Sukhoi Su-27 که در ژکوفسکی در روز یکشنبه سقوط کرد جان باخت. این مطلب به نقل از سخنگوی نیروی هوائی روسیه Vladimir Drik  به خبرگزاری ایتارتاس نقل شده است. وی از ذکر نام این خلبان خودداری کرد. در همین حال پلیس محلی به خبرگزاری ایتارتاس اظهار داشته که این خلبان جان باخته فرمانده تیم شوالیه های روسی Igor Tkachenko بوده است.

یک فروند Su-27  تک سرنشیته و یک فروند Su-27UB در حال اجرای تمرین برای نمایشگاه MAKS 09 بودند که این حادثه روی داد. فرمانده نیروی هوائی روسیه Alexander Zelin اعلام داشته که این حادثه خللی در برنامه های نیروی هوائی روسیه در نمایشگاه MAKS 09 ایجاد نخواهد کرد. اخرین اخبار حاکیست که دو فروند سوخو-27 که خود را برای نمایش هوائی ماکس-2009 آماده میکردند در آسمان به هم برخورد کرده و در نتیجه یکی از خلبانان آن که فرمانده شوالیه های روسی بود جان باخت. دیمیتری مدویدوف رئیس جمهور روسیه بلافاصله پیام تسلیتی برای خانواده Igor Tkachenko صادر کرد. همچنین یکی دیگر از خلبانان به شدت از ناحیه ستون فقرات مجروح شده و در بیمارستان به سر میبرد.
طبق گفته شاهدان عینی ، علت مرگ Igor Tkachenko  آتش گرفتن چتر وی در آسمان بوده است. این در حالست که دو خلبان دیگر نیز که موفق به ایجکت شده بودند راهی بیمارستان گردیدند.
تصاویر مرتبط با خبر فوق:





 

 




      

 

خبرگزاری فارس: با حکم سرلشکر جعفری، سردار محسن کاظمینی به عنوان معاون جدید عملیات کل سپاه منصوب شد.
به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار محسن کاظمینی سالهای متمادی در خوزستان فعالیت داشته و توانسته است نقش مهمی را در ایجاد امنیت پایدار در منطقه جنوب غرب کشور ایجاد کند. قدرت بالای عملیاتی و ایجاد هماهنگی در انجام امور مهم و استراتژیک، دو ویژگی مهم فرمانده سابق سپاه ولیعصر (عج) عنوان شده است.

سردار کاظمینی، جانشین سردار پاکپور معاون سابق عملیات کل سپاه شد که اخیرا به عنوان فرمانده نیروی زمینی منصوب شده است. وی از روز گذشته رسما به عنوان معاون جدید عملیات کل سپاه معرفی و مشغول به کار شد.

 

 





      

فرمانده عملیات مخصوص ایالات متحده (USSOCOM) در پانزدهم اکتبر سال 2003 نیاز خود به یک سلاح تهاجمی جهت تجهیز نیروهای مخصوص را اعلام کرد.این تقاضا که به سرعت نظر کمپانی های اسلحه سازی را به خود جلب کرد نیاز واحد مذکور به یک سلاح رزمی که سازگار با ماموریت های کنونی و آینده نیروهای مخصوص باشد را کاملا متفاوت با سلاح جدید ارتش ایالات متحده یعنی XM-8 (برگرفته از طرح هکلر و کخ )بیان کرد.

