یک مقام عالیرتبه نظامی به فارس خبر داد:
سرنگونی هواپیماهای اسرائیلی و انگلیسی در خلیج فارس توسط ایران طی مقاطع مختلف
خبرگزاری فارس: یک مقام عالیرتبه نیروهای مسلح گفت: طی 7 سال اخیر بارها هواپیماهای آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی را در خلیج فارس سرنگون کرده‌ایم.

 


یک مقام عالیرتبه نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس با اشاره به سرنگونی دو فروند هواپیمای آمریکایی توسط سپاه پاسداران در خلیج فارس، تصریح کرد: ما در گذشته هم بارها از این دست حوادث حتی در خصوص هواپیماهای بدون سرنشین رژیم غاصب صهیونیستی،‌ آمریکایی و انگلیسی داشته‌ایم که در طول هفت سال گذشته در خلیج فارس ساقط شده‌اند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا این هواپیماها نیز در خارج از فضای جمهوری اسلامی ایران مورد هدف قرار گرفتند، ضمن تایید این موضوع، تصریح کرد: اینگونه اقدامات نشان می‌دهد که ما مراقب هستیم تا به هیچ وجه فضای جمهوری اسلامی ایران مورد تجاوز هواپیماهای بدون سرنشین بیگانه قرار نگیرد.
این مقام ارشد نظامی با اشاره به برخورداری دشمنان فرامنطقه‌ای از پهپادهای متعدد در امر شناسایی و جاسوسی، تاکیدکرد: ما تلاش می‌کنیم تا با فرماندهی خوب قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) که تمامی تجهیزات ارتش و سپاه را تحت کنترل دارد، از آسمان کشور مراقبت کرده و هر زمان که بخواهند به فضای جمهوری اسلامی تجاوز کنند، مورد هدف قرار خواهند گرفت.