سردار وحیدی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:
ساخت سامانه فرماندهی دفاع ساحلی و هوایی در وزارت دفاع
خبرگزاری فارس: وزیر دفاع با بیان اینکه امروز در اکثر حوزه‌های فن‌آوری پیچیده الکترونیکی، اپتیکی و مخابراتی به مرزهای خودکفایی رسیده‌ایم، گفت: این روند با شتاب هرچه تمامتر در فن‌آوری حساس‌تری نظیر سامانه‌های فضایی توسعه یافته است.

عکس تزیینی است.


به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز دوشنبه در حاشیه افتتاح 36 پروژه الکترونیکی و مخابراتی وزارت دفاع که همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و در شرکت صنایع مخابرات ایران برگزار شده بود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه‌ها مربوط به شبکه‌های ارتباطی مناطق عملیاتی و ارتباطی دوربرد، پروژه‌های هوایی، دریایی و زمینی است که موجب مقاوم شدن سیستم ارتباطی در مقابل جمینگ دشمن شده و این شبکه ارتباطی را در برای عمل در شرایط مختلف پایدار می‌سازد.
وحیدی با بیان اینکه امروز توانمندی‌های خوبی در عرصه مخابرات و الکترونیک در نیروهای مسلح بدست آورده‌ایم، گفت: امیدواریم با این دستاوردها بتوانیم قدرت ارتباطی امن و پایداری در شرایط مختلف ایجاد کنیم.
وی همچنین با اشاره به افتتاح پروژه‌های ماهواره‌ای که قرار است روز چهارشنبه توسط رئیس جمهور افتتاح شود، خاطرنشان کرد: ماهواره طلوع، مصباح 2، نوید علم و صنعت و نیز موتور ماهواره‌بر سیمرغ از جمله این پروژه‌ها خواهد بود.
وزیر دفاع همچنین با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه‌ای که شبکه‌های مخابراتی در امر فرماندهی و کنترل در نیروهای مسلح دارند، گفت:‌پشتیبانی موثر از نیروهای مسلح از طریق تامین ابزارهای ارتباطی مطمئن و امن از راهبردهای اصلی وزارت دفاع به شمار می‌رود.
وحیدی ادامه داد:‌ محققین و متخصصین صنایع الکترونیک و مخابرات وزارت دفاع به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و با الهام از شعار راهبردی "ما می‌توانیم " دستاوردهای بزرگی را در این حوزه برای نیروهای مسلح و کشور به ارمغان آورده اند.
وی با بیان اینکه طیف وسیع و تنوع گسترده محصولات صنایع الکترونیک وزارت دفاع در سطح تاکتیکی و راهبردی نشان از پیشرفت در این زمینه می باشد، خاطرنشان کرد:‌ طراحی و ساخت شبکه‌های امن و پایدار، فرماندهی و کنترل جنگ الکترونیک، فرماندهی و کنترل نظارت مرزی، فرماندهی و کنترل دفاع ساحلی و هوایی نمونه‌هایی از این توانایی است.
وحیدی با اشاره به رونمایی و افتتاح 36 پروژه الکترونیکی و مخابراتی گفت:‌ صنایع مخابراتی صا ایران علاوه بر پشتیبانی از نیروهای مسلح نقش قابل توجهی در توسعه شبکه‌های ارتباطی کشور داشته است. اجرای پروژه‌های متعدد در توسعه شبکه‌های سلولار در مراسم مختلف کشور در چارچوب اپراتور اول و دوم، طراحی و ساخت پیش‌ساخت‌های شبکه‌های ارتباطی فیبر نوری از فعالیت‌های چشمگیر این صنعت محسوب می‌شود.
وزیر دفاع خاطرنشان کرد: صنایع الکترونیک وزارت دفاع با بهره‌گیری از دانش نوری انواع تجهیزات پیشرفته رمزکننده متوسط با سامانه‌های ارتباطی را طراحی و به کاربران در سطوح مختلف نیروهای مسلح ارائه کرده است.
وی اضافه کرد: در سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مفتخریم که اعلام کنیم که در اکثر پروژه‌های فن‌آوری پیچیده الکترونیکی و اپتیکی و مخابراتی به مرزهای خودکفایی رسیده‌ایم و این روند با شتاب هرچه تمامتر در فن‌آوری حساس‌تری نظیر سامانه‌های فضایی که از ابزار بسیار پیچیده الکترونیکی استفاده می‌شود توسعه یافته است.
سردار وحیدی در پایان با اشاره به برخی تهدیدها علیه جمهوری اسلامی ایران این تهدیدات رسانه‌ای را عملیات روانی دشمن به منظور پوشش نقاط ضعف خود دانست و تاکید کرد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به هر تهدید بسیار شکننده و طوفانی خواهد بود.