سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
سهیل[54]

توضیحاتی درباره مسائل نظامی
ویرایش

مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش

لوگوی دوستان
امکانات دیگر


خلیج‌فارس- گروه بین‌الملل:
کماندوهای ویژه ارتش ایالات متحده به‌زودی برای آموزش ارتش یمن راهی این کشور خواهند شد
به نوشته روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، برخی مقامات ارشد آمریکایی به این روزنامه گفته‌اند که یمن به‌طور بالقوه می‌تواند پناهگاه گروه تروریستی القاعده در آینده شود؛ اگرچه هنوز امن است.
کشورهای عربی همسایه یمن اخیرا اعلام کرده‌اند که 12 عضو القاعده را در مرزهای یمن بازداشت کرده‌اند. عمان اخیرا نیروهای امنیتی خود را در مرزهای یمن افزایش داده است تا از ورود افراد مظنون به انجام تحرکات تروریستی به خارج از مرزهای  این کشور  جلوگیری کند.
ایالات متحده در توجیه حضور نظامی خود در یکی دیگر از کشورهای حساس منطقه خاورمیانه، ادعا می‌کند که از ترس افتادن یمن در چنگ القاعده، فعلا گروه کوچکی از نیروهای مخصوص خود را برای آموزش ارتش یمن و بهبود وضعیت امنیتی این کشور راهی صنعا خواهد کرد.
یک مقام ارشد ارتش آمریکا هم در گفت‌وگو با دیلی تلگراف گفت: القاعده یمن را پایگاه رزرو فعالیت‌های تروریستی خود در افغانستان و پاکستان کرده است. این همان توجیهی است که براساس آن کشور عربستان هفته‌هاست یمن را زیر آتش سنگین هواپیماهای خود گرفته‌است.
به تازگی عمان و اردن هم وارد این نبرد شده‌اند.  وزارت امور خارجه عمان اعلام کرده است که اخیرا تحرکات گسترده‌ای از جنگجویان القاعده در افغانستان و پاکستان به سوی یمن انجام شده است که نشان از برنامه ویژه القاعده برای یمن دارد.
یک مقام ارشد وزارت خارجه عمان هم اعلام کرد: موضوع تحرکات القاعده در یمن موضوعی است که نیاز به همکاری گسترده کشورهای منطقه و همسایه این کشور عربی دارد.  یمن چند ماهی است که مورد توجه رسانه‌های خبری غربی و همچنین عربی منطقه خلیج‌فارس قرار گرفته‌است؛
دلیل آن هم سرکوب گسترده شیعیان زیدی شمال یمن توسط ارتش این کشور با کمک ارتش عربستان است. اکنون با سخنان فرماندهان نظامی آمریکا، واشنگتن هم وارد این بحران شده‌است.
گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا حاکی است که بیش از 12 نفر از رهبران ارشد القاعده در یمن زندگی می‌کنند. دیپلمات‌های غربی همچنین اخیرا به دولت یمن هشدار داده‌اند برای افزایش کمک‌های جهانی به این کشور و صرف کمک‌ها در مسیر درست خود، تغییرات و اصلاحاتی را در ساختار حکومت خود ایجاد کند.
دیوید پترائوس، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا23 آذر در مؤسسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی و امنیت منطقه‌ای در منامه بحرین گفت: از یمن در برابر شیعیان حوثی حمایت می‌کنیم. یمن و مسئله درگیری دولت با شیعیان این کشور از محورهای سخنرانی پترائوس در این اجلاس بود.
وی  همزمان با این سفر با شبکه تلویزیونی العربیه نیز در این باره گفت‌وگو کرد و در بخشی از اظهارات خود گفت: کشتی‌های جنگی آمریکا در آب‌های بین‌المللی یمن فقط برای نظارت نبوده بلکه مانع از رسیدن کمک‌های تسلیحاتی به حوثی‌ها می‌شوند.  پترائوس افزود: ما همان طور که به بیشتر کشورهای منطقه کمک‌های امنیتی می‌دهیم، کمک‌های امنیتی و آموزش‌های نظامی مختلف به یمنی‌ها ارائه کرده‌ایم.
وی همچنین درباره حمایت از کشورهای عربی خلیج‌فارس درصورت حمله به این کشورها گفت که دلیل نزدیکی ما به کشورهای خلیج فارس وجود 10هزار نیروی آمریکایی در این کشورهاست.
ما دارای ابزارهای هشدار سریع موشک‌های بالستیک و پدافند هوایی مشترک هستیم و به تعهدات دفاعی خود عمل می‌کنیم. این اظهارات فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در منطقه در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این نیز ارتش عربستان با جنگنده‌های آمریکایی مواضع حوثی‌ها را در یمن بمباران کرده است.




