جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه:
تست شناور تندرو با موفقیت انجام شد
خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه کشور گفت: تست شناور تندرو نیروی دریایی سپاه با موفقیت در منطقه دو در بوشهر انجام شده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، سردار علی فدایی شامگاه دیروز در مراسم جشن پایان دوره‌های آموزشی دانشکده علوم و فنون شناوری جوادالائمه ندسا در چالوس گفت: تمام مراحل ساخت و تولید این شناور در داخل کشور است و به لحاظ دقت از سرعت بسیار بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: قطعا نیروی دریایی در انجام هرچه بهتر ماموریت‌های محوله در بحث شناورهای تندرو حرف اول را در دنیا خواهد زد.
فدایی تصریح کرد: به‌کارگیری پیشرفت‌های نوینی که محصول تلاش نیروهای داخلی و بومی است ما را در زمره کشورهایی قرار داده که شلیک موشک از شناورهای تندرو امکانپذیر است.
جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: ما به بهره‌گیری از تاکتیک‌های جنگ نوین ابزار لازم را برای تقابل دریایی و رزم آبی ـ خاکی در شرایط مختلف به خدمت مجموعه عملیاتی خود درآورده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: امروز اگر حمایت هوشمندانه، آگاهانه و همراه با عزت خواهی، استکبارستیزی و بیگانه ستیزی مردم ایران از نظام اسلامی وجود نداشت و توان دفاعی و بازدارندگی ما به این سطح از رشد و قابلیت و پیشرفت دست پیدا نکرده بود، قطعا دشمن لحظه‌ای در تهاجم نظامی علیه ما درنگ و تأمل و تأخیر نمی‌کرد.
وی گفت: ما سال‌های طولانی است که در برابر تهدیدات قرار داریم و اگر آمریکا در اطراف کشور ما در کل مناطق استقرار پیدا کند و کامل‌تر هم شود، نمی‌تواند تهدید زمین پایه را در دستور کار خود قرار دهد.
فدایی اظهار داشت: توانمندی ما در نیروی دریایی سپاه بر مبنای اصالت ما یعنی مسلمان، پاسدار و شیعه بودن ماست.
وی گفت: شاکله اساسی نیروی دریایی را مجموعه شناوری آن تشکیل می‌دهد و دانشکده علوم و فنون جوادالائمه مسئولیت تربیت و آموزش این نیروها را برعهده دارد و نسبت به چند سال گذشته از پیشرفت‌های خوبی برخوردار است.
جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: مناطق عملیات خواهان و منتظر نیروهایی هستند که در این دانشکده تخصص پیدا می‌کنند و بر روی شناورهای به کارگیری می‌شوند.
وی گفت: از زمان جنگ به بعد کابوس شناور تندرو برای آمریکا به وجود آمده و در این مدت شاهد کاهش توانمندی‌های آمریکا در خلیج فارس بوده‌ایم.
فدایی در پایان گفت: امروز باید حداکثر تلاش خود را برای بهره‌گیری از آخرین فناوری و علم روز به کار گرفته و گسترش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با حوزه مأموریتی جزو اولویت‌های ما باشد.
فرمانده دانشکده نیروی دریایی جوادالائمه ندسا در چالوس نیز در این مراسم گفت: اهداف کلان این دانشکده تربیت افراد مورد نیاز نیروی دریایی سپاه، پاسداری از دستاوردهای انقلاب، تولید علم و شناسایی استعدادها و نخله‌ها برای ساماندهی و پرورش آنها به عنوان فرماندهان آینده به شمار می‌رود.
سرهنگ نقی پوررضایی تصریح کرد: در سال جاری برنامه‌های مختلفی در این دانشکده انجام شده است که در بحث آموزش طولی یک‌هزار و 154 نفر آموزش دیدند و از این تعداد 808 نفر تا پایان برنامه‌ها فارغ التحصیل می‌شوند که نسبت به سال گذشته 14 درصد رشد داشته است.
وی در پایان گفت: در دوره‌های آموزشی عرضی نیز 426 نفر از کارکنان در این دوره‌ها حضور و موفق شدند گواهی دریافت کنند و نسبت به سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.