سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

اولین سوختگیری هوائی F-35  با روش Probe-And-Drogue

جنگنده F-35B Lightning II  اولین سوختگیری خود را به روش Probe-And-Drogue  با استفاده از یک فروند تانکر سوخترسان KC-130J تفنگداران دریائی آمریکا با موفقیت به انجام رساند. این عملیات کوتاه اولین سری از آزمایشات مورد نظر به منظور افزایش برد F-35B  خواهد بود. عملیات سوختگیری دومین نمونه آزمایشی F-35B  با شناسائی BF-2 در روز پنجشنبه  در ارتفاعات 10.000- 15.000 و 20.000 فوتی و در سرعت 200 تا 250 نات با موفقیت صورت پذیرفت. همچنین این اولین باریست که از یک فروند تانکر  KC-130J برای انجام عملیات سوخترسانی به F-35 استفاده میگردد. از زمان مورد استفاده قرار گرفتن در عراق (2005) KC-130J  تاکنون 186 میلیون پاوند سوخت را در عملیات جنگی به سایر هواپیما ها سوخترسانی کرده است. قبلا عملیات سوختگیری با نمونه F-35A توسط KC-135  صورت گرفته بود.
 




      

تانک لئوپارد اولین محصول تولید شده در سال 1963 بود که توسط   Krauss-Maffei برای وزارت دفاع آلمان طراحی شد.بیش از 6000 دستگاه از این تانک به  9 کشور های عضو ناتو صادر شد. کشور های دیگر نظیر بلژیک – دانمارک – آلمان – یونان – ایتالیا – کانادا – هلند – نروژ ترکیه و استرالیا نیز دارنده این تانک هستند. از خصایص تانک لئوپارد توانایی شلیک موثر( دقیق) در حین حرکت است! بدرستی که این عمل توسط یک ژیروسکوپ الکترونیکی / هیدرولیکی تثبیت کننده توپ انجام میشود.
به اضافه لئوپارد  با دو مخزن نارنجک دشارژ کننده دود روی برجک متناسب شده است.
لئوپارد ممکن است نسبت به آلودگی های هسته ایی میدان نبرد آسیب پذیر باشد! لئوپارد یک وسیله جنگی  ژرهی با کمترین امکانات و برسی های نگهداری است.(مقرون به صرفه). لئوپارد یک تانک دوزیست است و طوری طراحی شده است که توانایی ماندن در آب های عمیق و یا سطوح سواحل یا رودخانه ها را داشته باشد. موتور جایگزین در چنین شرایطی توانایی تحمل زمانی به اندازه 30 دقیقه را دارد!


بدنه ی  تانک از سه بخش تشکیل شده ؛    

1- اتاقک راننده که در بخش جلو  قرار دارد .                                                                                
  2- بخش فرماندهی و کنترل که در وسط بدنه  قرار دارد
  3- بخش موتور که در انتهای بدنه قرار دارد .
اتاقک راننده به سه عدد پریسکوپ مجهز است و سمت چپ  راننده فضای ذخیره سازی  مهمات است. یک دوربین نیز در انتهای تانک  نصب شده که تصاویر را بر روی یک نمایشگر تلویزیونی در اختیار راننده قرار می دهد تا بتواند در جهت عکس حرکت کند. برجک نیز در وسط تانک قرار دارد . نسل سوم  زره های مرکب بر روی تانک  نصب گردیده و زره های قسمت کنار و جلو که در معرض آتش دشمن قرار دارد به کمک قطعاتی تقویت گردیده .
این زره ها در نقش عایق های صوتی و حرارتی نیز برای  تانک عمل می نماید . پریسکوپ های  تانک قابلیت o360   گردش و امکانات  دید در شب دارد . جایگاه  توپچی  به یک مسافت باب لیزری  و آشکارساز مادون قرمز  و هدف یاب  حرارتی است. که از آنها برای ماموریت های ضد بالگرد نیز می توان اشاره کرد.
اتاقک خدمه به آشکار ساز انفجار و سیستم اطفاء حریق مجهز است. همچنین یک دیواره ضد حریق قسمت موتور را طوری از اتاقک جدا کرده تا در صورت انفجار یا آتش سوزی  موتور به خدمه آسیبی نرسد. سیستم تهویه مطبوع تانک  فضای مناسبی را برای  فعالیت خدمه مهیا کرده است.

تانک به سیستم ناوبری دوگانه ی  مکان یاب جهانی GPS  و ناوبری  خودکار مجهز است . سلاح اصلی تانک یک توپ  mm  120  بدون خان  L 44   است که در مدل A6   با یک توپ  mm  120  با نام  L 55  با طول  لوله ی بلندتر  تعویض گردیده . طول بلندتر لوله باعث  افزایش سرعت و قدرت نفوذ  گلوله شده است. این توپ  به سیستم فشنگ پران اتوماتیک مجهز است. قابل ذکر است که تانک معروف  M1A2  (آبرامز)  ایالات متحده  دقیقاً  از همین توپ استفاده می نماید و این توپ  در آمریکا تحت لیسانس آلمان تولید می شود. قدرت فوق العاده ی  توپ ، توان درگیری تانک با اهداف  پروازی  کم ارتفاع را به آن داده است و به این منظور از گلوله های ویژه ای که توسط ایالات متحده طراحی  گردیده استفاده  می نماید

تانک لئوپارد  2  گونه های مختلفی دارد. مدل های A4 الی A1  بسیار به هم شبیه هستند ولی گونه های  A5  و  A6  با بقیه  متفاوتند. زره مدل  A5  مستحکم تر است و مدل  A6   که جدیدترین و پیشرفته ترین مدل می باشد . سیستم های حفاظت ضد مین، موتور کمکی و کنترل آتش دستلیک پیشرفته تری  مجهز است. تاکنون 3200  دستگاه  از این تانک تولید گردیده  و در اختیار ارتش  کشورهای اتریش ، دانمارک ، هلند ، نروژ ، سویس، سوئد و اسپانیا  قرار داده شده. مدل دیگری از تانک لئوپارد مدل  S  می باشد که در سال  2002  به ارتش سوئد تحویل گردید. این تانک به سیستم فرماندهی کنترل و یک زره  غیر عامل جدید مجهز می باشد.   تانک مدرنیزه شده ی لئوپارد یکی از  بهترین و پیشرفته ترین تانک های جهان از  لحاظ تحرک قدرت آتش و سیستم  دفاعی  می باشد. شاید تنها مشکل آن وزن  62  تنی آن است که حمل و نقل و نگهداری آن را مشکل می سازد ولی  این وزن  تاثیری بر قدرت  تحرک و مانورپذیری آن  نگذاشته .
در سال  1998  تانک لئوپارد  2  مدل A5  توسط  مجری معتبر  military ordanance   به عنوان بهترین تانک رزمی  جهان  انتخاب گردید.  لازم به ذکر است که تانک  آبرامز امریکا  در رده ی  دوم و تانک  T90  روسها در رده هفتم قرار گرفت .

مشخصات:
توان موتور: 610 KW  یا  بیش از 820 اسب بخار
وزن تقریبی: 42.4 تن
حداکثر سرعت تقریب در جاده: 65 کیلومتر در ساعت
برد تقریبی: 600 کیلومتر
مهمات:
توپ سواره (روی برجک): 105 میلیمتری
و مسلسل 7.62 میلیمتری برای خدمه فرمانده و بالای برجک
فاصله رزمی: 2500 متر
خدمه:
4 سرباز / فرمانده / راننده / توپچی / و اپراتور رادیو و بارگذار
طول: 8.17 متر ( حالت توپ در ساعت 6)
9.54 متر( حالت توپ در ساعت 12)
عرض : 3.37
ارتفاع : 2.62
موتور: موتور مولتی فول 10 سیلندر







      





      

