خارک؛بزرگترین ناو ایرانی به خلیج عدن می‌رود



فرمانده نیروی دریایی ارتش: در این ماموریت که حدود 60 روز به طول می‌انجامد ناو بالگردبر خارک به همراه یک فروند بالگرد و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند به استعداد 575 نفر به مدار 10 درجه شمالی اعزام می‌شود.       
                 

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش ظهر امروز در آئین بدرقه ناوگروه آموزشی، اطلاعاتی و عملیاتی ارتش به خلیج عدن که از اسکله منطقه یکم نداجا در این شهر صورت گرفت، اظهار داشت: اهمیت اجرای این مأموریت راهبردی برای نظام و ارتش بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که در پی اجرای آن تدابیر و منویات رهبری مبنی بر "دست بلند نظام در آب‌های بین‌المللی " تحقق می‌یابد.
وی افزود: همه به دنبال این هستیم که در این ماموریت‌ها علاوه بر انجام وظیفه محوله، اقتدار و صلابت نظام را نیز بیش از پیش به گوش جهانیان برسانیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه حضور ناوگان‌های این نیرو در آب‌های بین‌المللی بیانگر دو موضوع مهم است، بیان داشت: دریانوردی ناوها و ناوشکن‌های یک نیرو در آب‌های بین‌المللی و دور دست از سرزمین اصلی، بیانگر عقبه قوی علمی و دانش بالای هر کشوری است، که جهانیان در پی مشاهده ناوگان شناوری ایران مطمئنا خود به توانایی‌های ایرانیان در ابعاد دفاعی پی می‌برند.


وی همچنین اضافه کرد: نشان دادن اقتدار ایران در منطقه نیز از دیگر دستاوردهای انجام ماموریت در آب‌های بین‌المللی است.
به گفته سیاری، مأموریت دوازدهم نداجا در آب‌های عدن با دیگر ماموریت‌ها متفاوت است، چراکه در این ماموریت دانشجویانی حضور دارند که به عنوان آینده‌سازان نداجا باید انجام وظیفه کنند.
وی همچنین خطاب به دانشجویان دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی نوشهر تاکید کرد: باید تمام کسانی که در این مأموریت شرکت می‌کنند، از فرصت طلایی به دست آمده نهایت استفاده را ببرند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش از کارکنان ناوگروه اعزامی خواست نسبت به رعایت نظم و انضباط بیش از پیش توجه داشته باشند و در همین راستا تصریح کرد: علاوه بر رعایت انضباط گروهی، رفتار شخصی نیز نقش بسیار مهمی در اقتدار هر چه بیشتر مملکت در اذهان نیروهای حاضر در منطقه دارد.
به گفته مسئولان دانشجویان مذکور در حال گذراندن کارورزی دوم خود هستند.
در این ماموریت که حدود 60 روز به طول می‌انجامد ناو بالگردبر خارک به همراه یک فروند بالگرد و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند به استعداد 575 نفر به مدار 10 درجه شمالی اعزام می‌شود.