به گزارش فارس، سید حسن نصرالله " دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی امشب خود که به مناسبت روز شهید ایراد کرد و به طور زنده از شبکه المنار لبنان بخش شد، با اشاره به گزارش "گابی اشکنازی " رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی (فرمانده جبهه شمالی در زمان شکست اسراییل در سال 2000)، که گفته بود " حزب‌الله ده‌ها هزار موشک با برد 325 کیلومتر دارد " اظهار داشت: من طبق معمول نه این خبر را نفی می‌کنم نه تائید. اگر این خبر صحیح باشد ما ناراحت نمی شویم و اگر هم غلط باشد، خودش دست به جنگ روانی علیه ارتش و ملتش زده است.
وی افزود: اسرائیلی‌ها در این مدت خیلی سعی کردند از جنگ سخن بگویند یا بگویند که سلاح‌های پیشرفته‌ای وجود داد؛ گویی می‌خواهند نشان بدهند که روند امور به سمت جنگ است.
دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: در این سخن دو احتمال وجود دارد. یکی اینکه اسرائیل به دنبال بهانه‌ای برای شروع جنگ است. احتمال دوم اینکه هدف از این سخنان این است که هرگز به سمت جنگ نرویم. بدین مفهوم که مثلا اشکنازی به مردم خود دارد می‌گوید که نباید کاری کرد چرا که آنها خیلی موشک‌ و سلاح پیشرفته دارند و دیگر محلی در سرزمین‌های اشغالی وجود ندارد که از تیررس مقاومت لبنان و فلسطین دور باشد. در واقع اشکنازی می‌گوید که اگر جنگ شود، آوارگی فقط مخصوص ساکنان شمال سرزمین‌های اشغالی نیست و حامیان جنگ باید ساکت شوند و اسراییل دیگر راهی ندارد. تمامی این دعواها فقط آنها را خسته می‌کند و نتیجه‌ای ندارد. اگر اسرائیلی‌ها خواستار جنگ هستند، اشکنازی می‌گوید سلاح‌های مقاومت اینها هستند.
نصرالله در عین حال تهدیدات رژیم صهیونیستی را جنگ روانی دانست و افزود: با تمام این احوال ما در برابر جنگ روانی اسرائیل هستیم و این ما نیستیم که خواستار جنگ هستیم. اگر بخواهیم شبح جنگ را از لبنان دور کنیم باید بدانیم جنگ روانی اسرائیل بی‌فایده و بی‌نتیجه است و باعث چند دستگی در لبنان نمی‌شود؛ بلکه اتحاد لبنانی‌ها را در پی دارد. اگر اسراییلی بداند در صورت دست زدن به جنگ علیه لبنان ما همه با هم متحد خواهیم بود و از خاکمان دفاع می‌کنیم، شرایط فرق می‌کند.
دبیرکل حزب الله لبنان در عین حال بر آمادگی این جنبش برای مقابله با هر گونه تهدیدات رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: تا زمانی که اشکنازی چنین سخن می‌گوید، ما می‌گوییم که ما خواستار جنگ نیستیم؛ ولی اگر می‌‌خواهند جنگ را امتحان کنند ما به لطف خدا و به برکت خون شهدا این تهدید را به یک فرصت تبدیل می‌کنیم.
سیدحسن نصرالله افزود: آنها می‌گویند که در هر جنگی، دیگر نیروی هوایی کارآیی چندانی نخواهد داشت و این سخن را با توجه به تجربه جنگ گذشته می‌گویند. من به آنها می‌گویم که در جنگ آینده دیگر داستان به "حیفا " و ... مربوط نمی‌شود و ما دورتر از آن را هدف قرار می‌دهیم.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت : اسراییلی‌ها از هفت گردان و ... برای حمله به لبنان حرف می‌زنند. من می‌گویم اگر این گردان‌ها وارد جغرافیای لبنان شوند، باید بدانند که خداوند این جغرافیا را اصلا برای شکست و نابودی اشغالگران و متجاوزان آفریده است.
وی افزود: هنگامی که این گردان‌ها وارد لبنان شوند (که نیمی از ارتش اسراییل است)،‌ همه ما آنجا خواهیم بود. از مهم‌ترین ویژگی‌های جنگ 2006 این بود که هیچکس از صحنه نبرد فرار نکرد و مشکل ما این بود که چگونه جلوی خیل جمعیت را که می‌خواستند به جنگ بروند را بگیریم. آری ... همه ما در آنجا خواهیم بود و تانک‌ها و نفربرهای آنها را نابود خواهیم کرد و سربازان آنها را کشته و اسیر می‌کنیم.
دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: من قبلا گفته بودم که ما فرصت داریم و می‌توانیم گردان‌های اسرائیلی را از بین برده و افسران و سربازان آنها را بکشیم. برخی می‌گویند در جنگ 2006 اسرائیل دست به جنگ زمینی نزد. آنها در آن جنگ 40 هزار افسر و سرباز و 200 تانک وارد لبنان کردند و شکست خوردند و ما تازه در آن روزها به قدرت کنونی نبودیم.
سیدحسن نصرالله با اشاره به توانمندی امروز حزب الله گفت : امروز ما بزرگ‌تر و با تجربه‌تر و قدرتمندتر هستیم و بسیاری از نقاط ضعف خود را از بین برده و بر نقاط قوت خود افزوده‌ایم. من می‌گویم که ما آماده هستیم و در برابر شهدا و روح حاضر آنها شهادت می‌دهم که هر اندازه نیرو وارد لبنان کنند، در خاک ما نابود خواهند شد. این تحول بزرگی است که در منطقه در صورت بروز جنگ رخ خواهد داد