سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر

خبرگزاری فرانسه:
طبق اطلاعات بدست آمده ایران تمامی فعالیت موشکی خود را برای عملیاتی کردن شهاب 6 آغاز کرده و تا مدتی نه چندان دور شاهد به پرواز در آمدن شهاب 6 خواهیم بود.
این خبر گزاری همچنان به توقف کار بر روی موشک های شهاب 5 و 4 اشاره می کند و می نویسد ایران با توقف کار ساخت این موشک ها تمام تمرکز خود را روی موشک دوربرد شهاب 6 متمرکز کرده است .
این خبر گزاری علت توقف برنامه های تولید موشک های میان برد ( شهاب 4 و 5 ) توسط ایران رو بی خطری کشور های اروپایی برای ایران توصف کرد و  نوشت بعد از اسرائیل آمریکا دومین خطر برای ایران خوانده می شود و برای مقابله ایران ناچار به ساخت موشک های دور برد برای تامین امنیت مرز های خود می باشد.
همچنین ایران با ساخت سری فضایی این موشک توانایی انهدام اکثر ماهواره های نظامی و کاوشگر آمریکا اسرائیل و دیگر کشور های مهاجم رو دارد و از این رو تهدیدی بزرگ برای این کشور ها خواهد بود.





      

سردار منصوریان در جمع خبرنگاران:
ایران توانایی جایگزین کردن سامانه‌های دیگر به جای S300 را دارد

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با اشاره به تاخیر روس‌ها در تحویل سامانه دفاعی S300 تاکید کرد: اگر این امر صورت نگیرد می‌توانیم سامانه‌های دیگر را جایگزین این سیستم بکنیم.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، سردار محمد حسن منصوریان معاون هماهنگی‌کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا صبح امروز در حاشیه برگزاری رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت 2 در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها با اشاره به موضوع تعلل در تحویل سامانه دفاعی S300 از سوی کشور روسیه اظهار داشت: قطعا این تعلل به دلیل لابی صهیونیست‌ها و فشار آمریکایی‌ها است که موجب شده تحویل سامانه S300 را به تاخیر بیاندازند.
وی تاکید کرد: از آنجا که قرارداد تحویل این سامانه رسمی است، این موضوع از مراجع رسمی قابل پیگیری است و ما نیز همچنان مشغول پیگیری تحویل این سامانه هستیم.
وی با بیان اینکه قطعا پشتیبانی تکنولوژیکی عملیاتی در زمان جنگ برای ما نامطمئن خواهد بود، گفت:‌ اگر سامانه دفاعی S300 را به ما ندهند سیستم‌های جایگزین داریم و می‌توانیم با استفاده از تکنیک‌های ابتکاری و طرح‌های مختلف نیازمندی‌های عملیاتی خود را برآورده کنیم.
سردار منصوریان در ادامه گفت: طی 30 سال گذشته تحقیقات زیادی بر روی موضوع پدافند هوایی کرده‌ایم و امروز بسیاری از سلاح‌ها و تجهیزات از جمله رادارها، ‌موشک‌ها و تجهیزات مقابله با موشک کروز و دیگر تجهیزات که نمی‌توان آنها را اعلام کنیم در این رزمایش تست می‌شوند و ما سعی داریم با اقدامات گسترده و تحقیقات مستمر تمام نیازهای خود را در مواقع بحرانی در داخل تامین کنیم.
معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیا با بیان اینکه جمهوری اسلامی به دلیل ماهیت انقلاب خود همواره مورد تهاجم غرب و شرق بوده و یکی از تهدیدات آنها تهدیدات نظامی است، تصریح کرد: به نظر می رسد این دشمنی ادامه خواهد داشت و ما به عنوان نیروهای مسلح نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.
وی خاطرنشان کرد:‌ نیروهای مسلح همواره کشورهای مسلمان را تحت اشراف اطلاعاتی خود دارند و ما همواره تاکتیک‌ها و شرایط آنها را رصد می کنیم
سردار منصوریان افزود: ما برای همه تهدیدات آنها با توجه به جغرافیا و نقاط ضعف و قوت خودمان طرح‌های مهم مقابله‌ای تدارک دیده‌ایم.
معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیا ادامه داد: این طرح‌ها باید همواره در میادین واقعی مورد آزمایش شوند که یکی از مهمترین اهداف این رزمایش همین موضوع است.
وی خاطرنشان کرد:‌ از آنجا که این رزمایش به صورت مشترک انجام می شود تمامی این نیروها متناسب با تجهیزات خود در آن شرکت دارند اما مسئولیت نهایی پدافند هوایی کشور بر عهده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء است.
سردار منصوریان تصریح کرد: در این رزمایش توانسته‌ایم هماهنگی‌ها در بین سطوح مختلف فرماندهی را در بالاترین سطح ایجاد کنیم و امروز از این لحاظ شرایط بسیار مناسبی داریم.




