خبرگزاری فارس: معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اجرای موفقیت‌آمیز مرحله نخست رزمایش بزرگ دریایی اتحاد 87 در آب‌های دریای عمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار قاسم رستم‌آبادی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این مرحله از رزمایش طی 2 روز گذشته با اجرای عملیات روانی بر علیه دشمن فرضی، مهیا نمودن یگان‌های رزمی و استقرار آنها در منطقه عملیاتی به انجام رسیده است، تصریح کرد: ‌از فردا چهارشنبه شاهد آغاز مرحله دوم این رزمایش خواهیم بود.
سخنگوی رزمایش بزرگ دریایی اتحاد 87 با اشاره به ویژگی‌های این مرحله افزود: بارگیری ادوات و تجهیزات، استقرار کارکنان و نیروهای شرکت‌کننده و همچنین گسترش یگان‌ها در دریا و اجرای اصول پدافند غیرعامل، از اهداف از پیش تعیین شده برای این مرحله از رزمایش بوده است که توانستیم با موفقیت کامل به آنان دست یابیم.
دریادار رستم‌آبادی خاطرنشان کرد: از فردا شاهد گسترش عمق عملیاتی این رزمایش تا شرق دریای عمان و همچنین اجرای فاز دوم خواهیم بود.
وی در پایان با بیان اینکه این رزمایش طی 30 سال گذشته از منظر گستردگی از یک سو و تجهیزات و تسلیحات نوین به کار رفته در آن در نوع خود کم‌نظیر است، گفت: هدف اصلی از رزمایش اتحاد 87 افزایش توان یگان‌های مختلف نیروی دریایی ارتش و افزایش قدرت بازدارندگی است.
رزمایش دریایی اتحاد 87 که از امروز سه شنبه آغاز شده است، قرار است طی 6 روز در 4 مرحله اجرا شود.