با گذشت 3 ماه از کشته شدن بن لادن طی عملیاتی که توسط تیم ششم نیروهای ویژه آمریکا (SEAL) انجام شد ، امروز پنتاگون اعلام کرد در پی سرنگون شدن یک هلیکوپتر Chinook ارتش آمریکا توسط طالبان در شرق افغانستان که منجر به کشته شدن 38 نفر از سربازان آمریکایی و افغانی شده بود ، 20 نفر از کماندوهای تیم ششم نیروهای ویژه آمریکا که در عملیات کشتن بن لادن در پاکستان شرکت کرده بودند ، کشته شدند .

البته با توجه به اینکه هویت افراد کشته شده توسط رسانه های مستقل قابل پیگیری نیست ، این احتمال وجود دارد که پنتاگون به دلیل حفظ جان کماندوهای تیم ششم ، این افراد را به عمد جز کشته شدگان حادثه ی اخیر اعلام کرده باشد .

سقوط این هلیکوپتر آمریکایی که منجر به کشته شدن 30 نفر از نیروهای ارتش آمریکا شده ، مرگبار ترین حادثه جنگی از آغاز تهاجم آمریکا به افغانستان بوده است .

طالبان پس از این حادثه ، مسئولیت سرنگون شدن هلیکوپتر آمریکایی را بر عهده گرفت . ماه گذشته نیز یک هلیکوپتر و یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی توسط نیروهای طالبان سرنگون شده بود .

در همین حال امروز از پاکستان نیز خبر میرسد در پی انفجار در ترمینالی در شمال غرب پاکستان ، دستکم 16 تانکر سوخت ناتو کاملا نابود شده اند .