Barbaros Class Frigate

 



ترکیه بعد از عضویت در ناتو نیروهای مسلح خودرا نیز نوسازی کرد .ودر سال ???? دومین تجدید ساختار خود را شروع کرد.ارتش ترکیه دارای ????????? پرسنل و سرباز است.همچنین ارتش ترکیه دومین ارتش بزرگ عضو  ناتو پس از ایالات متحده از لحاظ تعداد پرسنل و سرباز است.نیروی دریایی ترکیه حدود  ???"?? کارمند فعال دارد و یکی از نیروهای دریایی مهم و قلدر کشورهای عضو ناتو میباشد.
این کشور با نزدیکی به غرب و دارا بودن دومین ارتش در سازمان پیمان اتلانتیک شمالی(ناتو) سالیان دراز است که از تسلیحات و تجهیزات مدرن نظامی بهره میبرد.کشور ترکیه با توجه به دوستی و نزدیکی با سازندگان صاحب سبک همیشه جزء کشورهایی بوده که از تسلیحات مدرن بهره میبرده است.این کشور در پی نیاز به شناورهای  متوسط و مدرن در سال 1991 شروع به مذاکراتی با کشورهای اروپایی کرد.
این شناورها باید از تسلیحات و تجهیزات نوین الکترونیک و همچنین سازه ای مدرن بهره میبردند در نتیجه با توجه به طرح و قیمت مناسب آلمانیها قرار داد ساخت و خرید 4 شناور را با آلمانها امضا کردند.
کلاس بارباروس بیشترین تعداد ناوچه های مدرن و پیشرفته ترکیه را شامل میشود.این شناورها توسط کشور آلمان و کمپانی کشتیسازی جنگی MEKO طراحی و ساخته شده است.
در مجموع تا به امروز 4 شناور از این کلاس ساخته شده است 2 شناور در آلمان و 2 شناور دیگر تحت لایسنس آلمان در ترکیه ساخته شده.اولین شناور این کلاس در سال 1994 طراحی شد و در سال
1995 به نیروی دریایی ترکیه تحویل داده شد.بیش از 80% تسلیحات دفاعی و هجومی این شناورها از تولیدات معروف و صاحب نام کمپانیهای امریکایی و غربی میباشد.البته تا حدودی نیز بهینه شده اند و یک دوره نوسازی و آپگریدهایی را گذرانده اند.
ناوچه های کلاس بارباروس از شناورهای کلاس Yavuz بزرگتر و به لطف استفاده از پیشرانه متشکل از موتورهای دیزلی و توربین گازی مدرن دارای سرعت بیشری هستند.

اساس کار این شناورها شکار اهداف هوایی و پس از آن سطحی و زیر سطحی میباشد و برای این منظور از لانچرهای اتمی و موشکی عمود پرتاب MK-41 که جهت شلیک موشکهای ESSM بهینه سازی شده اند استفاده میکند.
این کلاس از کلیه تجهیزات مدرن و فوق پیشرفته نظامی و ارتباطی در کنار سامانه های کار آمد جنگ الکترونیک بهره میبرد.این شناورها جهت فرود هواگرد از یک عرشه و آشیانه بهره میبرند.
هواگرد مورد استفاده انها یک فروند هلیکوپتر ضد زیر دریایی S 70 B2-Seahawk میباشد.

(شایان ذکر است ساختن 2 شناور از این کلاس در ترکیه آغازی بود برای ساخت طرحهای بومی.ترکیه با توجه به تجربیات این طرح شروع به طراحی و ساخت شناورهای Milgem کرد)


تجهیزات نظامی:

اهداف سطحی و شناورها:

RGM-84

سلاح اصلی و ضد اهداف سطحی این شناور از 2 پرتابگر 4تایی  موشکهای قدرتمند و مخوف هارپون RGM-84 در مجموع 8 فروند موشک است.این موشکها با توجه به سن نسبتا بالای خود اما هم چنان یکی از بهترین و مطمئن ترین موشکهای ضد کشتی جهان میباشد.این مدل موشکها دارای یک موتور توربوجت و از سوخت جامد استفاده میکند.برد این موشک 124 km و سرعت آن 537 مابل در ساعت میباشد.هارپون دارای یک سر جنگی به وزن 221 kg است.

     

RGM-84

              
                                   



اهداف هوایی:

RIM-162 ESSM

موشک (RIM-162 ESSM (Evolved Sea Sparrow Missile موشکی است که برای دفاع از کشتی ها در برابر موشکها و هواپیما های مهاجم به کار می رود این موشک جانشین موشک RIM-7 Sea Sparrow شد همچنین این موشک برای مقابله با موشک های ضد کشتی که با سرعت مافوق صوت حرکت می کنند به کار می رود .سرعت این موشک 4 ماخ و برد آن 50 کیلومتر و وزن سر جنگی آن 39 kg میباشد.در مجموع 16 فروند از این نوع موشکها در زرادخانه این ناوچه موجود میباشد.


                                   
                                   
                                   
RIM-162 ESSM




زیر سطحی:

جهت شکار زیر دریاییها از سه مقر دوتایی ازدرهای قدرتمند324میلی متری MK-32 استفاده میکند.در نتیجه کابوسی برای شناورهای زیر سطحی میباشد.


    

MK-32

              
                                   



جدول شناورهای ساخته شده:







مشخصات:


نام و مدل: ناوچه های کلاس بارباروس
کشور: ترکیه
کشور طراح: آلمان
سازنده:  Blohm&Voss Hamburg & Golcuk naval shipyard
تعداد: 4 شناور
فعال: 4 شناور
سال ساخت: 1994
راه اندازی: 1995
وزن: 3500 تن
طول: 116 متر
عرض: 14.8 متر
آبخور: 4.25 متر
پیشرانه: 2 توربین ساخت جنرال الکتریک مدل LM-2500 بقدرت 65000 اسب بخار و
دو موتر دیزل مدل MTU 20V بقدرت 13060 اسب بخار
سرعت: 32 نات در گاز توربین و 22 نات در دیزل
برد: 8000 km
خدمه : 180 نفر


سیستمها و تجهیزات الکترونیک:

radar
decca 2040 bt
aws-9
hsa d08
HSA STIR -24, HSA STIR 18
Sonar SQS-56

سامانه جنگ الکترونیک:

Racal Cutlass, Racal Scorpion, Mk 36 decoy

تجهیزات نظامی:

1 قبضه توپ 54
3 Oerlikon
سلاح سری CIWS
سه مقر دوتایی اژدرهای MK-32
2 پرتابگر 4تایی  هارپون RGM-84
16 فروند موشک RIM-162 ESSM

هواگرد:

یک فروند هلیکوپتر ضد زیر دریایی S 70 B2-Seahawk

                               
S 70 B2-Seahawk




تصاویر: