پرواز آزمایشی موفق آمیز هواپیمای بازسازی شده اف 4 به دست متخصصین داخلی کشور در پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان در حالی انجام شد که هیچگاه دشمنان این نظام تصور نمی کردند که دلاور مردان ایرانی روزی به دانش بازسازی هواپیماهای جنگی پیشرفته دست یابند.

جمهوری اسلامی ایران در تعمیر و تجهیز و برگرداندن هواپیماهای از رده پروازی کنار رفته خود که تا قبل از انقلاب بوسیله مستشاران آمریکایی انجام می شد به خودکفایی و دانش بومی رسیده بطوریکه با همت جوانان کشورمان امروز شاهد بازسازی یک فروند هواپیمای جنگی اف 4 شدند.
امروز این هواپیمای بازسازی شده بر روی باند پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان به پرواز درآمد تا بار دیگر موفقیتی دیگر از دلاورمردان این مروز و بوم به رخ دشمنان نظام کشیده شود و غروری دیگر در بین ایران و ایرانی بوجود آید.
صدای الله اکبر در پرواز و بلند شدن این هواپیمای داخلی و نشستن آن بر روی باند که بار دیگر با صداهای الله اکبر همراه بود شور و شوق خاصی را به همگان داده بود که هیچگاه قابل وصف نیست.
سرهنگ منصور ونک فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه گفت: با پیشرفت‌های سریعی که در بخش هواپیمایی در کشور داشته‌ایم، توانستیم در تعمیر و تجهیز اف 4 که هواپیمای نظامی است با تلاش مجموعه متخصصان داخلی کشور به خودکفایی برسیم و برای سایر قسمت ها هم نیز تلاش هایی را داشته ایم که در آینده بازگو خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه این پرواز بسیار مهم و حیاتی بود اظهار داشت: پرواز موفقت آمیز هواپیمای بازسازی شده توسط مختصصان داخل کشور نشان دهنده بزرگی ملت ایران است.
فرمانده ارشد نظامی استان همدان در ادامه اظهار داشت: خودکفایی ایران در تعمیر و تجهیز هواپیمای اف 4 ما را به یکی از کشورهای پیشتاز در بخش تعمیر و تجهیز در دنیا مبدل می‌کند و دیگر در کشور محتاج مستشاران بیگانه و غربی برای راه‌اندازی و تجهیز و تعمیر نخواهیم بود.
وی افزود: با توجه به ارزش ریالی بالای تعمیر و تجهیز و راه اندازی هواپیماهای نظامی مورد استفاده در کشور هم اکنون ما با درصدی بسیار کمتر از آنچه بوده است به خودکفایی بومی و داخلی در این بخش دست یافته ایم که افتخار‌آمیز است.
وی زمان تعمیر و تجهیز این هواپیما را 15 هزار نفر ساعت اعلام کرد و گفت: چیزی در حدود 15 هزار نفر ساعت بر روی این هواپیما کارشده که ما هم اکنون شاهد پرواز آن هستیم.
ونک در ادامه ابراز داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی و در سایه توجهات حضرت بقیه الله توانسته ایم به این مرز برسیم که بدون کمک از بیگانگان بتوانیم فعالیت های این بخش را به بهترین نحو انجام دهیم.
وی ضمن یادآوری روزهایی که متخصصان آمریکایی این کارها را انجام می دادند گفت: امروز روز جوان ایرانی است روزی که به خود ببالد که در چنین مرز و بومی زندگی می کند و روزهای آینده برای آن روزهای خوش یمنی خواهد بود.
وی در خصوص توصیه به جوانان افزود: نیروهای مسلح به توانایی رسیده اند که خود بی نیاز از غرب بوده و به جوانانی که وارد مجموعه ارتش و نیروی هوایی شده اند تبریک می گویم که چنین روزهایی را شاهد هستند.
وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: این پرواز به جوانان نوید می دهد که خواستن توانستن است و برای رسیدن به خواسته های خود با اتکا به ولایت و پشتکار می توان به هدفهای خود رسید.
سرهنگ بهنام نظاملو معاون آماد و پشتیبانی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه نیز گفت: از سال 87 به بعد مجموعه کار و فعالیت این بخش را با جدیت مورد توجه قرار داده و طبق دستورات و با استفاده و بهره گیری از دانش و علم جوانان مومن و متدین کشورمان توانسته ایم به این خودکفایی برسیم.
نظاملو در ادامه افزود:
تاکنون 5 فروند تعمیرات سنگین بر روی هواپیماها از رده پروازی کنار رفته صورت گرفت و این هواپیما از 5 سال پیش به دلیل نیاز به تعمیر قادر به پرواز نبود و امروز با تلاش متخصصین داخلی شاهد پرواز موفقیت آمیز این هواپیمای نظامی بودیم.
وی ضمن ارائه آماری در خصوص تعمیرات و چگونگی چک کردن هواپیماها گفت: هر چهار سال یکبار تمامی قسمت های هواپیما چک و مورد بازبینی قرار می گیرد و اگر تعویض و یا تعمیری هم نباشد به طور حتم باید این کار انجام شود و این همان دستور و فرمانی است که شرکت و کمپانی سازنده بر روی هواپیما درج می کند.
نظاملو با تاکید بر اینکه چک لیست ها در موعد مقرر انجام می گیرد اضافه کرد: کارخانه سازنده کارتی را بر روی هواپیما دارد که باید طبق آن نسبت به بازبینی آن توجه داشت.
وی با اعلام این مطلب که پایگاه سوم شکاری شهید نوژه کارهای عملیاتی هم انجام می دهد گفت: تمام تلاش مجموعه این است که تعمیر و بازسازی هواپیماها را خود انجام دهد و این یک افتخاری است که با این کار هم توان خود را بالا برده و هم در بخش ریالی بسیار صرفه جویی خواهد شد.
معاون آماد و پشتیبانی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه در ادامه ابراز داشت: اگر بخواهیم همین کار را به جایی دیگر ارجاع دهیم چیزی در حدود 40 برابر مبلغ هزینه شده باید پرداخت شود که این نشان دهنده صرفه جویی در این بخش است.