منابع پرنفوذ دفاعی به خبرنگار اقتصادی در روز چهارشنبه گفتند  پاکستان توسعه ی یک موشک میان قاره ای با برد 7000کیلومتر را جهت ساخت دفاع نفوذناپذیر کشور و قدرت بخشیدن به نیروهای مسلح کشور در مقابل هر گونه تهدیدی را مد نظر دارد.این طرح بعد از آزمایش موفقیت آمیز موشک آگنی 4.سیستم ICBMهند با برد هدف 6000کیلومتر.که باعث ناتوازنی قدرت در جنوب آسیا شد.
منابع اضافه کردند آماده سازی برای توسعه این موشک دوربرد در حال انجام است و خیلی زود پرتاب آزمایشی این موشک انجام می شود.این موشک توانایی حمل کلاهک های متعارف و هسته ای را دارا می باشد.این موشک در صورت شلیک آزمایشی موفق خود یک نقطه ی عطف در تاریخ کشور و یک دستاورد بزرگ برای دانشمندان و مهندسان پاکستان خواهد بود
دارا بودن این ICBM نه فقط پاکستان را نفوذناپذیر می کند بلکه به ایجاد توازن قدرت در منطقه نیز کمک می کند,که کارشناسان دفاعی متعقد اند دچار اختلال  شده بود بعد آزمایش موفقیت آمیز آگنی-4 هند با برد 6000 کیلومتر.
نویسنده با مسئولان رده بالای لشگری ارتباط برقرار کرد که سرباز زدن از اظهار نظر در این مورد.رئیس روابط عمومی ارتش گفت از این برنامه اطلاعی ندارد.
قابل ذکر است که هند به تازگی موشک آگنی-4 با برد 6000 کیلومتر را که می تواند اهدافی را در عمق خاک چین نابود کند را با موفقیت آزمایش کزد.





      

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در حاشیه تودیع و معارفه فرمانده لشگر 28 پیاده کردستان در جمع خبرنگاران در سنندج افزود:طرح تحول نیرو ، منطبق بر تهدیدات دشمن و نیازهای روز نظام و کشور اجرا می شود.
وی تکیه بر خوداتکایی یگان ها و منطقه ای کردن فعالیت ها را یکی از محورهای این طرح تحول خواند و گفت: در این طرح یگان های نیروی زمینی ارتش به صورت منطقه ای و با اتکای بر توان خود فعالیت می کنند و برای مقابله با تهدیدات نیز خود در عمل وارد کار می شوند.
وی یکی دیگر از محورهای اجرای این طرح را تقویت هواپیماهای بدون سرنشین ذکر کرد و اظهارداشت: تولید و ساخت این هواپیماها در شرکت صنایع دفاعی کشور در دستور کار قرار دارد.
امیر پوردستان با اشاره به جنگ الکترونیک در جهان امروز، گفت: تقویت و ارتقای بخش مخابراتی و توان الکترونیکی نیز در دستور کار اجرای این طرح قرار دارد.
وی افزود: در طرح تحول نیروی زمینی ارتش ساز و کارهایی تعریف شده تا متناسب با جنگ نامتوازن و نامتقارن دشمن، به ارتقای توان و افزایش تجهیزات خود بپردازیم.
فرمانده نزاجا با اشاره به تقویت توان دفاعی و سلاحی نیروی زمینی ارتش گفت: در اجرای این طرح متناسب با نیازهای خود اقدام به تولید سلاح می کنیم.
وی به بحث نوآوری در ساخت و تولید سلاح در کشور اشاره کرد و افزود:با تعامل با مجموعه دانشگاهی سلاح بومی و ابتکاری را می سازیم که از طریق رادارها و سیستم های ردیابی دشمن قابل شناسایی و ردیابی نباشد.
امیر پوردستان با اشاره به این که دشمن در رزم نزدیک دچار نقص و ضعیف است، اظهار داشت: برنامه های بسیاری برای تقویت توان دفاعی و همچنین تقویت توان رزمی برای مقابله رودرو در دستور کار قرار گرفته است.
وی به بحث زمین مسلح توسط تجهیزات روز اشاره کرد و افزود: در این گونه اراضی نیز برای زمین گیر کردن دشمن از تاکتیک ها و تکنیک های روز استفاده می کنیم.
به گفته فرمانده نزاجا در قالب اجرای طرح تحول نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران یگان های ویژه جدید برای کشور تعریف شده است.
وی تقویت یگان های اطلاعاتی، تقویت و توجه جدی بر عملیات روانی، تقویت بخش ارتباطات و تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی، توجه به پدافند غیر عامل را از جمله محورهای این طرح دانست و گفت: مطابق با نیازهای نظام و شرایط منطقه برنامه ریزی و اقدام می کنیم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در ارتباط با شرایط مطلوب امنیتی در منطقه شمال غرب کشور اظهارداشت:امنیت کامل پایدار در این منطقه برقرار است و مشکل امنیتی وجود ندارد.
امیر سرتیپ پوردستان وضعیت تهدیدات در منطقه شمال غرب را خیلی ضعیف توصیف کرد و گفت: دشمنان در این منطقه تهدید جدی برای نظام نیستند و نیروهای موجود توان کامل مقابله با آنان را دارند و نیازی به ورود نیروی جدید در این منطقه نیست.
به گفته وی رزمایش ویژه ای نیز برای منطقه شمال غرب کشور پیش بینی نشده است.
وی همچنین به توان بالای لشگر 28 پیاده کردستان اشاره کرد و گفت: این لشکر یکی از لشگرهای آماده در سطح کشور است که در دوران ناآرامی های اوایل انقلاب در کنار مردم و دیگر نیروهای مسلح توانست به خوبی از کیان ایران اسلامی دفاع کند.




