سردار پاکپور تاکید کرد:
با قاطعیت با تروریست‌ها برخورد می‌کنیم

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به هلاکت ده‌ها تن از اشرار و تروریست های گروهک پژاک در مناطق مرزی شمال غرب کشور تأکید کرد: طی روزهای اخیر ضربات مهلکی به تروریست‌های شمال غرب کشور وارد آمده است.



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی کل سپاه، در پی هلاکت ده ها تن از اشرار و گروهک پژاک در مناطق مرزی شمال غرب کشور سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: رزمندگان قرارگاه حمزه سید الشهداء (ع) نیروی زمینی سپاه ، در راستای برقراری امنیت پایدار و مقابله با عوامل بروز ناامنی و بی ثباتی و ایجاد مزاحمت برای مردم عزیز مناطق مرزی شمال غرب کشورمان با اشرار و تروریست های گروهک موسوم به پژاک درگیر و طی روزهای اخیر ضربات مهلکی به آنان وارد ساختند.

وی افزود: فعالیت‌های تروریستی در مناطق کردنشین همواره مورد توجه گروهک‌های ضد انقلاب، تروریستی و مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و اینگونه اقدامات ناامن کننده باعث کندی روند توسعه و پیشرفت منطقه و خدمتگزاری به مردم شده است.

پاکپور با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع از امنیت و آرامش مردم مناطق کردنشین را وظیفه خطیر خود می داند تصریح کرد: قرارگاه حمزه سید الشهداء (ع) با شجاعت وصف ناپذیر بسیجیان دلاور کرد و بومی، عملیات بازدارنده خود برابر تجاوز و جنایت آفرینی عوامل گروهک تروریستی پژاک که با اشغال بخش هایی از مناطق مرزی در شمال غرب کشور علیه ملت ما توطئه و امنیت مردم را به مخاطره انداخت، با قاطعیت برخورد و ضمن انهدام مقرهای آنان تا کنون دهها تن از آنها را به هلاکت رسانیده و یا زخمی و اسیر کرده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با تأکید بر ادامه عملیات تعقیب و مجازات تروریست‌ها، لزوم کنترل مناطق همجوار با مرزهای جمهوری اسلامی ایران توسط دولت عراق و مقامات اقلیم کردستان را ضروری خواند و اظهار داشت: حضور گروهک های تروریستی در مناطق مرزی تهدیدی جدی برای هر دو کشور به شمار رفته و ضررهای امنیتی و اقتصادی برای ساکنین را متصور می‌سازد.

وی در عین حال گفت: ما ضمن هشدار به فاصله گرفتن بقایای این گروهک از مرزهای جمهوری اسلامی، آمادگی خود را برای پذیرش افراد نادم و پشیمان اعلام می‌کنیم.

سردار پاکپور در پایان اظهار امیدواری کرد: دولت عراق و اقلیم کردستان با جدیت بیشتر از ادامه حضور و فعالیت‌های اعضای گروهک تروریستی پژاک در مناطق کرد نشین و هم مرز با جمهوری اسلامی ایران ممانعت به عمل آورند و با اتکا به بسترهای تعامل و همکاری های فی مابین دو کشور، منطقه را از لوث وجود گروهک های تروریستی و عوامل پلید وابسته به استکبار جهانی پاکسازی کنند.


سرویس سیاسی ایران بریفینگ : یک روزنامه نگار کرد ساکن شهر سردشت که نخواست نامش فاش شود به ایران بریفینگ گفته که هم اکنون در غرب کشور کلا وضعیت فوق العاده اعلام شده است ، وی از وضعیت امنیتی در سردشت خبر داد و اعلام کرد که به دستور استانداری و همچنین سپاه پاسداران منطقه تمامی مراکز درمانی از پذیرش بیماران عادی صرف نظر می کنند و وتمام بیمارستان و مراکز پزشکی در اختیار سپاه پاسداران می باشد

وی همچنین از راه اندازی یک بیمارستان صحرایی وسیع و گسترده در خارج از شهر سردشت توسط سپاه پاسداران خبر داد .

یک منبع آگاه در بوکان نیز به ایران بریفینگ اطلاع داد که وضعیت این شهر نیز مشابه دیگر نقاط غربی کشور است و وضعیت فوق العاده در شهر حاکم است .

گفتنی است احتمال می رود تمامی این تدابیر امنیتی در نقاط غربی کشور فقط مختص به درگیرهای جاری بین پژاک و سپاه پاسداران نباشد و با توجه به وخاومت ارتباط سیاسی بین ترکیه و ایران بر سر کشور سوریه ، جمهوری اسلامی قصد دارد نیروهای خود را به حالت آماده باش نظامی درآورد تا در صورت حمله نظامی ترکیه به خاک سوریه اقدام تلافی جویانه ای انجام دهد