تلاش برای غافلگیری ایران را با غافلگیری بزرگتری پاسخ می‌دهیم

سردار مصطفی محمدنجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که بیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نشستی خبری حضور یافته بود، با تبریک اعیاد شعبانیه، فعالیت وزارت دفاع را در چارچوب استراتژی‌ دفاعی ایران عنوان کرد که محور اصلی این استراتژی، امنیت‌سازی از طریق ایجاد صلح، ثبات و آرامش و مقابله با تهدیدات است.
نجار افزود: این موضوع در دو بخش تولید قدرت سخت یعنی انواع سلاح‌های مدرن و امکانات مورد نیاز نیروهای مسلح و دوم قدرت نرم است که مثال‌های آن تحرک دیپلماسی دفاعی، رسانه‌ای و تعامل با قوای دیگر است.
وزیر دفاع خاطرنشان کرد: امور حقوقی، رفاهی، نظارت و توانمندسازی و دیگر موضوعات مکمل، دیده‌بانی آینده و ارتقاء سطح فعالیت‌های وزارت دفاع را در دستور کار دارند.
وی تاکید کرد: خلق تکنولوژی‌های جدید با توجه به تحقیقات کیفرسازی، ‌بهره‌ورزی و بالابردن رضایت نیروهای مسلح از جمله تلاش‌های ما برای بالا رفتن قدرت دفاعی کشور است.
نجار، تولید انبوه و توجه به بخش‌هایی چون پدافند هوایی، موشکی، دریایی، زمینی، هوایی، رادار و جنگال (جنگ الترونیک) را مورد اشاره قرار دارد و اهم تولیدات وزارت دفاع را اینگونه تقسیم‌بندی کرد:

- پدافند هوایی: ساخ انواع موشک دوش پرتاب، سامانه‌های کنترل آتش و کشف رادار، موشک‌های ارتفاع متوسط، افزایش ظرفیت گلوله‌های ضد هوایی، سامانه‌های ضد کروز
- موشکی: انواع راکت با بردهای مختلف، موشک‌های دوربرد زمین به زمین، موشک هدایت شونده لیزری، موشک حمل ماهواره، انواع ضد زره

- دریایی: طراحی و ساخت سونار کف خواب، لندینگ کرافت، انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی، ناوچه‌های موشک‌انداز، ناوشکن، سامانه کروز دریایی

- زمینی: طراحی و ساخت خودروهای تاکتیکی 4/1 و 4/3 تن، بمب‌های هدایت شونده، انواع مهمات (ضد هوائی، توپخانه‌ای و دریایی) با کالیبرهای مختلف، طراحی و تولید مهمات هوشمند، کلاه و جلیقه‌های ضد گلوله، انواع مسلسل و سلاح‌های انفرادی، تک تیرانداز، توپخانه‌ای و زرهی، طراحی و ساخت نارنجک‌انداز اتوماتیک

هوایی: طراحی و ساخت انواع پهپاد، تولید صنعتی توپ‌های هوایی، طراحی بالگرد ملی، تولید هواپیماهای ایران 140 دریایی و تاکتیکی، تولید هواپیمای جنگنده، ساخت ملخ کامپوزیت برای بالگرد و جنگنده سبک در دست ساخت است.

رادار و جنگال: طراحی رادار بدون انتشار، ردیاب الکترواپتیکی، رادار کشف کروز، رادار موج میلیمتری، طراحی و تولید انبوه بی‌سیم‌های مختلف، طراحی شبکه ارتباط داده‌ای (دیتا لینک)، طراحی تجهیزات تاکتیکی فیبر نوری صحرائی، طراحی و تولید رادار VHF و ...

وزیر دفاع درباره فروش سامانه‌های موشکی روسی، به کشورمان به روابط خوب دفاعی ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: ما از روسیه سامانه دفاعی تور ام ‌یک را سال گذشته تحویل گرفته‌ایم.
وی همچنین از صادرات محصولات دفاعی ایران به بیش از 50 کشور جهان علی رغم تلاش‌‌های دشمنان برای تحریم کشورمان خبر داد.
وزیر دفاع درباره کمک به اورهال هواپیماهای مسافربری گفت: بزرگترین آشیانه منطقه در اختیار وزارت دفاع است و در آن، هواپیماها اورهال می‌شوند. همچنین هواپیماهای ایران 140 نیز در حال ساخت است و ساخت هواپیمای توپولف 214 و بالگرد نیز در حال پیگیری بوده و تولید مشترک هواپیمای مسافربری با روسیه نیز در حالی بررسی است.
سردار نجار درباره ساخت موشک جدید دریایی سپاه گفت: این سلاح بومی است و با برد 300 کیلومتر می تواند انواع شناورها و ناوهای دشمن را نابود کند و به تعداد انبوه در اختیار نیروهای مسلح است.

سردار نجار در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی فارس پیرامون تهدیدات نیز گفت: نیروهای مسلح شبانه‌روز هوشیار و بیدار هستند و طی این 30 نیز همواره بیدار بوده‌اند و توان خود را ارتقاء داده‌اند و اکنون ایران یک قدرت بزرگ دفاعی است.
وی تاکید کرد: تهدیدات، جنگ رسانه‌ای است و گوش ملت ایران از این یاوه‌گویی‌ها پر است. همه باید بدانند اگر کسی بخواهد ما را غافلگیر کند با غافلگیری بزرگتری مواجه می‌شود و یکی از توانمندی‌های ما نیز همین غافلگیری با توجه به قدرت کشورمان است.

خبرگزاری فارس