      

مقامات فدرال آمریکا سرگرم تحقیق از پرونده ای هستند که موضوع آن انتقال غیر قانونی دو هلی کوپتر با فناوری بالا از آمریکا به ایران است .
به گزارش عصر ایران و به نقل از خبرگزاری یونایتد پرس ، روزنامه " دالاس مورنینگ نیوز" ، چاپ تگراس آمریکا ، روز یکشنبه در گزارشی در این باره نوشت  که مأموران فدرال آمریکا سرگرم تحقیق از  دلالان مظنون ایتالیایی هستند که به گمان مقامات فدرال آمریکا  در تلاش بوده اند بر خلاف مقررات بازرگانی آمریکا یک فروند هلیکوپتر ساخت آمریکا را که بیش از یک سال پیش برای حمل به ایران خریده بودند به ایران تحویل بدهند. آن هلیکوپتر از آن زمان تا کنون در تگزاس تحت توقیف بوده است.
ماموران تحقیق فدرال  آمریکا به این روزنامه آمریکایی گفته اند که آنها به  یک  شرکت ایتالیائی مظنون هستند چرا که از نظر آنها ممکن است این شرکت  قبلاً نیز دو فروند هیلکوپتر آمریکائی به ایران حمل کرده باشد و در نظر داشته این هلیکوپتر جدید را نیز بر خلاف مقررات تحریمی آمریکا به  ایران بفرستد .
مدارک نشان می‌دهد که هلیکوپترهای مورد بحث از یک شرکت مکزیکی خریداری شده و قرار بوده از طریق تگزاس به ایتالیا حمل شود تا از آنجا به مقصد ایران فرستاده شود.
هلیکوپتر توقیف شده که هشت میلیون دلار ارزش دارد و گفته می شود که یکی از آن هلیکوپترها به دستگاه دید شبانه و فناوری " اتوپایلوت "مجهز بوده که به موجب قوانین آمریکا صدور چنین هلی کوپتری با این سطح از فناوری به ایران ممنوع می باشد . این نوع هلیکوپتر در آمریکا برای مصارف غیرنظامی به کار می رود.
مقامات فدرال آمریکا گفته اند  تا زمان تکمیل شدن تحقیقات تیم بازرسی ، این هلی کوپتر توقیف شده  در یک آشیانه در شهر آرلینگتون تگزاس نگاهداری می شود .
ماموران تحقیق پرونده ، هنوز شواهدی مبنی بر دست داشتن شهروندی آمریکایی در این معامله غیر قانونی ندارند  و از این حیث هنوز علیه هیچ  شهروند آمریکایی اقامه دعوا نشده است



      

خبرگزاری «ریا نووستی»/ ایران بزودی چند نوع جدید سلاح موشکی را خواهد آزمود، این مطلب را رادیو "صدای روسیه"  به نقل از "احمد وحیدی" وزیر دفاع ایران اطلاع داد.
به گفته وی، هم اکنون چند پروژه در مرحله پایانی قرار دارند و آخرین مراحل تست را می گذرانند. در عین حال وی درباره ویژگی های این موشک های جدید ایرانی اطلاعی نداد.
ایران در حال حاضر دارای موشک های کوتاهبرد "تندر"، "فتح 110" و "زلزال"، موشک های میانبرد "شهاب 1"، "شهاب 2" و نیز موشک های بالستیکی "شهاب 3" و "سجیل" می باشد که این دو موشک، هم اکنون قویترین موشکهای ایران هستند. برد عمل دو موشک یاد شده بیش از 2 هزار کیلومتر است و این بدین معناست که پایگاه های آمریکایی در منطقه و نیز تمامی خاک اسرائیل در شعاع عمل آنها قرار دارد.