      





      


< src="./styles/subsilver2/template/prime_multi_quote.js" type=text/java>

این اسلحه در ژانویه سال 2005 میلادی توسط شرکت اکیورسی اینترنشنال انگلیس در یک مراسم نمایش تیراندازی معرفی گردید . کالیبر مذکور فقط برای اسلحه های تک تیر انداز در کاربری اسلحه های انفرادی مورد استفاده قرار می گیرد و تیربارهایی که از این نوع فشنگ استفاده می کنند جزء تیربارهای سنگین و غیر قابل حمل توسط نفر محسوب می شوند . به همین جهت از قویترین اسلحه هایی است که توسط سربازان مورد استفاده قرار می گیرد . این کالیبر یک نوع کالیبر استاندارد در این نوع سلاح محسوب می شود و کمتر کالیبری بزرگتر از آن ارائه می گردد زیرا لگد اسلحه برای شلیک کننده بسیار زیاد خواهد شد . از این سلاحها برای مقابله با نفرات و خودروهای سبک دشمن استفاده می شود .

 

این اسلحه دارای حالت شلیک تک تیر است و به همین جهت یک دفعه مسلح کردن اسلحه برای شلیک پنج گلوله موجود در خشاب کفایت می کند . AS50 از دقت بالایی در تیراندازی برخوردار است . دقت این اسلحه 1.5 دقیقه زاویه (MOA: Minute Of Angle) است یعنی تقریبا خطای یک و نیم اینچ در صد یارد دارد .
هر دایره به 360 درجه تقسیم می شود و هر درجه به 60 دقیقه و به این ترتیب هر دایره به 21600 دقیقه تقسیم می شود . محیط دایره از ضرب عدد دو در شعاع در عدد پی بدست می آید . از این رو اندازه طولی منحنی مقابل با هر دقیقه مساوی می شود با شعاع ضربدر عدد پی ( 3.1416 ) ضربدر عدد 2 تقسیم بر 21600 ، که مساوی می شود با 0.000291 ضربدر شعاع . حال اگر شعاع را 100 متر بگیریم یعنی هدف برای تک تیرانداز در فاصله 100 متری او باشد با ضرب کردن آن در عدد 0.000291 عدد 0.0291 متر بدست خواهد آمد یعنی کمان روبروی یک دقیقه در 100 متری برابر با 0.0291 متر است که برابر با 2.91 سانتی متر می شود . معمولا فاصله را بر حسب یارد محاسبه کرده و این کمان را یک اینچ ( دقیقا 1.0476 اینچ ) در صد یاردی ( تقریبا 91 متر ) فرض می کنند . در این محاسبه در فواصل نزدیک منحنی را می توان یک خط صاف فرض کرد ولی در فواصل بالا این تفاوت در اندازه بیشتر می شود . فشنگ مناسب دقت اسلحه را بالا می برد .

