امیر پوردستان در جمع خبرنگاران:

نیروی زمینی توانایی استقرار سلاح‌های هوشمند را در مرزها دارد
خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش می‌تواند در زمان کمتری سلاح‌های هوشمند را در مرزها مستقر کند.



به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس امیراحمدرضا پوردستان در حاشیه پنجمین همایش فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروهای مسلح به ویژه نیروی زمینی ارتش، ارتباطات بسیار خوبی را با صنایع دفاعی برقرار کرده‌اند و این سبب شده تا نیازمندی‌های نیروهای مسلح در این بخش به صنعت معرفی شود و با توجه به توانمندی که در صنایع دفاعی ما وجود دارد در مدت زمان کوتاهی شاهد پاسخ‌گویی به نیازمندی‌های ارتباطی خود بودیم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه افزود: این نیرو در حوزه جنگال، رمز و جنگ الکترونیک توانسته به پیشرفت‌های خوبی نائل شود و امروز یگان‌های نیروی زمینی در مقیاس خیلی بالایی این تجهیزات را در اختیار دارند و می‌توانند برای مصارف عملیاتی از آنها استفاده کنند.
پوردستان ادامه داد:‌یکی از معضلات و مشکلات نیروی زمینی بی‌سیم‌های جهش فرکانس بود که توسط بخش صنعت تولید شد و در اختیار نیروها قرار گرفته است.
وی افزود: سیستم‌های رمزی که ما در اختیار داشتیم عمدتا وارداتی و مربوط به قبل از انقلاب بود و هیچ امنیتی را تضمین نمی‌کرد ولی امروز سیستم‌های رمز بومی را داریم و در حوزه جنگ الکترونیک هم دارای تجهیزات بسیار خوبی هستیم و لذا قابلیت نیروهای مسلح در این جنگ بسیار بالا است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاکتیک زمین مسلح گفت: یکی از ویژگی‌هایی که نیروی زمینی می‌خواهد از آن استفاده کنند تاکتیک زمین مسلح است.
وی ادامه داد: پیروزی‌های دشمن زمانی به دست می‌آید که پای سربازانشان بر زمین باشد، شاید دشمنان ما نیروی هوایی، دریایی و موشک‌های پیش‌رفته خوبی داشته باشند اما زمانی پیروزی برایشان میسر است که پای سربازشان روی زمین باشد به همین دلیل ما تمامی زمین‌های مرزهای کشور را شناسایی کرده‌ایم و یک سری نیروهای استقراری در آن‌ها قرار داده‌ایم ولی در یک سری از زمین‌ها که امکان ورود نیروی انسانی وجود ندارد سلاح‌ها را با توجه به سنسورهای بسیار قوی که دارد به صورت کنترل از راه دور مسلح می‌کنیم.
پوردستان افزود: در این صورت دشمن به هر طریقی که وارد این مناطق می‌شود با یک نیرو برخورد می‌کند یا نیروی انسانی و یا سلاح‌های هوشمند که مانند انسان با آنها مقابله می‌کنند و آنها را مورد هدف قرار می‌دهند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان اظهار داشت: نفرات و سلاح‌هایی که برای این تاکتیک استفاده می‌شوند مشخص است و ما در یک زمان کوتاه که تهدیدی صورت می‌گیرد آماده هستیم تا تاکتیک زمین مسلح را به اجرا بگذاریم.