با حضور سردار وحیدی صورت گرفت؛
افتتاح خطوط تولید انبوه مهمات ضدزره ثاقب 125 و 105 میلیمتری
خبرگزاری فارس: در آستانه سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر خط تولید انبوه مهمات 125 و 105 میلیمتری ضدزره ثاقب با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مرکز مهماتسازی سازمان صنایع دفاع افتتاح شد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار وحیدی در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران گفت: وزارت دفاع در راستای افزایش توانمندی نیروهای مسلح در حوزه رزم زمینی و تکمیل سبد محصولات دفاعی در بخش مهمات ضدزره با همت و تلاش متخصصان زبده و مجرب سازمان صنایع دفاع موفق شد خطوط تولید 125 و 105 میلیمتری ثاقب را به بهره‌برداری برساند.

وزیر دفاع افزود: کار تحویل این مهمات به نیروهای مسلح نیز آغاز شده و آنان قادر خواهند بود با توجه به ویژگیهای این مهمات انواع زره‌های واکنشی نسل جدید و پیشرفته چندلایه را منهدم کنند.

سردار وحیدی، حرکت بر اساس انرژی جنبشی، سرعت 5 برابر صوت، قدرت نفوذ تاعمق نزدیک به نیم متر و وزن بالای قطعات نفوذکننده را از دیگر ویژگیهای این مهمات برشمرد.

وی تاکید کرد: امروز سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع، با در اختیار داشتن دانش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تولید تانک و انواع مهمات آن را بومی‌سازی می‌کند.

وزیر دفاع با تبریک این دستاورد به محضر فرمانده معظم کل قوا، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران تاکید کرد: وزارت دفاع با توکل بر خدا و تکیه بر استعدادهای ذاتی و نبوغ و خلاقیت فرزندان رشید ملت ایران در این وزارتخانه همه همت و توان خود را برای تقویت دفاعی و افزایش قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی بکار گرفته است.

وحیدی در پایان با قدردانی از تلاش مدیران، متخصصان سخت‌کوش مهمات‌سازی سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع گفت: بحمدالله امروز سازمان صنایع دفاع با مجموعه مدیران و نیروهای متخصص و کارآمدی که در اختیار دارد، قادر است نیازمندیهای نیروهای مسلح را در حوزه‌های مختلف با کیفیت بالا و استانداردهای لازم تأمین کند.

.

شماتیک زره واکنشی :




چند ده سانتیمتر زره کامپوزیتی آلیاژ نیکل ، پولاد و سرامیک و مرکاوا 4 :


               


زره واکنشی تی 72 :

                    

               

                    

               


شماتیک موشک ضد تانک :