موشک ها از نظر هدایت به چندین دسته تقسیم میشودند:
1- موشک ها با تنظیم اولیه : مثل موشک های سطح به سطح مانند  فراگ در این نوع هدایت اطلاعات مربوط به هدف از قبل به موشک داده میشود و موشک پس از طی مسر ( فاز ها) بههدف برخورد خواهد کرد.
2- موشک ها با هدایت امواج رادویی مادر command control (هدایت از ایستگاه مادر به امواج راویی)
نمونه  این موشک ها را می تواند به موشک های SAR  اشاره کرد. در این نوع هدایت زمانی که هدف ثابت نیست, هدف توسط یک رادار تعقیب می شود و اطلاعات مربوط به کامپیوتر داده میشود و در این بین رادار دیگری موشک به به سمت هدف  هدایت میکند  و اطلاعات مربوط به موشک را به همان کامپیوتر منتقل میکند این اطلاعات با هم مقایسه میشوند و کامپیوتر مسیر موشک را برای اصابت به هدف محاسبه میکند و اطلاعات محاسبه شده به موشک داده می شود.
3- موشک هایی که به طور اتوماتیک به سمت هدف هدایت می شوند homing : مثل موشک های حرارت یاب سام 7 یا موشک  هوا به هوای فونیکس و اگزوست و ...  
4- هدایت موشک با امواج راداری یا  beam rider : موشک های بالستیک از این نوع هدایت استفاده میکنند. در این نوع هدایت هدف در معرض تشعشع امواج رادار قرار میگیرد و موشک داخل این شعاع های تشعشع شده به سمت هدف می رود.
موشک های کروز یا هر موشک دیگری که سرعتی پایینتر از سرعت صوت داشته باشد به راحتی توسط رادار های تعقیب کننده  و توپ های ضد هوایی اتوماتیک قابل رهگیری هست.

 

البته به زودی یک مقاله جامع در مورد سیستم های هدایت موشک برای دوستان علاقه مند میذارم.