      

رییس‌جمهور ونزوئلا گفت که کشورش هزاران فروند موشک ساخت روسیه و راکت‌انداز را به عنوان بخشی از تدارکات نظامی دولتش برای درگیری مسلحانه احتمالی با کلمبیا تحویل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هوگو چاوز، رییس‌جمهور ونزوئلا، در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: آنها (کلمبیا) در حال تدارک جنگ علیه ما هستند. آمادگی برای جنگ یکی از بهترین راه‌های خنثی سازی این تهدید است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کلمبیا و واشنگتن هر دو هر گونه طرح برای حمله به ونزوئلا را رد کرده‌اند ولی چاوز می‌گوید، آنها در حال توطئه چینی مشترک برای حمله نظامی علیه ونزوئلا هستند.
چاوز می‌گوید، دولت وی به عنوان اقدامی احتیاطی درصدد بدست آوردن سلاح‌های بیشتر است.
رییس جمهور ونزوئلا خاطرنشان کرد: هزاران فروند موشک در راه ونزوئلا است.
وی که سابقا چترباز ارتش بوده به نوع موشک‌ها اشاره نکرد و اظهار داشت: زرادخانه‌ رو به رشد ونزوئلا شامل موشک‌های زمین به هوا Igla-1‌s ساخت روسیه و آر.پی‌.جی است.
چاوز معتقد است که توافق میان بوگوتا و واشنگتن به آمریکا اجازه می‌دهد حضور خود را در هفت پایگاه ارتش کلمبیا که برای امنیت ونزوئلا تهدید محسوب می‌شود، افزایش دهد.
کلمبیا می‌گوید، این توافق تنها برای کمک به نبرد علیه مواد مخدر و شورشیان در خاک این کشور است.
ونزوئلا از سال ‌2005 تاکنون بیش از چهار میلیارد دلار سلاح از روسیه خریداری کرده است که شامل ‌24 فروند جنگنده‌ سوخو، دهها هلی کوپتر جنگی، ‌100 هزار کلاشینکف می‌شوند.
در ماه سپتامبر روسیه ‌2/2 میلیارد دلار به ونزوئلا اعتبار وام داد تا این کشور سلاح‌های بیشتری از روسیه بخرد.




      

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که مقر آن در منامه است؛ در بیانیه ای اضافه کرد: 10 نفر از ملوانان ناوچه آمریکایی اقدام به انتقال 55 گالن آب شرب به کشتی ایرانی کردند.
 یک فروند ناوچه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا کارکنان کشتی ایرانی را در اقیانوس هند از تشنگی نجات داد.
به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ناوچه آمریکا در روز جمعه گذشته پس از شنیدن پیام های درخواست کمک از کشتی ایران به نجات کارکنان این شناور پرداخت. کشتی صیادی ایرانی در پیام های خود درخواست آب شیرین می کرد که ناوچه آمریکایی نیز به این درخواست پاسخ مثبت داد.
ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که مقر آن در منامه است؛ در بیانیه ای اضافه کرد: 10 نفر از ملوانان ناوچه آمریکایی اقدام به انتقال 55 گالن آب شرب به کشتی ایرانی کردند.
این ناوچه وابسته به ناو "اس اس دی ورت" آمریکا بود که در چارچوب ماموریت مقابله با دزدان دریایی در منطقه حدفاصل تنگه هرمز تا دریای سرخ فعالیت می کرد.




      

خبرگزاری «ریا نووستی»/ "پاول کوراچنکو" رئیس ستاد و معاون اول رئیس دفاع ضدهوایی نیروی هوایی فدراسیون روسیه روز شنبه اعلام کرد که مسکو موثرترین دفاع ضدهوایی را به نسبت سایر شهرهای روسیه دارد و جدیدترین مجموعه های راداری و سیستم های رهگیری از آسمان پایتخت دفاع می کنند.
وی در مصاحبه ای با رادیو "اکو مسکو" گفت: "نیروها و تجهیزات دفاع ضدموشکی به نسبت سایر شهرها و نقاط مسکونی کشور، دفاعی موثرتر و مطمئن تر از مسکو دارند".
به گفته وی، این سیستم دفاعی تکامل خواهد یافت و اظهار داشت که اکنون جدیدترین مجموعه های دفاعی، از جمله اس-300 از مسکو محافظت می کنند، سال آینده سیستم های اس-400 نیز افزوده می شوند، سیستم های اس-500 نیز در حال ساخت هستند.
این مقام نظامی خاطر شان نمود که نیروهای رادیوتکنیک نیروی هوایی روسیه از نظر کمی و کیفی از توان کافی برای انجام وظایف محوله برخوردارند





      
<      1   2   3      




+ پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 با فناوری پیشرفته



+ سلام. بازدید وزیر دفاع ار کاکپیت اف-16 ونزوئلا یا علی