سال هاست که سازندگان چرخبال در رؤیای ساخت بالگردهای مافوق صوت هستند امّا هرگز به این مهم دست نیافته اند. افزایش سرعت حرکت و قدرت مانور و کنترل چرخبال با هم در تضاد هستند؛ به این معنا که افزایش سرعت باعث کاهش شدید قدرت مانور و کنترل می شود و بلعکس! این دو مشکل بزرگ و اصلی به همراه ده ها مشکل دیگر سازندگان چرخبال را با محدودیت های زیادی مواجه کرده است.



هم اکنون سریع ترین بالگردهای جهان با سرعتی در حدود ??? تا ??? گره (معادل ??? تا ??? کیلومتر بر ساعت) حرکت می کنند. البته باید حساب V-22 رو جدا کرد! سیکورسکای(Sikorsky Aircraft Group) که از بزرگ ترین و معتبرترین و همچنین باسابقه ترین سازندگان بالگرد در جهان به شمار می رود با ارائه و کار بر روی یک چرخبال دو محوره سعی در درهم شکستن این تابو دارد. این بالگرد فوق سریع اولین باگردی خواهد بود که دیوار صوتی را در هم خواهد شکست ! SikorSky X2 قادر خواهد بود با سرعتی برابر با ??? گره(??? کیلومتر بر ساعت=?/??? مایل بر ساعت) با حفظ کنترل و مانورپذیری مثال زدنی هلیکوپتر پرواز کند. همچنین تمامی استانداردهای نوین صنعت بالگردسازی را رعایت کرده است.



سیکورسکای اولین نمونه آزمایشی مافوق صوت خود را در سال ???? معرفی کرد. فناوری ساخت SikorSky X2 جدیدترین فناوری در ساخت چرخبال در جهان است که سرعت و مانور پذیری بالایی در اختیار خلبان می گذارد. استفاده از دو محور و بکارگیری دو روتور جداگانه توانایی های بی نظیری به این چرخبال داده است. روتور اصلی دو ملخه است تا تأثیر گشتاوری یک دیگر را خنثی کنند در عین این که به کارگیری این طرح باعث مانورپذیری فابل توجهی می شود(همانند بالگرد روسی کاموف).این فناوری قابل استفاده در تمامی انواع بالگرد از IV UAV های بی سرنشین کوچولو گرفته تا بالگردهای پیل پیکر با توانایی حمل بیش از ?? تن بار .




پیش بینی می شود از موتور توربوشفت LHTEC T800 یا LHT-801 در این چرخبال دو سرنشینه استفاده شود که قدرتی برابر با ???? تا ???? شفت-اسب بخار(معادل ???? تا ???? کیلووات) به ارمغان بیاورد.روتور اصلی از دو ملخ ?پره تشکیل می شود که خلاف جهت یک دگر چرخش می کنند. برد عملیاتی این هواگرد ???? کیلومتر اعلام شده است و تصاویری مبنی بر طراحی گونه نظامی آن در شبکه جهانی وب به چشم می خورد. ?? آگوست ???? نیز به عنوان تاریخ اولین پرواز این بالگرد دو سرنشینه ثبت شده است.