پس از اولین نمایش تکان دهنده ی جنگنده ی نسل پنجمی روسیه موسوم به T-50 در نمایشگاه MAKS 2011 ، این بار نوبت شرکت Morinformsystem-Agat JSC بود که با رونمایی از اولین دستگاه سیستم موشک کانتینری جنجالی Club-k موسوم به Pandora Box "جعبه ی پاندورا" ، کابوس 1 ساله درباره ی این سیستم موشکی را به واقعیت تبدیل کند !

ویژگی بی همتای این سیستم ، Compact بودن شدید آن است ، بطوریکه کل این سیستم (اعم از لانچر چهار موشک کروز و تجهیزات ناوبری و شلیک موشک) در یک کانتینر 40 فوتی استاندارد قرار گرفته است . این کامپکتینگ بی نظیر به کاربر اجازه میدهد این سیستم موشکی را براحتی حمل و بدون آمادگی قبلی از روی هر وسیله ای (کشتی باری ، تریلی ، قطار و ...) به طرف اهداف زمینی یا دریایی شلیک کند . این یعنی عملا هر وسیله ی نقلیه ای با این سیستم موشکی میتواند به یک ماشین جنگی قدرتمند تبدیل شود.



نام این سیستم ، اولین بار در آوریل 2010 در نمایشگاه مالزی بر سر زبان ها افتاد و از همان زمان ، وحشت رسانه های خارجی و برخی کشورهای غربی از پتانسیل بالای این سیستم را برانگیخت ، بگونه ای که مقامات آمریکایی این سیستم را به دلیل حمل و نقل و استفاده ی بسیار آسان و قیمت بسیار پایین (15 میلیون دلار برای هر دستگاه) "سلاحی ایده آل برای تروریستها" دانستند . اگرچه روسها با رد کردن این اظهارات اعلام کرده اند این سلاح را "نه برای مقاصد چریکی و تروریستی بلکه تنها برای مسلح کردن کشورهایی که نیاز به پاسخ سریع به تهدیدات احتمالی دارند ، خواهند ساخت" .



سیستم Club-k بر پایه ی موشک کروز هایپرسونیک 3M-54TE (کد SS-N-27 در ناتو) که یکی از مرگبارترین موشکهای کروز جهان و از خانواده ی موشکهای کروز Klub است ، ساخته شده است که در اصل یک موشک کروز ضد کشتی بوده ، اما قابلیت زمین به زمین نیز به ان اضافه شده ، این موشک از طریق اینرسیایی و ماهواره ای قابل هدایت بوده از یک الگوی هوشمندانه برای حرکت به سمت هدف استفاده میکند ، موشک در بخش اول در ارتفاع بالا و با سرعت حدود 3 ماخ به هدف نزدیک شده و سپس به ارتفاع زیر دید رادار دشمن (50 متر در سطح زمین و 20 متر در سطح دریا) میرود .

این موشک با سطح مقطع راداری پایین به یک موتور توربوجت چند مرحله ای سوخت جامد مجهز است که سرعت حداکثری 3 ماخ در ارتفاع بالا را به موشک میدهد . برد این موشک 300 کیلومتر است و یک سر جنگی قدرتمند 450 کیلویی ، را حمل میکند .