      

استفاده از رادارهای تاکتیکی کاستا ، نبو و رادارهای تولید ملی

مرحله اول رزمایش مشترک « مدافعان آسمان ولایت 2» روز یکشنبه به پایان رسید.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا، به محل این رزمایش، امیر سرتیپ دوم علی مقیسه، سخنگوی رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت 2 در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از برگزاری مرحله اول ، بلافاصله مرحله دوم رزمایش طی برنامه‌های تعیین‌شده انجام خواهد شد.
معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء افزود: در دومین روز از مرحله اول رزمایش مدافعان آسمان ولایت 2 یگان های واکنش سریع پدافند نیروهای مسلح تحت فرماندهی ، کنترل و هدایت عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا به سرعت در مناطق عملیاتی از پیش تعیین‌شده جابه‌جا شدند و گسترش یافتند و در جهت تقویت شبکه راداری علاوه بر رادارهای ثابت و سیار تولید و بهینه‌سازی شده توسط متخصصان صنایع نظامی کشورمان از رادارهای تاکتیکی کاستا ، نبو و رادارهای تولید ملی به منظور کشف، شناسایی و اعلام خبر به یگان‌های عمل‌کننده استفاده شد.

عملیات دفاعی دربرابر تهاجم شیمیایی، میکروبی و هسته‌یی
اقدامات پدافندی درمقابله باحمله دشمن فرضی درزمان قطع رادارها
عملیات تهاجم ش.م.ه (شیمیایی، میکروبی ، هسته‌یی) دشمن فرضی صبح روز دوشنبه در منطقه عمومی رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت 2 انجام شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا طی این عملیات، کشور آبی یعنی نیروهای خودی با اعلام خطر به نیروهای پدافند حاضر در منطقه رزمایش، اقدامات مقابله با عوامل شیمیایی را انجام داد و مواضع نیروهای خودی از عوامل شیمیایی پاکسازی شد.
براساس این گزارش صبح روز یکشنبه هم‌چنین حمله دشمن فرضی در سکوت کامل رادیویی یعنی در زمان قطع رادارهای اصلی و فرعی شبکه دیده بانی انجام شد و اقدامات پدافندی لازم در مقابله با آن صورت گرفت.
آغاز مرحله‌ دوم رزمایش مشترک "مدافعان آسمان ولایت ‌2"
نیروهای مهاجم با اقدامات جمینگ و جنگال علیه نیروهای پدافند خودی وارد عمل شدند
مرحله دوم رزمایش مشترک "مدافعان آسمان ولایت 2" توسط نیروهای پدافندی ارتش و سپاه در بخش وسیعی از کشور آغاز شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا سردار سرتیپ دوم پاسدار غلامحسین ملایی نماینده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه مستقر در قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در بخشی از مرحله‌ دوم رزمایش، نیروهای مهاجم با اقدامات جمینگ و جنگال (جنگ الکترونیک) علیه نیروهای پدافند خودی وارد عمل شدند.
وی افزود: نیروهای پدافند خودی با اقدام به موقع و توانمند، اقدامات جمینگ و جنگ الکترونیک دشمن فرضی را خنثی و اهداف دشمن را کشف کردند و نیز اقدامات تاکتیکی را بر روی اهداف مهاجم انجام دادند.
به گزارش ایسنا،‌ ابلاغ آماده باش به کلیه یگان‌ها، آمادگی مقابله با جنگال، انجام اقدامات تاکتیکی کشف ، شناسایی و تعقیب ، ارزیابی اقدامات پدافند غیرعامل، ایجاد وضعیت ش‌.م.ه (شیمیایی، میکروبی ، هسته‌یی) و مقابله با آن و انجام ره‌گیری توسط هواپیمای اسکرامبل از جمله اقدامات دیگر مرحله دوم رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت 2 است که طی امروز ـ یکشنبه ـ و فردا ـ دوشنبه ـ انجام خواهد شد.
در ادامه دومین مرحله از رزمایش مدافعان آسمان ولایت 2، برای نخستین بار سامانه‌های واکنش سریع و متحرک موشک هاگ و همچنین توپ هشت قبضه‌ای 20 میلی‌متری در منطقه‌ عمومی رزمایش مستقر شدند.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این سامانه‌ها فردا و در آغاز سومین مرحله از رزمایش مدافعان آسمان ولایت 2، آزمایش میدانی خواهند شد.
بر اساس این گزارش در حال حاضر در ادامه دومین مرحله از این رزمایش، سامانه‌های موشکی تولیدشده‌ ارتفاع متوسط شاهین، سامانه‌های توپ 35 میلی‌متری اورلیکن و راپیر تجهیز شده به الکترواوپتیک و فاصله‌یاب لیزری مستقر شده‌اند.





