بدون کمک موشک-هدف "استریژ" و "کابان" امکان آزمایش تمام و کمال سیستم های دفاعی موشکی مانند سیستم پدافند موشکی "اس- 400" که قرار است 19 فوریه در نزدیکی "آستاراخان" مورد آزمایش قرار گیرد، وجود نخواهد داشت.
"سرگی گالینوف" فرمانده واحد "15683" نیروی موشکی روسیه  گفت:" این یک نوع خاص از تجهیزات ارتش روسیه است. تجهیزات تمرینی که به کمک آنها می توان نحوه رهگیری و انهدام اهداف توسط سیستم های پدافند موشکی را تمرین کرد".
گالینوف گفت:
" موشک-هدف  سلاح جنگی بشمار نمی روند. سیستم هدایت آنها تغییر کرده است. آنها کاربردهای مختلفی مانند شبیه سازی اهداف در ارتفاع پایین، اهداف سریع و اهداف بالستیک دارند که جهت آزمایش رهگیری و انهدام توسط سیستم پدافند موشکی مورد استفاده قرار می گیرند".









در زمان آموزش سیستم های پدافند موشکی مدرن، موشک -هدف  "96-?6 کابان" مورد استفاده قرار می گیرد. "کابان"، پرواز موشک های بالستیک را شبیه سازی کرده و قابلیت پرواز با سرعت 800 متر در ثانیه را دارا می باشد.

به گفته گالینوف، کار با موشک -هدف "کابان" به دلیل رهگیری مشکل آن در هوا توسط سیستم های پدافند موشکی دشوار است .

براساس گفته های گالینوف، موشک هدف "استریژ 1-3?" با توجه به مشخصات فنی به موشک های کروز "تام هاوک" شبیه می باشد. این موشک در ارتفاع 300 متری پرواز کرده و با توجه به پستی و بلندی های منطقه قابلیت تغییر ارتفاع را دارا می باشد.

فرمانده واحد "15683" نیروی موشکی روسیه گفت:" در فاصله یک روز به آغاز مانور، تجهیزات نظامی به همراه موشک -هدف ها در منطقه مستقر شده و در فاصله 100 تا 150 کیلومتری محل استقرار سیستم پدافند موشکی قرار می گیرند. در آنجا موشک ها را برنامه ریزی کرده و برای شلیک آماده می کنند".
در مانورها و تمرینات اغلب موشک -هدف ها در زمان های از پیش تعیین شده پرتاب می شوند. خدمه سیستم پدافند موشکی اطلاعاتی در مورد آنکه کدام یک از موشک ها در چه زمانی پرتاب می شوند نخواهند داشت. رهگیری و انهدام هدف تنها در فاصله چند دقیقه انجام می گیرد.