زنجیره توان دفاعی نیروی دریایی ارتش تکمیل شد
تحویل موشک‌های کروز جدید به نیروی دریایی ارتش
خبرگزاری فارس: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: طراحی و ساخت انواع سایت ساحلی پرتاب موشک‌های برد بلند و متوسط کروز دریایی در دستور کار سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع قرار گرفت.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سامانه‌های ساحلی جدید موشکی کروز دریایی با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر حبییب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، به یگان‌های عملیات نیروی دریایی ارتش تحویل داده شد.
سردار وحیدی در مراسم تحویل سامانه‌های ساحلی جدید موشکی کروز دریایی به یگان‌های عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به گستره وسیع مرزهای دریایی و لزوم حفظ و حراست از آن توسط نیروی دریایی ارتش و سپاه، گفت: طراحی و ساخت انواع سایت ساحلی پرتاب موشک‌های برد بلند و متوسط کروز دریایی در دستور کار سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع قرار گرفت که پیشرفت‌های بسیار خوبی حاصل شد و امروز بخشی از دستاوردهای این اقدام مهم را شاهد هستیم.
وحیدی در ادامه تصریح کرد: این سایت‌ها در سه نوع سایت سبک، سایت خوداتکا و سایت گسترده شامل سیستم‌های کشف هدف، سکوهای پرتاب موشک و سیستم‌های راداری هدایت موشک است که همه مراحل طراحی و ساخت آن به دست متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع دریایی صورت گرفته است.
وزیر دفاع ادامه داد: با استقرار این سایت‌ها در خطوط ساحلی، امکان کشف، شناسایی و انهدام چند هدف از طریق کنترل فرماندهی واحد فراهم خواهد شد.
وزیر دفاع در پایان اظهار داشت: بی تردید بکارگیری این سایت، علاوه بر افزایش توان دفاع دریایی نقش مهمی در تأمین امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت.
در این مراسم همچنین امیر دریادار حبییب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز تصریح کرد: امروز با تحویل گیری این تجهزات مدرن، مهم و با توان، قدرت و دقت بالا، گام بلندی در اجرای فرمان مقام معظم فرماندهی کل قوا برداشته شد.
وی ادامه داد: با انتقال و بکارگیری این سامانه های مدرن، می توانیم در ایفای ماموریت خطیری که بر عهده نیروی دریایی ارتش است، زنجیره توان دفاعی خود را در دفاع از حریم مرزهای آبی کشور تکمیل کنیم.
سیاری در پایان افزود: نیروی دریایی ارتش در حوزه‌های زیرسطحی، هواناو، سطحی و ساحلی، از توانمندی بالایی برخوردار است. بالایی برخوردار است.