سردار وحیدی خبر داد:
رونمایی از دوربین های برد بلند اپتیکی؛ به زودی
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت : بزودی دوربین های برد بلند اپتیکی که قادر به پوشش فواصل چند صد کیلومتری هستند رونمایی می شود .

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، سردار وحیدی در حاشیه بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی کرج با بیان اینکه 90 درصد از تولیدات وزارت دفاع بومی شده است افزود : در 3 سال اخیر محققان این وزارتخانه موفق شده اند 400 نوع ماده مورد نیاز ساخت تجهیزات دفاعی را در داخل کشورتولید و بومی کنند .
وی گفت : این نشان دهنده توانمندی های جوانان ایرانی برای رسیدن به خودکفایی کشور و تضعیف تحریم ها است .
وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به رونمایی از دستاوردهای صنعت دفاعی کشور گفت : بزودی دوربین های برد بلند اپتیکی که قادر به پوشش فواصل چند صد کیلومتری هستند رونمایی می شود .
سردار وحیدی از پرتاب کاوشگر 5 در آینده نزدیک خبر داد و افزود : هر سال وزارت دفاع بین 150 تا 200 طرح تحقیقاتی جدید را تکمیل و معرفی می کند .
وی گفت : امیدواریم امسال نیز بتوانیم این تعداد طرح تحقیقاتی را همانند سال های گذشته به مردم ایران تقدیم کنیم .
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره طرح های تحقیقاتی دیگر این وزارت خانه نیز گفت : طرح های در حوزه های پدافند هوایی ، زیردریایی های سنگین تر از زیردریایی های فعلی ، موشک های بالستیک و کروز جدید را در دستور کار داریم .
وی افزود : همچنین در حوزه هوایی نیز چند طرح در دستور کار این وزارت خانه است که امیدواریم تا پایان امسال یا سال اینده به نتیجه برسد .
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که برای بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی به کرج رفته بود با دستاوردهای محققان این پژوهشگاه آشنا شد .
سردار وحیدی از بخش های مختلف این پژوهشگاه شامل پژوهشکده های سرامیک ، نیمه هادی ها و انرژی و نیز آزمایشگاههای مستقر در این پژوهشکده ها بازدید کرد و هدف از این بازدید را را شناخت بیشتر توانمندی های این پژوهشگاه ، توسعه بیشتر روابط و نیز بهره مندی از توانمندی های محققان این پژوهشگاه درعرصه های مختلف وزارت دفاع اعلام کرد .
وی گفت : پژوهشگاه مواد و انرژی یکی از قطب های تحقیقاتی بزرگ کشور است که توانسته تعاملات قابل توجهی در بخش های مختلف تحقیقات مورد نیاز وزارت دفاع داشته باشد .
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت : مواد و انرژی یکی از اصلی ترین و زیربنایی ترین مقوله های تحقیقاتی کشور است .
سردار وحیدی افزود : این وزارتخانه آمادگی دارد از طرح های تحقیقاتی دانشجویان کارشناسی ارشد و نیز پایان نامه های دکتری این پژوهشگاه که مرتبط با طرح های موردنیاز وزارت دفاع است حمایت های مادی و معنوی کند .