رتش لبنان در پی نقض حریم هوایی این کشور توسط چند فروند جنگنده رژیمصهیونیستی، با تیراندازی بسوی این جنگنده‌ها آنان را مجبور به ترک لبنانکرد.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "المنار "، ارتش لبنان در پی نقضحریم هوایی این کشور توسط 4 فروند جنگنده "فانتوم " اسرائیلی در محور"حاصبیا " در جنوب لبنان، در ساعت 9:10 صبح امروز جنگنده‌های مزبور رامورد هدف قرار داد و این جنگنده‌ها را مجبور به ترک خاک لبنان کرد.
بر اساس این گزارش، 4 فروند جنگنده‌ رژیم صهیونیستی از ساعت 8:40 صبحامروز بر فراز مناطق "العرقوب "، "حاصبیا " و "البقاع " پرواز کردند و ایناقدام در سایه افزایش فعالیت نیروهای صهیونیستی در مزارع اشغالی "شبعا "بوده است.
از سوی دیگر مرکز فرماندهی ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کردحوالی ساعت 9 صبح امروز، 4 فروند جنگنده اسرائیلی با نقض حریم هوایی اینکشور به پرواز بر فراز منطقه جنوبی "حاصبیا " پرداختند.
بنا بر این گزارش، سامانه پدافند هوایی ارتش لبنان در برخی پایگاههاینظامی این جنگنده‌ها را هدف قرار داد لذا جنگنده های مزبور ناگزیر شدندارتفاع خود را بیشتر کنند.
این چهارمین بار در سه ماهه اخیر است که سامانه پدافند هوایی ارتشلبنان به تجاوز هواپیماهای رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان پاسخمی‌دهد و آنها را مجبور به فرار می‌کند.
این در حالی است که سازمان ملل پرواز جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز خاک لبنان را نقض قطعنامه 1701 می داند.
سامانه پدافند هوایی لبنان آخرین‌بار 11 آذر چهار فروند هواپیمایبمب‌افکن رژیم صهیونیستی را که حریم هوایی لبنان را نقض کردند و بر فرازروستاهای منطقه "العرقوب "، "حاصیبا " و بقاع غربی این کشور به پروازدرآمده بودند هدف قرار داد و آنها را مجبور به فرار به سمت فلسطین اشغالیکرد