تفاوت کلیدی میان XM-8 و SCAR در تک کالیبره بودن XM-8 می باشد.که فقط برای شلیک مهمات کالیبر 5.56x45mm ناتو طراحی شده است.با نگرشی کاملا متفاوت که برخاسته از تفاوت میان ماموریت های پیاده نظام ارتش ایالات متحده و نیروهای وی‍‍‍‍‍‍ژه است،SCARمی باید توانایی شلیک کالیبر های مختلف موجود در میدان های نبرد را چه از نوع استاندارد ناتو و چه از نوع استاندارد روسی داشته باشد. در ابتدا SCAR در دو گونه سبک SCAR-L با قابلیت شلیک مهمات 5.56mm ناتو و گونه سنگین SCAR-H با توانایی شلیک مهمات پرقدرت 7.62x51mm ناتو ساخته شد.
همانطور که اشاره شد این سلاح ها با تغییراتی کوچک مهمات کالیبر 7.62x39mm روسی M43 و 6.8x43mm SPC رمینگتون را نیز شلیک می کند.شایان ذکر است ماهیت ماموریت های نیروهای مخصوص که معمولا در پشت خطوط دشمن انجام می گیرند نیاز به چنین توانایی را در سلاح اجتناب ناپذیر می سازد زیرا استفاده از خشاب سربازان کشته شده ی دشمن در صورت اتمام مهمات امتیاز بزرگی در خاک دشمن محصوب می شود.

هر دو گونه سبک و سنگین SCAR در سه نوع استاندارد(S)،جنگ های شهری و درگیری های نزدیک(CQC) و در نهایت تک تیرانداز(SV) ساخته شده است.تمام این شش نوع سلاح بدون در نظر گرفتن کالیبر و ترکیب از جهت طرح کنترل ها،هندلینگ و تعمیر و نگهداری و همچنین لوازم جانبی شامل چشمی و دوربین کاملا مشابه همدیگر هستند.

در اواخر سال 2004 فرماندهان US SOCOM  به طور رسمی موفقیت شعبه آمریکایی شرکت بلژیکی Fabrique Nationale Herstal را اعلام کرد.ناگفته نماند شرکت تابعه ی این کمپانی بلژیکی در ایالات متحده کار ساخت نمونه ی اولیه و همچنین تولید سری این سلاح را بر عهده گرفته و در اواسط سال 2005 نیز اولین سلاح های تولیدی به دست کماندوهای  USSOCOM رسید.

قابل ذکر است US SOCOM نیز مانند نیروی دریایی ایالات متحده از کلمه "MARK" در شناسایی سلاح های مخصوص خود استفاده می کند در نتیجه سلاح های SCAR به طور رسمی MK.16 برای گونه سبک و MK.17 برای گونه سنگین نام گذاری شدند.این سلاح به تدریج جایگزین سلاح های در حال استفاده ی M4،M16،M14 و MK.25 خواهند شد. شاید یکی از بزرگترین تفاوت های FN SCAR با سلاح های نوین دیگر در ویژگی طراحی آن است بطوریکه این سلاح برگرفته از سلاح دیگری نبوده و کاملا از روی کاغذ به مرحله تولید رسیده است. در تمام گونه های FN SCAR مکانیزم گازی،پیستون با کورس کوتاه و همچنین قفل گلنگدن از نوع چرخشی دارد.
سیستم گلنگدن این سلاح تقریبا شبیه سلاح اتوماتیک FN Minimi/M249 SAW است.این سیستم حساسیت کمتری به شن ریز،گرد و خاک و دیگر اجسام خارجی دارد که ممکن است مکانیزم خزانه را پر کند.مکانیزم FN SCAR  از این نظر مزیت فوق العاده بر سیستم پلانجر M16 دارد.

دو گونه SCAR-L و SCAR-H حدود نود درصد اشتراک قطعات دارند.کالیبر این سلاح در کمترین زمان و با حداقل تغییرات به سایز بزرگ تر و یا کوچک تر خود تبدیل می شود که این تغییرات باید در مکانیزم و همچنین با تعویض لوله اعمال می شود.
در واحد ماشه و اهرم های مربوطه امکان استفاده از هر دو دست وجود داشته و اهرم انتخاب حالت شلیک فقط در حالت تک تیر و اتوماتیک کامل عرضه شده است و خبری از حالت شلیک های منقطع دو یا سه تیره نیست.

