آنچه در ادامه می آید مفروضاتی است که احتمالا بعد از حمله دشمن به ما می تواند واقعیت پیدا کند.

این روزها بسیار سوال می شود در صورت حمله به ایران چه اتفاقی رخ خواهد داد و حد انتقام ایران چقدر است ؟

آنچه در ادامه می آید مفروضاتی است که احتمالا بعد از حمله - خیالی - دشمن به ما می تواند جنبه واقعی به خود بگیرد.

نوع پاسخ گویی ما به دشمن به چند موئلفه بر می گردد. اما شدت و عمق برخورد ایران بستگی به سطح و نوع تهاجم به تاسیسات ما متغیر خواهد بود . اما آنچه در یک نگاه کلی به نظر می رسد به شرح زیر خواهد بود :

1- شلیک بسیار وسیع و گسترده موشک های برد بلند و کوتاه بعلاوه یگان های توپ خانه ای و راکتی ایران به اهداف احتمالی زیر :





الف-پایگاه های آمریکا در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس

ب-پایگاه های آمریکا و کشورهای ائتلاف در عراق

ج-پایگاه های آمریکا و کشورهای ائتلاف در افغانستان





د-پایگاه های نظامی – اقتصادی – سیاسی و اتمی اسرائیل در سطح بسیار وسیع و گسترده مانند : شهرک های صهیونیست نشین – تلاویو – دیمونا – حیفا – ذکریا و ...

و- در صورت گسترش درگیری از سطح منطقه می توان به پایگاه های آمریکا در اروپا و شاخ آفریقا هم اشاره کرد .(برد موشک های ایران بسیار فراتر از حد اعلام شده است ! )






ه- در صورتی که نقش کشورهای ثالث برای کمک به این حمله مسجل شود پایتخت – مراکز اصلی نظامی – اقتصادی – سیاسی که از مهمترین آنها به پایگاه های نفتی این کشورها می توان اشاره کرد مورد هدف قرار خواهند گرفت. دنیای غرب به خوبی می داند ذخایر استراتژیک سوختش بیش از ? ماه نیست!






- هدف قرار دادن تجهیزات فضایی گروه ائتلاف به وسیله راکت ها یا موشک های ماهواره بر که ایران چندیست از وجود آنها بهره می برد.




توضیح : تغییر ماهیت یک راکت کاوشگر یا یک موشک مخصوص حمل ماهواره از غیر نظامی به نظامی کار چندان سختی نخواهد بود . کافیست به جای یک محموله غیر نظامی مثل ماهواره یک کلاهک با قابلیت پخش امواج گسترده الکترومغناطیسی یا یک کلاهک با قدرت انفجار بالا ( اتمی ) به فرای جو فرستاده شود آنگاه شبکه دشمن با بزرگترین چالش قرن مواجه خواهد بود.


- بستن تنگه استراتژیک هرمز به وسیله مین گذاری هدف قرار دادن کشتی های دشمن در سطح وسیعی چون خلیج فارس و دریای عمان از دیگر اقدامات احتمالی خواهد بود. این حرکت شریان اقتصادی جهان را به شدت دچار مشکل خواهد کرد. نا گفته نماند این تنها بخش کوچکی از جنگ دریایی احتمالی علیه دشمنان منطقه ای و فرا منطقه ای خواهد بود .





-هدف قرار دادن شناورهای نظامی و لجستیکی دشمن در شعاع برد موشک های سطح به دریای ایران ( شعاع برد موشک های سطح به دریای ایران از جنوبی و شرقی ترین نقطه کشور براحتی شمال اقیانوس هند را پوشش می دهد .






با توجه به اینکه دشمن قبل از حمله قطعا شناورهای خود را از خلیج فارس و دریای عمان خارج خواهد کرد مطمئنا ایران شمال اقیانوس هند را نیز در تیرس موشک های خود نگاه خواهد داشت.

5- استفاده از ظرفیت گسترده نیروهای حامی ایران اسلامی در سایر کشورها از جمله پاکستان ، افغانستان ، عراق و لبنان ، فلسطین و سایر کشورهای آفریقایی تا قلب اروپا و حتی خاک ایالات متحده آمریکا ، برای زدن اهداف مورد نظر قابل پیش بینی خواهد بود. گفتنی است وسعت این درگیرها برای دشمن بر عکس ما غیر قابل پیش بینی است!



-ایران بدون شک از پیمان بی خاصیت ان پی تی خارج شده و مطمئنا اقدامات پیش گیرانه هسته ای برای امنیت بخشیدن به وضعیت عمومی کشور را مد نظر قرار خواهد داد. (در حال حاضر کشور ما زیر پوشش چتر وحشت کشورهای اتمی که متاسفانه با ما روابط خصمانه ای دارند قرار دارد.)





آنچه از تجربه این سالها برای کشورهایی چون ایران باقی مانده نشان می دهد غرب علی الخصوص ایالات متحده بدون مشخص بودن 2 مقوله وارد هیچ جنگی نخواهد شد :

1-هزینه درگیری فوق

2- زمان و وسعت درگیری

پس می توان به راحتی متوجه شد چرا غرب متوحش با داشتن هزاران کلاهک اتمی و بیولوژیک به ایران حمله نکرده و فقط به این جمله بسنده می کند " همه گزینه ها روی میز است " !

با توجه به وضعیت وخیم اقتصادی دنیای امروز علی الخصوص غرب موارد مورد اشاره در حد همین فروض باقی خواهد ماند ، گرچه در صورت حماقت دنیای غرب ما با تمام توان آماده زدن آخرین میخ بر تابوت غرب سکولار هستیم.