      

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» سردار وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر روند تولید هواپیمای ایران 140 توسط وزارت دفاع، گفت: هواپیمای ایران 140 نوعی هواپیمای غیرنظامی است که توسط صنایع هوایی وابسته به وزارت دفاع تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون تعدادی از هواپیما‌های ایران 140 توسط وزارت دفاع ساخته شده است، گفت: این هواپیما در حال حاضر آماده است و وزارت دفاع مشغول مذاکره با شرکت‌های مختلف حمل و نقل هوایی است که در صورت آمادگی و دارای بودن شرایط لازم بتوانند از این هواپیماها استفاده کنند.
* علاوه بر موشک‌های S300 موشک‌های دیگری نیز تولید می‌کنیم‌
سردار وحیدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به دنبال تولید موشک‌های طراحی خاص خودش است، گفت: الزاما لازم نیست تنها موشک‌های S300 تولید کنیم.
سردار وحیدی ادامه داد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آنچه را که خود بخواهد طراحی و تولید می‌کند.





      


                                                   .

سپاه نیوز: فرمانده نیروی هوا فضای سپاه تاکید کرد : جمهوری اسلامی در زمینه نیازمندیهای دفاعی خود منتظر دیگران نمی‌ماند و تامین امنیت فضای کشور و سرزمین مقدس اسلامی ایران را نیز وابسته به دریافت سامانه موشکی s300 نخواهد کرد، هر چند تحقق قرارداد خریدموشکهای s300 توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حال پیگیری است.
به گزارش خبرنگار سپاه نیوز ، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده امروز درآغاز مرحله دوم رزمایش مدافعان آسمان ولایت گفت : این رزمایش در ادامه سلسله رزمایش هایی که در طول سال به صورت محدود و منطقه ای برای همه یگانهای پدافندی در ارتش و سپاه پیش‌بینی شده است، به مدت 5 روز برگزار خواهدشد و بخش وسیعی از کشور را در برخواهد گرفت و در فرآیند آن شرایط واقعی یک جنگ را تجربه و همه امکانات پدافندی و سیستم های جنگ الکترونیک خود را بهکار خواهیم گرفت .
وی مقابله با هواپیماهای دور ایستا و همچنین مقابله با سیستم های موشکی کروز که در ارتفاع کم پرواز می کنند در سه مرحله کشف ، پیشگیری و مقابله را از ویژگی های این رزمایش برشمرد و اظهار داشت : بنا داریم به صورت گسترده از مجموعه های دیده بانی بسیج که در سراسر کشور به طور گسترده حضوردارند بهره مند شویم و همچنین پیش بینی شده است امکانات وسیع تولید داخل را بکارگیری کنیم که استفاده از هواپیماهای با RCS کم و نیز سیستم های راداری پیشرفته از آن جمله خواهد بود .
سردار حاجی زاده افزود : بهره‌گیری از رادارهای تولید داخل با بردهای بالا، اولین سامانه راداری پسیو و بدون انتشار، استفاده از سامانه های تور M1که بهینه سازی آن اخیرا به پایان رسید و برد آن در ارتفاع از 6 کیلومتر به10 کیلومتر افزایش یافته است، از برنامه های مدنظر ما در این رزمایش خواهدبود .