اگفته نماند قنداق این سلاح از بغل تا شده و در حالت باز محلی هم برای گونه تک تیرانداز در نظر گرفته شده است.
تمام لوازم جانبی این سلاح با تبدیل های ریلی از بالا و طرفین نصب شده و قابل ذکر است هیچ گونه پیش بینی برای نصب سرنیزه در این سلاح انجام نگرفته.خشاب این سلاح تقریبا نوع بهسازی شده خشاب M16 بوده و در کالیبر بزرگ توانایی جای دادن به 20 تیر دارد که احتمالا در آینده از خشاب های کاسه ای استفاده خواهد شد.







      


Kh-35 (کد ناتو: AS-20 “Kayak ) موشک کروز تک کلاهکه با موتور تورفن, هواپایه و با برد کوتاه است که توسط روسیه طراحی و ساخته شده است.
دفتر طراحی Zvezda-Strela در سال 1983 طراحی موشک ضد کشتی (SS-N-25( Switchblade را اغاز کرد .این موشک در ابتدا بعنوان
یک موشک سطح به سطح جهت استفاده در کشتی ها و دفاع ساحلی و همچنین صادرات و جایگزینی موشک SS-N-2 “Styx در نظر
گرفته شده بود. نمونه مورد استفاده در کشتی (دریاپایه) با کد(SS-N-25 Switchblade (3M24 Uran و نمونه دفاع ساحلی ان با نام
(SSC-6 “Stooge” (3K60Bal شناخته می شوند. تا اینکه مدل هواپایه SS-N-25 با نام(AS-20 Kayak (Kh-35 بعدا به این جمع اضافه شد.
ساخت و توسعه (AS-20 “Kayak”(Kh-35در سال 1987 اغاز شدو در سال 1992 در معرض دید سایرین قرار داده شد. این موشک در
ظاهر شبیه موشک  امریکایی هارپون می باشد .AS-20 دارای چهار باله سه گوش در میانه و چهار باله مثلثی شکل که برای کنترل حرکت
در انتهای ان تعبیه شده است می باشد .موشک Kh-35 داری طول 3.72 متری و قطر 420 میلی متری و دارای وزنی معادل480 کیلوگرم
(هنگام پرتاب) است. هدایت موشک تا میانه مسیر پروازی بر عهده سیستم ناوبری داخلی (INS) و در فاز نهایی بر عهده سیستم راداری
فعال موجود در موشک می باشد.نیرو محرکه این موشک توسط یک موتور اصلی با سوخت جامد و یک موتور توربوفن تامین می شود که به
موشک این اجازه را می دهند که کلاهکی بوزن 145 کیلوگرمی را حمل کند.
بیشترین برد Kayak چیزی در حدود 130 کیلومتر می باشد.

 از سال 1995 وارد خدمت شده است و بر روی جنگنده MiG-29K نصب شدهاست و قابلیت بارگذاری بر روی جنگنده su-24 و
جنگنده های خانواده فلانکر , بمب افکن هایی نظیر Tu-95 , Tu142 M و بالگردهایی نظیر KA 50 , KA52 را دارد.
مدل صادراتی Kh-35 با کد X-35 شناخته می شود
در سال 1997 روسیه موشک Kh-35 را به سیستم جستوگر تصویربرداری مادون قرمز جدیدی مجهز کرد که این نمونه با نام KH-37 شناخته
می شود.سال بعد روسیه در صد بهبود این موشک بر امد و نمونه ارتقا یافته ایی از را تولید کرد که گفته می شود دارای بردی 200-300
کیلومتری است که علاوه بر سیستم ناوبری داخلی از سیستم های GPS و اکنون گلوناس نیز برای هدایت استفاده می کند.

مشخصات:
کشور: فدراسیون روسیه
نام:Kayak, Kh-35
کلاس:ALCM
طول:3.75 متر
قطر: 0.42 متر
وزن: 480 کیلوگرم
کلاهک: 145 کیلوگرم از نوع HE, SAP
سرعت:0.8 ماخ
برد:130 کیلومتر
نیرومحرکه: Turbofan w/ solid booster
هدایت:INS و راداری فعال
وضعیت:در حال خدمت
کشورهای استفاده کننده:روسیه- الجزایر و هند

منابع :
http://www.missilethreat.com
http://en.wikipedia.org






      
<      1   2   3      




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی