معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ضمن تایید درگیری محدود نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان،علت وقوع این حادثه را ورود غیرقانونی و بی‌توجهی نیروهای آذری به دستور ایست مرزبانان جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد.     
به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، "علی عبداللهی" افزود: این درگیری به دنبال ورود غیرقانونی نیروهای مرزی جمهوری آذربایجان به داخل خاک ایران و بی‌توجهی به هشدارهای ایست مرزبانان کشورمان به وقوع پیوست.
عبداللهی خاطرنشان کرد: پس از این واقعه، در تماس‌ها و ملاقات‌هایی که بین نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان انجام شد، موضوع از سوی مسئولان دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و هم اینک نیز این موضوع از مجاری دیپلماتیک دو کشور در حال پیگیری است.
وی خاطرنشان کرد: در جریان این حادثه ظاهرا یک نفر ازنیروهای مرزبانی جمهوری آذربایجان کشته شده است.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور یادآور شد: عبور مرزبانان از مرز بطور سهوی یک امر عادی است که گاهی موارد در مرزهای مختلف با کشورهای همسایه رخ می‌دهد.
وی افزود:با اینکه در اینگونه مواقع مرزبان‌ها بطور سهوی از مرز عبور می کنند اما به دستور ایست مرزبانی کشور مقابل توجه دارند و در نهایت موضوع با تفاهم مرزبانی دو کشور برطرف می‌شودکه البته در این مورد مرزبان جمهوری آذربایجان به دستور ایست توجه نکرد.
عبداللهی در ادامه اظهار امیدواری کردکه مرزبانان جمهوری آذربایجان توجه بیشتری به خطوط مرزی و هشدارهایی که از سوی مرزبانان کشورمان صادر می شود، داشته باشند.