در اسلحه های تک تیرانداز ضد نفر ، ام 24 که اسلحه سازمانی اسنایپر ارتش آمریکا است با کالیبر 51 × 7.62 ناتو در شلیک با فشنگ ام 118 دقیقه زاویه یک دارد و در دراگونوف روسی تقریبا برابر دو است . اسلحه های تک تیراندازی وجود دارند که دقیقه زاویه آنها 0.3 است که از دقیقترین ها در نوع خود محسوب می شوند .

توضیحات در مورد سلاح
Name: AS50
نوع اسلحه : اسنایپر ( تک تیر انداز ) Type: sniper rifle
کالیبر : 50 بی ام جی ( 99 × 12.7 میلی متر ) Caliber: 12.7x99mm / .50BMG
کشور سازنده : انگلیس Country of origin: Britain

شرکت سازنده : اکیورسی اینترنشنال  Manufacturer: Accuracy International
وزن ( با خشاب خالی و بدون دوربین ) : 14.1 کیلوگرم ( 31 پوند ) Weight: 14.1 kg empty
طول اسلحه : 1369 میلی متر Length: 1369 mm
طول لوله : 692 میلی متر ( 27 اینچ ) Barrel Length: 692 mm
ظرفیت خشاب : 5 فشنگ ( از نوع جعبه ای جداشونده ) Feed Mechanism: 5 rounds detachable box magazine





      

کنستانتین بیرولین" معاون مدیر سازمان فدرال همکاری های فنی-نظامی روسیه روز دوشنبه طی مصاحبه ای با «ریا نووستی» اظهار داشت که روسیه و عربستان سعودی مذاکراتی درباره خرید تجهیزات نظامی روسی از سوی عربستان انجام می دهند.
پیشتر عربستان سعودی تسلیحات و تجهیزات نظامی خود را تنها از کشورهای غربی، در درجه اول از آمریکا خریداری می کرد. در ماه جولای برخی رسانه ها از انجام مذاکراتی بین فدراسیون روسیه و عربستان سعودی درباره خرید سیستم های دفاع ضد هوایی اس-400 خبر داده بودند.
بیرولین گفت: "بر اساس توافقات حاصله در دیدارهای سران دو کشور، اکنون روی توسعه همکاری های فنی-نظامی با این کشور کار می شود. من به جزئیات مذاکراتمان اشاره نمی کنم. تنها می توانم بگویم که تسلیحات روسی می توانند جایگاه شایسته ای در  بین تسلیحات عربستان سعودی داشته باشند".





      

نیروی هوایی روسیه ممکن است بر اساس قرار دادی ، شصت فروند جنگنده سوخو به ارزش دست کم شصت میلیارد روبل ( یک میلیارد و نهصد میلیون دلار ) خریداری کند.
یک منبع در صنایع دفاعی روسیه روز جمعه گفت
قرار دادهایی برای خرید چهل و هشت فروند سوخوی سی و پنج ، چهار فروند هواپیمای سوخوی 30 ام دو و دوازده فروند سوخوی بیست و هفت ام تا سال دو هزار و پانزده تدوین شده است .
این منبع افزود پیش بینی می شود این قرار دادها در روز گشایش نمایشگاه هوایی ماکس دو هزار و نه روسیه امضا شود.
وزارت دفاع روسیه هنوز درباره این قرار داد به طور رسمی اظهار نظر نکرده است.
جنگنده سوخوی سی و پنج جزو جنگنده های نسل چهارم محسوب می شود ولی در ان از فناوری نسل پنجم استفاده شده است .
جنگنده سوخوی سی و پنج دارای دو موتور از نوع صد و هفده اِس ، قابلیت مانور بالا و توانایی درگیر شدن همزمان و موثر با چند هدف هوایی با استفاده از موشک های هدایت شونده است.
هواپیمای سوخوی سی و پنج همچنین مجهز به یک توپ سی میلیمتری است و می تواند تا هشت تن مهمات جنگی حمل کند.
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری ریانووستی از مسکو ، ژنرال الکساندر زنیت فرمانده نیروی هوایی روسیه ماه ژوئیه گفت در اینده تا سه هنگ هوایی به جنگنده های سوخوی سی و پنج مجهز خواهد شد.
روسیه همچنین قصد دارد دست کم یکصد و شصت فروند هواپیمای سوخوی سی و پنج به چند کشور از جمله هند ، مالزی و الجزایر صادر کند.