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد این مرحله از رزمایش مدافعان حریم ولایت خاطرنشان کرد : برای اولین بار و به صورت گسترده مراکز کنترل فرماندهی را با طراحی خودمان در این رزمایش به کارگیری می‌کنیم که براساس شرایط جنگ ناهمتراز طراحی شده است . همچنین نقش مهاجم و یگان حمله کننده خارج از چارچوب های پدافندی ارتش و سپاه مورد پیشبینی قرار گرفته است تا حمله کاملا غافلگیر کننده باشد .
وی ادامه داد : همچنین در این رزمایش برای نخستین بار توپخانه های بردمتوسط و بردبالا که برای مقابله با موشک کروز استفاده می شود مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و سامانه های سام 6 که در داخل کشور بهینه سازی شده نیز برای نخستین بار به طور گسترده بکارگیری خواهد شد.
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در واکنش به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی نیزتصریح کرد : تهدیدات رژیم صهیونیستی بیشتر یک جنگ روانی است و ما مطمئنیم که آن ها قادر به انجام هیچ حرکتی علیه ما نیستند چراکه تصور درستی ازواکنش ما ندارد و به شدت نگران میزان واکنش ما و تبعات اقدام خود هستند .اما به هرحال ما نظامی هستیم و از آمادگی لازم برای پاسخ به هرگونه تهدیدی برخورداریم و هیچ تهدیدی را نادیده نخواهم گرفت و آن را به فرصت تبدیل خواهیم کرد .
وی با بیان این جمله که "سگی که بتواند گاز بگیرد پارس نخواهد کرد" ادامه داد : آن ها در هر نقطه از جهان که توانسته اند یک حرکت نظامی انجام بدهنددرنگ نکرده اند اما هرگونه اقدامی علیه نظام مقدس ما برای آنان تبعاتی درپیش دارد که قابل پیش بینی نیست و مطمئن باشید در چنین صورتی همان اتفاقی که برای تانک های مرکاوا در جنگ 33 روزه افتاد، برای جنگنده های آنان نیزروی خواهد داد و جنگنده های F 15 و F 16 آنها قطعا در تله پدافندی ماگرفتار و نابود خواهند شد .
سردار حاجی زاده در ادامه یادآور شد : اگر هم احیانا هواپیمایی از آن هابتواند از چنگال پدافندهوایی ایران بگریزد قبل از فرود ، پایگاه هایی که این هواپیما‌ها از آنجا برخاسته اند مورد اصابت موشک های ویران کننده زمینبه زمین ما قرار خواهند گرفت.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد : ممکن است شروع چنین جنگی باصهیونیست‌ها باشد اما بدون تردید پایان آن با اراده ما خواهد بود .
سردار حاجی زاده در پایان با اشاره به عزم و اراده شگفت‌انگیز ملت ایران وقابلیت‌ها و ظرفیت‌های فنی و بومی نیروهای مسلح در تامین فن آوری وسامانه‌های دفاعی مورد نیاز در عرصه هوا، دریا و زمین تاکید کرد:جمهوری اسلامی در زمینه نیازمندیهای دفاعی خود منتظر دیگران نمی‌ماند وتامین امنیت فضای کشور و سرزمین مقدس اسلامی ایران را نیز وابسته به دریافت سامانه موشکی s300 نخواهد کرد، هر چند تحقق قرارداد خرید موشکهایs300 توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حال پیگیری است.
گفتنی است رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت 2 از امروز بمدت 5 روز باحضور یگانهای پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاباسلامی و مشارکت تعدادی از یگانهای بسیج و نیروی انتظامی به وسعت بیش از600 هزار کیلومتر مربع در منطقه غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور برگزارخواهد شد






      

