به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران،امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش که صبح امروز شنبه در جمع کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سخنرانی می‌کرد، با اعلام این خبرافزود: در این رزمایش بزرگ یگان‌های پیاده، زرهی، مخابراتی، اطلاعاتی ونیرو مخصوص نیروی زمینی ارتش با همکاری یگان‌هایی از سپاه پاسداران انقلاباسلامی شرکت خواهند کرد و همزمان تمرین پاسگاه فرماندهی با شرکت تعدادی ازلشگرها و تیپ های مستقل برگزار خواهد شد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه سخنانش یکی از ویژگی‌های رزمایش مذکور را شرکت نیروهای احتیاط که خدمت سربازی خود را در سال‌های گذشته انجام داده و ترخیص شده‌اند، در قالب یک گردان احتیاط ذکر کرد و اظهارداشت: این رزمایش هم در ارتقاء قابلیت‌ها و توانمندی‌های رزمی نیروی زمینیو هم در تأمین امنیت منطقه مؤثر خواهد بود و پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران را به کشورهای منطقه اعلام خواهد کرد.
وی همچنین با اعلام اینکه برخی تجهیزات بومی نیروی زمینی ارتش ازجمله تانک ذوالفقار و نفربر صیاد توسط صنایع دفاع به تولید انبوه خواهد رسید، افزود: کلیه تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز این نیرو متناسب باتاکتیک‌ها و منطبق با تهدیدات جنگ‌های ناهمطراز توسط صنایع دفاعی کشورمان تولید و تأمین شده است.
پوردستان در ادامه با اشاره به تمرکز دشمن در استفاده از تهدیدات نرم، نقش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را در ارائه فعالیت‌های اثرگذار فرهنگیبسیار مهم و کلیدی ارزیابی نمود و افزود: در جنگ های آینده عامل اصلی درتعیین سرنوشت جنگ نیروی انسانی مؤمن و فرهیخته است نه تجهیزات و ادوات پیشرفته؛ لذا ما امروز از فعالیتهای فرهنگی و کارکنان با ایمان و انقلابی در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران پشتیبانی و حمایت می کنیم.
قبل از سخنرانی فرمانده نیروی زمینی ارتش، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به ارائه گزارشی از فعالیتها واولویتهای کاری این سازمان با توجه به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا پرداخت و همچنین از حضور امت حزب الله در اعتراض به حرمت شکنی روز عاشورا تقدیر وتشکر کرد.
در پایان این مراسم، امیر پوردستان از بخشهای مختلف حوزه مرکزیسازمان عقیدتی سیاسی ارتش بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیتها وتولیدات فرهنگی این سازمان قرار گرفت