خبرگزاری رویترز از آغاز دور جدید بمباران مناطق شمال عراق توسط هواپیماهای جنگی ترکیه و توپخانه ایران خبر داد

یک مقام منطقه کردستان عراق به رویترز گفت: "توپخانه ایران طی چند روز گذشته به طور مداوم منطقه کردستان در شمال عراق را زیر آتش خود گرفته است."
«آزاد آسو» شهردار منطقه «جراوه» در مرز ایران، واقع در 195 کیلومتری شمال شرقی سلیمانیه عراق، گفت: "توپخانه ایران ظهر روز جمعه بمباران مناطق شمالی عراق را آغاز کرد. این حملات به طور متناوب در روزهای بعد از آن تکرار شد."

وی در عین حال از ذکر جزئیات خسارات و تلفات این حوادث خودداری کرد.

براساس این گزارش ایران هرازچندگاهی با هدف نابودسازی گروهک پژاک که مواضع آن در کوه های قندیل در کردستان عراق واقع است این مناطق را زیر آتش توپخانه خود می گیرد.

همزمان خبر می رسد که هواپیماهای جنگی ترکیه نیز از روز جمعه بمباران مواضع پ.ک.ک در شمال عراق را آغاز کردند.

ستاد فرماندهی ارتش ترکیه با اعلام این خبر افزود: "این حمله متوجه مخفی گاه های شورشیان پ.ک.ک در کوه های قندیل بوده و به اهداف خود دست یافته است."

این گزارش می افزاید: "نیروهای ایرانی اغلب در مناطق مرزی عراق با اعضای گروهک پژاک، شاخه ایرانی پ.ک.ک، درگیر هستند. در ماه ژوئن (خرداد) یک ژنرال ارشد ترک اعلام کرد ارتش ترکیه در زمینه های اطلاعاتی و هماهنگی حملات علیه پایگاه های پ.ک.ک در شمال عراق با ایران همکاری می کند."

ماه گذشته سه کشور عراق، ترکیه و آمریکا در خصوص تشکیل یک کمیته مشترک برای پیگیری تهدیدات پ.ک.ک و بکارگیری تدابیری برای خنثی کردن فعالیت تروریست ها به توافق رسیدند.