خط تولید سامانه پدافند هوایی

با حضور سردار وحیدی
خط تولید سامانه ضد کروز "مصباح 1 " افتتاح شد
خبرگزاری فارس: خط تولید سامانه پدافند هوایی «مصباح1» با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع به بهره‌برداری رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار احمد وحیدی در جمع خبرنگاران در تشریح ویژگیهای این سامانه اظهار داشت: سامانه پدافند هوایی مصباح 1 بمنظور مقابله با حملات هوایی، انواع هواپیما، موشکهای کروز، بالگردها و سایر تهدیدات هوایی در ارتفاع پست طراحی و ساخته شده است.
وی افزود: فرآیند طراحی این سامانه پدافندی مبتنی بر افزایش حجم آتش و کنترل آن توسط یک سیستم مطمئن صورت گرفته است.
وزیر دفاع، قدرت بالا در انهدام اهداف هوایی، کاهش خدمه مورد نیاز نسبت به سایر توپهای پدافندی مشابه، واکنش سریع در برابر تهدیدات، حجم آتش بالا با نواخت 4000 تیر در دقیقه و افزایش دقت نشانه‌روی را از ویژگیهای مهم سامانه «مصباح 1» برشمرد.
سردار وحیدی با بیان اینکه این سامانه از رادار جستجو سه بعدی و راهبر اپتیکی برخوردار است، گفت: رادار جستجوی سه بعدی ضمن تشخیص هواپیمای دوست از دشمن، اطلاعات سمت، ارتفاع و برد هدف را برای سیستم کنترل آتش ارسال می کند.
وزیر دفاع از دیگر قابلیتهای این سامانه را شناسایی و انهدام هواپیمای بدون سرنشین ذکر کرد و افزود: این دستاورد که مبتنی بر خلاقیت و نبوغ متخصصان وزارت دفاع به منصة ظهور رسیده، یکی از دیگر مصادیق همت و تلاش مضاعف متخصصین صنایع هوافضای وزارت دفاع است.
سردار وحیدی، یکی از راهبردهای اصلی وزارت دفاع را تقویت پدافند هوایی کشور برشمرد و گفت: برنامه‌های متنوعی برای طراحی و تولید سامانه‌های جدید پدافندی در دست اقدام داریم.
وی در پایان از تمامی متخصصان سازمان صنایع هوافضا که در تقویت بنیة دفاعی و افزایش اقتدار ملی تلاش می‌کند، قدردانی و تشکر کرد.