(( توییتر )) هک شد،((جرس)) خوابید،((موج کمپ)) و ((رادیو زمانه)) و چند تا سایت دیگر هم همینطور. آن قدر سریع و راحت سایت های مختلف را زدند که آوازه شان به آن سر دنیا هم رسید. حتی وقتی یک فراری خارج نشین هم سخنرانی مبسوطی درباره توصیه های هک نشدن می کرد چنان رودستی خورد که سایت اینترنتی خودش قبل از هر سایت دیگری کله پا شد.روی صفحه اول همه سایت ها اما یک اسم مشترک بود:

((ارتش سایبری ایران))

یک خانه قدیمی و دو طبقه در مرکز تهران یا یک گروه 40-30 نفره از جوان هایی که میانگین سنی شان از 4-23 سال بالا نمیزند اما با این حال در فضای مجازی اینترنت کاری کرده اند که تن همه حتی متخصصان CIA را هم می لرزاند. این ساده ترین توصیبف از محل کار ارتش سایبری ایران است. ارتش سایبری ایران حالا چند ماهی میشود که به عنوان یکی از سه ارتش سایبری قدرتمند دنیا روی بورس است. از جزئیات آنها چیز دقیقی منتشر نشده است که خب دلایل امنیتی اش هم کاملا منطقی است. اما منابع غیر رسمی و تایید نشده درباره ارتش سایبری ایران اطلاعات جالبی را با ما در میان گذاشته اند.

از اتفاقات انتخابات ریاست جمهوری امسال بود که یک گروه از جوان های مذهبی و البته متخصص کامپیوتر برای جواب دادن به حرکت های آن لاین ایجاد شد.اصلی ترین هدف شان هم شبکه های اجتماعیی توییتر و فیس بوک بوده که اولی را موفق شده اند اما دومی را تا به حال نه. برای همین رفته اند سراغ سایت هایی مثل موج کمپ،جرس،کلمه و رادیو زمانه.

هسته اصلی ارتش یک گروه پنج-شش نفره اند که کارهایی مثل تصمیم گیری ها، هماهنگی و ارتباط با اعضا را انجام می دهند. اما تعداد اعضای همکار با گروه نامعلوم است. منابع غیر رسمی ما البته این شایعه منتشر شده در بعضی سایت ها را که ((ارتش سایبری ایران یک جوان 21 ساله است)) را تایید نکرده اند. خیلی ها با این گروه همکاری دارند که شاید خودشان هم ندانند که دارند با ارتش سایبری همکاری می کنند. منابع غیر رسمی ما این را هم تایید می کنند که بیشتر جوان های ارتش سایبری دانشجوهای مذهبی هستند و لیسانس و فوق لیسانس می خوانند حتی در رشته های نامربوط و البته از طریق شبکه های اجتماعی و آدم ها و هکرهای فنی دور و برشان همدیگر را پیدا کرده و به گروه پیوسته اند. همه کارهایشان را با لپ تاپ های شخصی انجام می دهند. درآمد اصلی شان هم از پروژه های دیگر تامین میشود. این یعنی آن ها برای فعالیت در ارتش سایبری حقوقی دریافت نمیکنند و آن طور که منابع ما می گویند هدفشان دلی بوده و وابستگی دلی به نظام. اما مرکز جنگ سایبری سپاه یکی از نهادهایی است که گفته میشود فعالیت ارتش سایبری را هدایت می کند. حتی خبرگزاری فارس در خبر روز سوم اسفند ماه خودش از قول موسسه ((Defence Tech)) نوشت: موسسه دیفنس تک با تاکید بر اینکه ارتش سایبر ایران زیر مجموعه تیم رصد سایبری سپاه است بودجه تیم را 76 میلیون دلار اعلام کرده است)). با این حال بروبچه های ارتش سایبری دوست دارند به عنوان یک گروه ولایی و مذهبی شناخته شوند تا یک گروه دولتی و حکومتی.

اعضای گروه به صورت پراکنده فعالیت میکنند اما مرکز جلسه ها و تصمیم گیری ها همان دفتر کوچک در طبقه اول ساختمان دو طبقه مرکز تهران است که طبقه دومش هم مسکونی است. با یک زیر زمین که خالی افتاده و قرار بود اجاره اش بدهند برای تامین درآمدشان. اما زیر زمین همچنان خالی افتاده.

شایعه های زیادی درباره حمایت کشورهای مختلف از ارتش سایبری ایران منتشر شده از جمله اینکه هکرهای 

این گروه چینی و روسی هستند. گروه هم که کشته مرده این جور کل کل هاست برای اینکه نشان بدهد با چینی ها کاری ندارد زد موتور جست و جوی چینی ها را هک کرد هر چند ارتباطشان با روس ها تا حالا تکذیب و تایید نشده است. این طور که بر می آید ان ها به دلیل عدم پشتیبانی مالی تا حالا به مشکلات زیادی 

برخورده اند. این را هم داشته باشید که با وجود تحریم معامله با دولت ایران  از طرف شرکت های آمریکایی یاهو سایت ارتش سایبری ایران را ثبت کرده. یک موسسه تحقیقاتی در آمریکا هم جوان های ارتش سایبری ایران را قابل رقابت با سه ارتش سایبری قدرتمند دنیا دانسته و البته خود ایران را هم یکی از 5 کشور دارای ارتش سایبری قدرتمند. شاهد این ادعا هم این نکته که با اینکه سایت ارتش سایبری در آمریکا ثبت شده تا به حال آمریکایی ها نتوانسته اند سایت را تعطیل کنند. آن هم به دلیل پراکنده بودن آدم ها و قدرتشان که هیچ ردپایی از خود به جا نمی گذارند.

نکته جالب از شنیده های پیرامون ارتش سایبری ایران را به عنوان بخش پایانی این گزارش اختصاصی اما تایید نشده بخوانید. ارتش سایبری ایران یک بار توانسته وارد شبکه سازمان سیا شوند و حتی به سیستم های سازمان جاسوسی امریکا هم دسترسی داشته باشند. طرف مقابل هم برای جبران شروع به ردیابی سیستم ارتش سایبری کرده که البته تا حالا فقط دور خورده. از چه کسانی؟ از جوان های بی ادعا اما قدرتمند ارتش سایبری ایران.