در جریان سفر فرمانده کل قوا به بندرعباس صورت گرفت؛
بازدید رهبری از جدیدترین شناورهای موشک‌انداز نیروی دریایی ارتش
خبرگزاری فارس: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جریان بازدید از منطقه یکم دریایی ارتش در بندرعباس، از جدیدترین شناورهای موشک‌انداز این نیرو بازدید کردند.


به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، به دنبال اعلام فرماندهان عالی‌رتبه نیروی دریایی ارتش مبنی بر تجهیز و نوسازی شناورهای سطحی به منظور انجام مأموریت‌های جدید، ناو لجستیک "جمهوری اسلامی سیریک " به سامانه‌های موشک‌انداز تجهیز و از یگان پشتیبانی و خدمات رزمی به یگان موشک‌انداز تبدیل شده است.

همچنین با ایجاد تغییرات در سامانه‌های رزمی ناوچه فجر، این ناوچه به سامانه‌های پرتاب موشک‌های سطح به سطح مجهز و از یگان توپدار به یگان موشک‌انداز تغییر کاربری داده است.

به گزارش فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در سفر اخیر به منطقه یکم دریایی بندرعباس، از ناو سیریک و ناوچه فجر بازدید کرده و از نزدیک در جریان تغییرات صورت گرفته در این شناورها قرار گرفتند.

پیش از این امیر دریادار سید محمود موسوی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با فارس، از برنامه‌ریزی این نیرو برای تجهیز شناورهای پشتیبانی و خدمات رزمی به سامانه‌های موشکی سطح به سطح خبر داده بود.