ک روزنامه صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی قرار است جایگزین هواپیماهای فرانسوی بدون سرنشین نیروهای مسلح کانادا در افغانستان شوند.

روزنامه "جروزالم‌پست" در گزارشی اعلام کرد که این هواپیماها به عنوان هواپیماهای شناسایی اصلی نیروهای مسلح کانادا در افغانستان در ماه فوریه به پرواز در خواهند آمد.
بر اساس اعلام این روزنامه صهیونیستی "صنایع هوافضای اسرائیل" شماری از این هواپیماهای بدون سرنشین را در اختیار ارتش کانادا قرار داده تا در افغانستان از آن استفاده کنند.
قرار است این هواپیما جایگزین هواپیمای بدون سرنشین کوچکی شود که ساخت کشور فرانسه است و سال‌هاست کانادا از آن در افغانستان استفاده می‌کند.

جروزالم‌پست در ادامه نوشت:
هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیل بر اساس قراردادی 95 میلیون دلاری با کانادا در ماه اوت در اختیار این کشور قرار گرفت.در حال حاضر نیروهای کانادا متعهد هستند تا سال 2011 در عملیات‌های افغانستان شرکت کنند.

در یک هفته اخیر، ارتش کانادا، جنگده‌های بدون سرنشینی از اسرائیل تحویل گرفته و به سرعت آنها را به افغانستان روانه کرده تا علیه مناطق آلوده به تروریست‌ها(!) مورد استفاده قرار گیرد.

این مطلب که در روزنامه «معاریف» چاپ اسرائیل فاش شد، می‌افزاید: این جنگنده‌ها را شرکت «میلت» اسرائیل ساخته و با نام «ماحاتس 1» ثبت شده است و می‌تواند چهل ساعت پیاپی هوانوردی کرده و به جمع‌آوری اطلاعات از سطح زمین و فرستادن دوباره آن به واحدهای نظامی اقدام کند و از این روی، پیشرفته‌ترین هواپیمای بدون سرنشین است.


گفتنی است، اسرائیل چهارمین صادر کننده اسلحه جهان است و در سال گذشته میلادی، چهار میلیارد دلار اسلحه به کشورهای جهان صادر کرده است. همچنین چهل هزار اسرائیلی و کارشناسان آمریکایی در صنایع اسلحه‌سازی رژیم صهیونیستی کار می‌کنند.