      

نیاز به تخلیه مجروحان از منطقه جنگی در طول جنگ 33 روزه در لبنان زمانی که نیروی هوایی ارتش اسرائیل از هلیکوپتر برای انجام ماموریت های تخلیه مجروحان زیر آتش سنگین حزب ا... استفاده می کرد ،به مشکلی حاد برای ارتش رژیم صهیونیستی تبدیل شد.و این روند باعث پیگیری واجرای طرحی از پرنده های بدون سرنشین برای انتقال مجرحین از صحنه نبرد شد.
هم اکنون اسرائیل در حال حرکت به سمت تخلیه پزشکی مجروحان توسط پرندگان بدون سرنشین از میدان نبرد است به همین سبب پس از 2 سال کار مداوم پیش نمونه پهباد فن مجرایی میول ساخت اوربان ایروناتکیز از خط مونتاژ این شرکت به یک باند پروازی در مرکز اراضی اشغالی رژیم صهیونیستی منتقل شد.این انتقال برای نخستین بار ، مقارن با روز یکم ژوئیه به منظور پهباد میول جهت آغاز پروازهای ایستایی آزمایشی انجام شد.
یکی مقامات شرکت اربان ایروناتیکز در این باره گفته:میول پس از تکمیل آزمایشهای سنگین زمینی هم اکنون آماده انجام پروازهای ایستا در آسمان است.این پهباد که برای رساندن تدارکات از قبیل آذوقه ، مهمات و دزگر ملزومات سربازان طراحی شده ، دارای بیشنه وزن برخاست 1,088 کیلوگرم است که 274 کیلوگرم آن را بار مفید قابل حمل توسط میول تشکیل می دهد.
این پهپاد که توانایی انجام پرواز به صورت مستقل را دارد ، با توجه به اندازه محموله و کیفیت مأموریتش ، دارای مداومت پروازی 2 الی 4 ساعت است.میول با بیشینه سرعت 185 کیلومتر بر ساعت توانایی رسیدن به سقف پروازی 12000 پا را برای خود محفوظ نگاه داشته است.و قادر است در هر پرواز دو سرباز مجروح به همراه سوخت لازم برای پرواز تا 2 ساعت را حمل نماید.

بدنه پهپاد مزبور که از مواد ترکیبی ساخته شده است و 9/5 متر طول و 15/2 متر عرض دارد.از فناوریهای جدید به کار رفته در میول ، تعبیه یک پروانه 5 پره از مواد ترکیبی با قطر 8/1 متر است که برای حرکت متغیر حول محور عرضی پهباد مورد استفاده قرار می گیرد.
از تجهیزات قابل ملاحظه این پهپاد سیستم MLSTAT است.سیستم MLSTAT این امکان را فراهم می کند که با استفاده از تجهیزات کنترل راه دور ضمن آگاهی از وضعیت بیمار ، درمان اضطراری از راه دور را برای آن اعمال نمود. ساخت این پهپاد خبر خوشی به سربازان در صحنه نبرد است زیرا در صورت هر گونه جراحت به سرعت به اماکن درمانی و بیمارستانی در پشت جبهه منتقل می شوند.و این باعث کاهش قابل ملاحظه تلفات جانی در نبردهای آینده خواهد شد.





      
<      1   2   3      >




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی