فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه برد نهایی موشک‌های ما 2 هزار کیلومتر است، گفت: البته ما توان تولید موشک‌های با برد بیش از 2 هزار کیلومتر را داریم اما احتیاجی به این کار نیست چرا که دشمنان ما در فاصله‌ای کمتر از 2 هزار کیلومتر قرار دارند.
به گزارش بخش دفاع و امنیت میلیتاری پارسی به نقل از فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در نشست خبری که امروز صبح به منظور تشریح دستاوردهای رزما‌یش موشکی پیامبر اعظم(ص) 6 برگزار شد، این رزمایش را جزو برنامه‌های سالیانه سپاه دانست و افزود: در این رزمایش چند هدف کلی از جمله تمرین تاکتیک‌های جدید توسط پایوران، تست تجهیزات بهینه‌سازی شده و جدید، آشنایی نیروها با این تجهیزات و سنجش میزان آمادگی یگا‌ن‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت.

تولید انبوه موشک خلیج فارس توسط وزارت دفاع

حاجی‌زاده با بیان اینکه این رزمایش در دو مرحله موشک‌های زمین به زمین و دریایی انجام گرفت، افزود: در بخش زمینی همه سکوهای پرتاب که کارکنان جدیدالورود در آن حضور داشتند با موفقیت و دقت کامل انجام گرفت و گزارش‌های اولیه یگان‌ها نیز موفقیت‌آمیز بودن این شلیک‌ها و اصابت آنها در محدوده موردنظر را تایید کرد.
وی اظهار داشت: در بخش دریایی نیز از جدیدترین تجهیزات مانند موشک بالستیک خلیج فارس که کار تحقیقاتی آن سال گذشته تمام شده و توسط وزارت دفاع به تولید انبوه رسیده است، استفاده کردیم که این مرحله نیز موقیت‌آمیز بود.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به دستیابی به توان بالای تولید موشک‌های بالستیک علیه اهداف دریایی، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا از موشک‌های بالستیک با کلاهک‌های مجاورتی علیه اهداف بسیار بزرگ شناوری در دریا استفاده کنیم.

احتمال هدف قرار دادن موشک‌های بالستیک دریایی ایران نزدیک به صفر است

حاجی‌زاده ادامه داد: معمولا موشک‌های ساحل به دریا سرعتی زیر صوت دارند اما ما موشک‌های ساحل به دریا با سرعت مافوق صوت داریم که این تکنولوژی تنها در اختیار چند کشور محدود است.
وی ادامه داد: این موشک‌ها از سرعت و برد بیشتری نسبت به موشک‌های کروز برخوردار بوده و احتمال مورد اصابت قرار گرفتن آنها چیزی نزدیک به صفر است چرا که معمولا امکانات پدافندی بر روی ناوها متناسب برای مقابله با موشک کروز است که سرعتی زیر صوت دارند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین با بیان اینکه ما طی 10 روز انجام رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص) 6 به اهداف کلان خود رسیده‌ایم، اظهار داشت: البته در هفته‌های آتی جمع‌بندی نهایی این رزمایش توسط تیم‌های متخصص نهایی شده و اشکالات احتمالی آن نیز رفع و رجوع خواهد شد.

تهدید نظامی از ایران دور شده است

حاجی‌زاده همچنین در خصوص پیام این رزمایش برای دیگر کشورها گفت: کسانی که با جمهوری اسلامی ایران خصومت دارند، قطعا حق دارند که از این رزمایش نگران باشند. اما ما از کشورهای منطقه این نگرانی را نشنیده‌ایم چرا که همواره اقدامات ما با هدف دفاعی بوده و ما حق داریم برای حراست از ایران اسلامی هرچه بیشتر خود را تقویت کنیم و طبیعی است که روز به روز بر قدرت خود خواهیم افزود تا به بازدارندگی کامل برسیم و البته وضعیت امروز ما هم همین امر را نشان می‌دهد که دیگر تهدیدهای نظامی از ما فاصله بسیاری گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه، پیام صلح و دوستی است و ما هیچ تهدیدی برای این کشورها محسوب نمی‌شویم.

