«سی.ان.ان» مدعی شد؛
پرواز جنگنده ایرانی بر فراز ناو هواپیمابر آمریکایی در اقیانوس هند
این گزارش می‌افزاید: در سال 2008 در سطح دریا، تنش دریایی بین نیروهای ایرانی و آمریکایی در تنگه هرمز صورت گرفت که در آن، سه فروند قایق تندرو ایرانی با نزدیک شدن به ناوهای آمریکایی، موجب شدند که تبادل آتش در تنگه هرمز صورت گیرد... بر پایه خبر منتشره، این ناو که به سوی عراق حرکت می‌کرد، نیروی‌های نظامی پشتیبانی را در خود جای داده بود.
سرویس بین‌الملل ـ پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه «سی.ان.ان» به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی نوشت: یک فروند جنگنده ایرانی بر فراز ناو هواپیمابر آیزنهاور در اقیانوس هند قرار گرفت و لحظاتی وحشت‌زا را در اقیانوس به وجود آورد.
به گزارش «تابناک»، بر پایه خبر منتشره، این ناو که به سوی عراق حرکت می‌کرد، نیروی‌های نظامی پشتیبانی را در خود جای داده بود.
«سی ان ان» که مدعی است مقام یاد شده نخواستند نامشان فاش شود، به نقل از وی افزود: این حادثه در پنجاه مایلی سواحل ایران رخ داده است.
آمریکایی‌ها درباره اینکه این حادثه در نوع خود نخستین است یا پیش از این نیز رخ داده، اظهار نظر نکرده‌اند؛ اما به دلیل مانور اخیر در تنگه هرمز، مأموریت این جنگنده را مهم دانسته و احتمال اینکه از عرشه آیزنهاور فیلمبرداری شده است نیز می‌رود، زیرا این رخداد تنها چند دقیقه پیش از مانور اخیر ایران ـ پیامبر اعظم 5  ـ رخ داد و البته سریعا پایان یافت.
این گزارش می‌افزاید، سابقه چنین کاری هرچند محدود است، اما در این باره دو مورد قبلی نیز وجود دارد.
در سال 2007 (1385) رحیم صفوی، فرمانده وقت سپاه پاسداران در سخنانی در مراسم صبحگاه مشترک سپاه گفت: «هنگامی که یکی از هواپیمای بدون سرنشین‌ شناسایی ما در جریان مأموریت‌ شناسایی خود بر فرار ناو هواپیمابر «رونالد ریگان»، رسید، این ناو که توسط چندین رزمناو و ناوچه، اسکورت می‌شد و 97 فروند هواپیما جنگی را نیز حمل می‌کرد، تا 25 دقیقه متوجه حضور این هواپیما نشد. سیستم‌های هشدار دهنده نتوانستند واکنشی در قبال این هواپیما نشان دهند، ولی پس از زمان یاد شده، چهار فروند هواپیمای جنگی و دو فروند بالگرد برای سرنگون کردن آن به پرواز درآمدند، اما هواپیمای بدون سرنشین ما به سلامت به پایگاه خود برگشت.»
همچنین در سال 2008 در سطح دریا تنش دریایی بین نیروهای ایرانی و آمریکایی در تنگه هرمز صورت گرفت که در آن، سه فروند قایق تندرو ایرانی با نزدیک شدن به ناوهای آمریکایی، موجب شدند که تبادل آتش در تنگه هرمز صورت گیرد.
فرمانده ناو هواپیمابر «یو اس اس تایفون» در آن سال گفته بود که قایق‌های ایرانی تلاش داشتند، از فاصله 180 متری، نیروهای ما را هدف قرار دهند که با شلیک توپخانه از محل دور شدند.
گفتنی است، با توجه به اینکه تاکنون هیچ موضع رسمی از سوی آمریکا یا ایران در این باره در پیش گرفته نشده است، این احتمال می‌رود که «سی ان ان» با انتشار چنین خبری، تصمیم به نوعی جو سازی روانی برای دامن زدن به تنش‌ها در منطقه داشته باشد!