پایگاه اینترنتی "لنتا.رو" گزارش داد که بزودی جدیدترین سیستم پدافند موشکی "اس-500" روسیه ساخته خواهد شد. این مطلب را "الکساندر زلین" فرمانده کل نیروی هوایی روسیه اعلام کرد. وی تاکید کرد: ما بر روی این سیستم مدرن کار می کنیم که ادامه سری "اس-400" محسوب نمی شود.
ژنرال زلین همچنین اطلاع داد که در حال حاضر برنامه های کاری تولید سیستم های جدید ضد هوایی نیز آماده می شود. برای این منظور کارشناسان نظامی و علمی بکار گرفته شده اند. وی خاطر نشان ساخت: فکر می کنم که این سیستم به زودی ساخته شود.
"اس-400" "تریومف" در حال حاضر کاملترین سیستم پدافند ضد موشکی و هوایی است. این سیستم می تواند اهداف آئرودینامیکی و بالستیکی را در فواصل دور منهدم سازد. این در حالیست که در این سیستم ها هم می توان از موشک های مخصوص این سیستم و هم از موشک های فوق دوربرد استفاده نمود. در حال حاضر در برخی از مناطق روسیه این مجموعه ها مستقر شده اند.
یادآوری می کنیم که در ماه اوت سال 2009 "اولگ بارمین" معاون فرمانده کل نیروی هوایی روسیه در امور تسلیحات اطلاع داد که سیستم های "اس-500" موشک های فوق دقیقی برخوردار خواهد بود که می توانند برای انهدام اهداف نزدیک فضایی نیز استفاده شوند. به گفته نظامیان، این سیستم به مراتب قوی تر از "اس-400" خواهد بود و برتری های آن در ابعاد کمتر، قابلیت مانور بیشتر، و پارامترهای بهتردر دفاع در برابر حملات هوایی دشمن خلاصه می شود.
بر اساس گزارش مذکور، کنسرن تجهیزات ضد هوایی "آلماز- آنتی" به کار تولید این مجموعه های پدافندی جدید مشغول است. این در حالیست که پیش از این گزارش شده بود، قرار بود که "اس-500" تا سال 2012 آماده شود.




      




نیروی هوایی چین قصد دارد نمونه اولیه مشابه جنگنده های امریکایی اف.بیست و دو را تولید کند.
روزنامه اینترنتی روسی ایزوستیا در شماره امروز خود نوشت :
فرماندهی نیروی هوایی چین امیدوار است طی ده سال این جنگنده نسل پنجم در اختیار نیروهای مسلح کشور قرار گیرد اما سازمان های اطلاعاتی امریکا معتقدند پکن هنوز فاصله زیادی با رسیدن به این هدف دارد.
البته با توجه به تعداد و میزان تبحر سارقان رایانه ای چینی که طی پنج سال اخیر به طور گسترده ای به سرقت اطلاعات مهم از امریکا اشتغال دارند احتمال عملی شدن این وعده منتفی نیست و چین در حال حاضر به فناوری ساخت جنگنده های اف.بیست و دو و اف. سی و پنج هم دسترسی دارد.
بنا به این گزارش
با این وجود تحلیلگران امریکایی معتقدند سطح فناوریهای هوایی چین امکان ساخت چنین جنگنده هایی را نمی دهد و تجربه ساخت جنگنده جی-ده و جی.اف-هفده این گفته را تایید می کند.




      