ناوهای هواپیمابر آمریکا با 80 جنگنده در تیررس موشک‌های سپاه هستند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین به حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در آب‌های خلیج فارس اشاره کرد و افزود: این حضور برای تهدید کشورهای حاشیه‌ جنوب خلیج فارس نیست چرا که آمریکایی‌ها در این کشورها پایگاه دارند و به همین منظور است که ناوگان پنجم خود را در این منطقه مستقر کرده و صدها فروند ناو، رزم‌ناو و کشتی‌های جنگی خود را به خلیج فارس گسیل داده تا تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران باشند.
حاجی‌زاده تصریح کرد: با وضعیتی که ما امروز از لحاظ توانمندی‌های نظامی داریم، دیگر وجود این شناورها برای ما خطری محسوب نمی‌شود چرا که یک ناو بزرگ با 330مترطول، 70 متر عرض،‌6 هزار نفر نیرو، 70 تا 80 فروند هواپیما به عنوان یک هدف آماده برای ما هستند و در شرایطی که آنها بخواهند ما را تهدید کنند، به آنها هجوم خواهیم برد هرچند ما هیچگاه شروع‌کننده جنگ نیستیم.

شلیک دو فروند موشک دوربرد سپاه به دهانه اقیانوس هند با حضور نیروهای امریکایی

وی همچنین در خصوص نحوه سنجش برد موشک‌های مورد استفاده قرار گرفته در رزمایش افزود: اگرچه ما در ابتدای کار با سعی و خطایی این سنجش را انجام می‌دادیم اما وزارت دفاع به امکانات خوبی در زمینه نرم‌افزاری سنجش مسافت مجهز شده است که ما می‌توانیم این فواصل را با دقت محاسبه کنیم.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به اینکه معمولا رزمایش‌ها زمانی صورت می‌گیرد که تمامی کارهای تحقیقاتی و تست‌های اولیه پایان پذیرفته باشد، افزود: ما این آزمایش‌ها را در مناطق کویری انجام می‌دهیم چرا که خدای متعال بیش از هزار کیلومتر فضای امن دراختیار ما قرار داده است.
حاجی‌زاده افزود: مواردی هم هست که لازم می‌شود برد بیشتر مورد آزمایش قرار بگیرد که برای مثال در بهمن ماه سال گذشته دو فروند موشک دوربرد، اهداف از پیش تعیین شده ما در دهانه اقیانوس هند را در فاصله هزار و 900 کیلومتری مورد هدف قرارداد.
وی ادامه داد: این درحالی بود که آمریکایی‌ها در منطقه حضور داشت و ما با اعلام قبلی منطقه را بستیم و حتی اجازه دادیم هواپیماهای جاسوسی آمریکایی‌ها نیز در این مناطق حضور داشته باشند اما آنها هیچ خبری را در این خصوص مخابره نکردند.

توان تولید موشک‌های با برد بیش از 200کیلومتر را داریم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه برد نهایی موشک‌های ما 2 هزار کیلومتر است، گفت: البته ما توان تولید موشک‌های با برد بیش از 2 هزار کیلومتر را داریم اما احتیاجی به این کار نیست چرا که دشمنان ما در فاصله‌ای کمتر از 2 هزار کیلومتر از ما قرار دارند.

سیلوهای زیرزمینی پرتاب موشک در ایران سابقه‌ای 15 ساله دارند

حاجی‌زاده در بخش دیگری از این نشست خبری به موضوع سیلوهای زیرزمینی پرتاب موشک اشاره کرد و افزود: ما از این سیلوها موشک‌های عمودپرواز خود مانند شهاب 1، 2 و 3 و نیز موشک‌های سجیل و قیام را پرتاب می‌کنیم چرا که از این سیلوها امکان پرتاب موشک‌های زاویه‌دار مانند فاتح 110 نیست و برای آنها راهکارهای دیگری داریم.
وی افزود: با استفاده از این سیلوها می‌توان زمان آماده‌سازی موشک‌ها را کم و میزان آسیب‌پذیری ناشی از حملات احتمالی دشمن را پائین آورد و سابقه این سیلوها در کشورمان به 15 سال قبل برمی‌گردد که در مناطق مختلفی کل جغرافیای کشور وجود دارند.

سپاه و ارتش مکمل یکدیگرند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین ارتش و سپاه و نیروهای تابعه آنها را مکمل یکدیگر دانست و گفت: ما در این زمینه با یکدیگر هماهنگی کامل داریم و هیچ نیروی موازی وجود ندارد.

70 درصد از پایگاههای امریکا تحت پوشش موشک‌های کوتاهبرد و میانبرد سپاه است

حاجی‌زاده با بیان اینکه امروز بیش از 70 درصد پایگاه‌های آمریکا در منطقه در فاصله 300 تا 400 کیلومتری و در پوشش موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد ما قرار دارد، افزود: ما از این موشک‌ها به تعداد زیاد در اختیار داریم و البته می‌توان همزمان از پایگاه‌ها با استفاده از موشک‌های دوربرد مناطق مختلفی از پایگاه‌های دشمن را هدف قرار داد.

سامانه‌های پدافندی دشمن توان هدف قرار دادن موشک‌های ما را ندارند

وی در خصوص احتمال هدف قرار گرفتن این موشک‌ها توسط سامانه‌های پدافندی دشمن نیز خاطرنشان کرد: البته آنها در این زمینه کار می‌کنند اما این امکان در محدوده و گستره زیاد حتی برای آمریکایی‌ها نیز متصور نیست.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی موسوم به "گنبد آهنین " را تنها تبلیغاتی برای مصرف داخلی اسرائیل دانست و افزود: موشک‌های تاکتیکی که آنها شلیک می‌کنند 2 ماخ سرعت دارد اما برای مثال وقتی موشک سجیل به نزدیکی هدف می‌رسد، چیزی حدود 12 ماخ سرعت خواهد داشت.

تعداد بمبلت‌ها در کلاهک‌های بارانی افزایش یافته است

 


حاجی‌زاده در پایان در خصوص کلاهک‌های بارانی موشک‌های شهاب در رزمایش اخیر گفت: ما تعداد بمبلت‌ها را از حد متعارف در دنیا بالاتر بردیم که با این کار می‌توان منطقه وسیع‌تری را با حجم بالای آتش پوشش داد که می‌تواند بر علیه اهداف بزرگ زمینی یا دریایی مورد استفاده قرار بگیرد.

 

بازتاب پرتاب دوموشک دوربرد سپاه در شبکه الجزیره
خبرگزاری فارس: شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی از توان موشکی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که نسل جدید موشک‌های ایرانی می‌توانند اهداف دور در اروپا و شمال آفریقا مورد هدف قرار دهند.

به گزارش مانیتورینگ فارس، شبکه الجزیره در گزارشی از خبر منتشر شده در خبرگزاری فارس درباره پرتاب موفقیت آمیز دو فروند موشک دور‌برد ایران به دهانه اقیانوس هند، اعلام کرد که برای اولین بار است که چنین خبری منتشر می‌شود.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران صبح امروز در نشست خبری اعلام کرد که در بهمن ماه سال گذشته دو فروند موشک دوربرد سپاه، اهداف مورد نظر در دهانه اقیانوس هند را هدف قرار داد.

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی در ادامه این گزارش تأکید کرد که ایران در هفته گذشته نسل جدیدی از موشک‌های دور برد خود را مورد آزمایش قرار داده است.

این شبکه با اشاره به سیر توسعه موشک‌های دوربرد جمهوری اسلامی تصریح کرد، نسل اول موشک‌های دور برد ایران با عنوان "شهاب 3 " در سال 1998 مورد آزمایش قرار گرفت که تنها می‌توانست تا اسرائیل را مورد هدف قرار دهد.

این شبکه مدعی شد که برد این موشک‌ها عددی بالغ بر یک‌هزار کیلومتر است و تنها در نقاط مرزی ایران مستقر شده‌ بودند.

الجزیره افزود: نسل دوم موشک‌های ایران با عنوان "قدر " بود که برد آن 1689 کیلومتر بود و به راحتی می‌توانست تل آویو و قاهره را مورد هدف قرار دهد.

این شبکه افزود: نسل سوم از موشک‌های ایران با عنوان "سجیل 2 " بسیار پیشرفته تر از مدل‌های قبلی بوده و برد آن تا 2400 کیلومتر است و می‌تواند اهداف در مسافت‌های بسیار دور از جمله مسکو را مورد هدف قرار دهد.

http://www.militaryparsi.ir/news-service/160-news/571-irannews.html