تعلل روسیه در تحویل سامانه S300 تحت تاثیر فشار صهیونیست‌ها است

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیرخلبان احمد میقانی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا صبح امروز در نشست خبری با اشاره به برپایی رزمایش بزرگ پدافندی مدافعان آسمان ولایت 2 به مدت 5 روز در منطقه گسترده‌ای از نیمه غربی کشور اظهار داشت: این رزمایش جزء برنامه‌های سالیانه قرارگاه و به صورت دوسویه از فردا انجام می‌شود.
میقانی افزود: در این رزمایش 2 کشور فرضی نارنجی و آبی به انجام رزمایش می‌پردازند که کشور نارنجی به عنوان دشمن فرضی و مهاجم به تاسیسات کشورمان محسوب می شود.
وی با بیان اینکه این رزمایش در سه مرحله انجام خواهد شد، گفت: در مرحله اول آمادگی منطقه نبرد صورت می‌گیرد و در مرحله دوم هواپیماهای شناسایی دشمن وارد حریم هوایی کشورمان شده و اقدام به فیلمبرداری و عکسبرداری می‌کنند و همچنین همزمان با این عملیات دشمن هواپیماهای اخلالگر آنان نیز وارد صحنه می شوند تا در کار سامانه‌های الکترونیکی و راداری ما اخلال ایجاد کرده و همزمان به جمع‌آوری اطلاعات می‌پردازند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا تصریح کرد: در این مرحله است که هواپیماها و تجهیزات پدافندی ما نیز ضمن مقابله با تهاجم دشمن به صورت همزمان اقدام به جمع‌اوری اطلاعات می‌کنند تا اینکه هواپیماهای دشمن حمله خود را متوجه سامانه‌های پدافند هوایی ما خواهند کرد که با مقابله تجهیزات دفاعی روبرو خواهند شد.
میقانی افزود: در مرحله سوم، هواپیماها و موشک‌های دشمن به سمت مناطق حساس و حیاتی ما حرکت می‌کنند که با دفاع محکم ضدهوایی نیروهای خودی مواجه می‌شوند.
وی با اشاره به تفکیک پدافند هوایی از نیروهای آفندی، گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های این رزمایش این است که اولین رزمایش مشترک گسترده پس از تفکیک محسوب می‌شود.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا، گستردگی منطقه نبرد حدود 600 هزار کیلومتر مربع، تنوع جنگ‌افزارها، سامانه‌های به روز شده در زمینه جمع‌آوری اطلاعات و ارتباطات، بهینه‌سازی سامانه‌ها و ارزیابی عملکرد گسترده نیروهای پدافند برابر جنگ الکترونیک دشمن را از دیگر ویژگی‌های رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت 2 عنوان کرد.
میقانی یکی دیگر از اهداف این رزمایش را همکاری و انسجام بین نیروهای پدافند از یگان‌های مختلف نیروهای مسلح از جمله سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج معرفی کرد و گفت: ما همواره در حال ارتقاء توان رزمی خود هستیم و در این رزمایش‌ها بهینه‌سازی و به روز شدن تجهیزات و توانمندی‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه در این رزمایش تاکتیک‌های جدید تمرین خواهد شد، دکترین نظامی کشورمان را یک دکترین پدافندی عنوان کرد و گفت: با توجه به تغییر صحنه نبرد به جنگ‌های نامتقارن تمام متون آموزشی وتاکتیک‌های ما تغیر کرده که در این رزمایش‌ها آزمایش می شود.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا قابلیت فرماندهان، توانایی پدافند هوایی، ارزیابی توان نیروها و به کاری گیری جنگ الکترونیک و نیز استقلال تاکتیکی مناطق مختلف نبرد را از دیگر اهداف این رزمایش عنوان کرد و افزود: با انجام این رزمایش‌ها می‌توانیم نقاط قوت وضعف خود را نیز به دقت مورد ارزیابی قرار دهیم.
میقانی با تاکید بر اینکه ماموریت قرارگاه پدافند هوایی حفاظت از قلمرو هوایی کشور است، خاطرنشان کرد: اگر تعرضی از جانب دشمن متوجه کشورمان شود، ‌اول قرارگاه پدافند هوایی وارد عمل خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این مدت تهدیدات علیه تاسیسات حیاتی و هسته‌ای ما زیاد صورت گرفته است، گفت: این مسئولیت ما است تا از مناطق حیاتی که تاسیسات هسته‌ای جزو آن است حفاظت کنیم و در مجموع می‌گوییم رزمایش در یک منطقه وسیع شامل بوشهر، فارس، اصفهان، تهران، شمال کشور و استان‌های غربی است تا از هر گونه نفوذ دشمن جلوگیری کنیم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ادامه داد: در منطقه رزمایش بخش عمده پدافند هوایی کشور از تمامی نیروهای مسلح حضور خواهند داشت و مسئولیت و فرماندهی کلی با قرارگاه پدافند هوایی است که ماموریت خود را به کمک نیروهای تابعه و نیز نیروهای تحت کنترل عملیاتی خود مانند سپاه، ناجا و بسیج انجام می‌دهد که همه اینها تحت کنترل یک شبکه منظم هستند.
میقانی با اشاره به اهمیت موضوع خودکفایی در تجهیزات، تصریح کرد: این تجربیات را از زمان دفاع مقدس داریم و امروز قریب به اتفاق نیازهای خود را در داخل تولید می‌کنیم.
وی با اشاره به بحث خودکفایی درسامانه‌های راداری گفت: در گذشته ما توانسته‌ بودیم تنها یک رادار ملی بسازیم اما امروز آنقدر در این بحث پیشرفت داشته‌ایم که به صورت تفکیکی رادارهای تخصصی با بردهای هزاران کیلومتر و یا برد کوتاه در داخل کشور می‌سازیم و از آنها استفاده می‌کنیم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا خودکفایی در تولید آتشبارهای موشکی را نیز مهم عنوان کرد و افزود: ‌امروز سامانه‌های مختلفی مانند سامانه موشکی هاگ، در کشور به روز شده که می‌تواند به تجهیزات روز جهان برابری کند و در بحث طراحی و ساخت آتشبارهای موشکی نیز توانمندی‌های خوبی به دست آورده‌ایم.
میقانی گفت: البته در برخی موارد نیز که مسائل کشور ایجاب می‌کند تعاملی با دیگر کشورها داریم که از جمله آن می‌توان به سامانه دفاعی S300 اشاره کرد که چند سال قبل این کار انجام شد و قرار بود طی ماه‌های گذشته این سیستم به ایران منتقل شود.
وی در خصوص تعلل کشور روسیه در تحویل این سامانه گفت: ‌آنها مشکل فنی را دلیل اینکار اعلام کردند اما ما فکر می‌کنیم این کار تحت تاثیر فشار صهیونیست‌ها قرار گرفته و امیدواریم کشور روسیه با توجه به منافع مشترکی که ما با دارد، هر چه سریع‌تر این سامانه‌ها را تحویل دهد چرا که S300 یک سامانه تدافعی است و امیدواریم روس‌ها تحت تاثیر فشار لابی‌های صهیونیستی قرار نگیرند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سرعت، دقت، پنهان‌کاری و حجم زیاد از ویژگی‌های نبردهای امروز است، تاکید کرد: برای اینکه نیروهای عمل کننده به صورت انفرادی عمل نکنند، نیاز به یک مرکزیت است که بتواند بر مبنای اطلاعات از تحرکات دشمن به خوبی تصمیم‌گیری کند و این اطلاعات را به سرپنجه‌های خود منتقل کند و همه نیروها نیز از یک مرکز دستور بگیرند که این از اهداف مهم رزمایش مدافعان آسمان ولایت 2 است.
میقانی با بیان اینکه در نبردهای نامتقارن بحث نیروهای واکنش سریع بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: دشمن می‌تواند به همه تاسیسات و نقاط حیاتی کشورمان حمله کند که این امر مستلزم داشتن یک نیروی واکنش سریع برای مقابله با دشمن است.
وی با بیان اینکه دکترین پدافندی ما دفاع در عمق است، گفت: هواپیماهای دشمن در این رزمایش از دورترین نقطه به سمت مناطق حیاتی ما حمله می‌کند که ما از دورترین نقطه آنها را شناسایی و در طول مسیر مورد حمله قرار می‌دهیم تا نتوانند به اهداف از پیش تعیین شده خود برسند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا گفت: در مرحله آخر هواپیماهای بدون سرنشین دشمن ادامه مسیر داده و واردمناطق حیاتی ما شده که با شلیک گرم تشکیلات پدافندی ما مورد هدف قرار خواهند گرفت.
میقانی با بیان اینکه در دو منطقه علیه هواپیماهای بدون سرنشین دشمن شلیک صورت می‌گیرد، گفت: یکی از این مناطق در مناطق مرکزی کشور است که نیروهای سپاه و بخشی از نیروهای تحت تابعیت قرارگاه پدافند هوایی در آن مستقر هستند و در منطقه غرب نیز نیروهای قرارگاه مستقر خواهند شد و در بقیه مناطق مانند بوشهر و یوسیف اصفهان تجهیزات پدافند هوایی مستقر خواهند شد که در همه صحنه‌ها از دیده‌بان‌های نیروی انتظامی و خصوصا بسیج در قالب هزاران پست دیده‌بانی استفاده خواهیم کرد.
وی با اشاره به نقش پدافند هوایی در حفاظت از حریم آسمان کشورمان، گفت: پس از تفکیک قرارگاه پدافند از نیروهای آفندی یک جهش بزرگ در این زمینه داشته‌ایم به طوریکه امروز امکان نفوذ پرنده‌های دشمن به داخل کشور به صفر رسیده و اگر آنها بتوانند وارد کشورمان شوند مورد اصابت قرار خواهند گرفت. بنابراین نقش قرارگاه پدافند هوایی در دفاع از امنیت ملی یک نقش محوری است که به عنوان اولین خاکریز در تهاجم دشمن وارد عمل خواهد شد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا تاکید کرد: در بحث ایجاد توانمندی‌های گسترده در جمع‌آوری اطلاعات هیچ مشکلی وجود ندارد و حتی ما می‌توانیم ضمن رصد تمام تحرکات دشمن در منطقه، رفتار آنها را نیز مورد تجزیه و تحلیل اطلاعاتی خود قرار دهیم.




      

خبرگزاری فارس: پدافند هوایی ارتش لبنان امروز به تجاوز یک فروند هواپیمای جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان پاسخ داد.

                                               .
به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی "المنار " لبنان، ارتش لبنان دربیانیه‌ای اعلام کرد که یک فروند هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی با تجاوزبه حریم هوایی لبنان بر فراز منطقه "بنت‌جبیل " در جنوب این کشور به پروازدرآمد.
این بیانیه افزود: سامانه پدافند هوایی ارتش لبنان نیز به سمت این هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی تیراندازی کرد که باعث شد تا این هواپیمابه تدریج اوج گرفته و سپس حریم هوایی لبنان را ترک کند.
سامانه پدافند هوایی ارتش لبنان اواخر مهرماه نیز به مقابله با یک فروند هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی از نوع "ام‌کی "پرداخت که با تجاوزبه حریم هوایی لبنان بر فراز مناطق مرجعیون، کفرکلا، میس‌الجبل و حولا دراین کشور به پرواز درآمده بود.
رژیم صهیونیستی تاکنون بارها با زیرپا گذاشتن قطعنامه 1701 شورایامنیت و مخالفت با خواست جامعه جهانی، حریم هوایی و زمینی و دریایی لبنان را نقض کرده است.
ژنرال "جان قهوه‌چی "فرمانده ارتش لبنان شب گذشته در پیامی به مناسبت عید استقلال لبنان، نظامیان این کشور را به بیداری و آمادگی بیشتر درمرزها برای مقابله با اقدامات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان فرا خواند.


 





      

خبرگزاری فارس: در پی مشارکت یگان ویژه کماندوی اردن در جنگ صعده و متحمل شدن تلفات سنگین از مبارزان الحوثی، نیروهای اردنی به سمت عربستان سعودی فرار کردند.
                                                          
                                           .                      
بهگزارش فارس، شبکه خبری العالم امروز شنبه از مشارکت مستقیم یگان ویژه نیروهای کماندوی اردنی در جنگ علیه جنبش شیعی الحوثی در منطقه کوهستانی"جبل دخان " شمال خاک یمن خبر داد.
بنابر این گزارش، نیروهای کماندوی اردن چند روز پیش (از اردن ) بهپادگان "تبوک " در عربستان سعودی منتقل شده و از آنجا با بالگردهای سعودی مخصوص عملیات کماندو به خاک یمن منتقل شده‌اند که مقاومت نیروهای الحوثی آنها را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشته‌ است
این گزارش با تاکید براینکه جنبش الحوثی خسارات سنگینی بر نیروهای کوماندوی اردن وارد کرده است، می‌افزاید: هر چند تاکنون اطلاعات دقیقی ازمیزان تلفات نیروهای اردنی در "جبل دخان " در دست نیست ولی نیروهای چتربازآنها زیر آتش تک تیراندازهای (مبارزان الحوثی) در حال فرار به سمت نیروهای عربستان سعودی مشاهده شده‌اند.
به گزارش روزنامه "صدى نجد والحجاز " پس از شکست نیروهای کماندو و چترباز عربستان سعودی برای به کنترل در آوردن منطقه "جبل دخان " و کشته شدن "سعید بن محمد العمری " فرمانده یگان چتربازان سعودی و زخمی و اسیرشدن شمار دیگری از نیروهای این کشور، ریاض دست به دامن اردن شده است.




      
<      1   2      




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی