اسرائیل در آماده باش: آژیر قرمز "دیمونا" 30 بار به صدا درآمد
این واقعیت که سوری ها دست به یک حمله فوری علیه اسرائیل نزدند به این معنا نیست که در آینده دست به اقدامات تلافی جویانه نخواهند زد.
هفته نامه ساندی تایمز چاپ لندن از آماده باش اسرائیل برای مقابله با حمله هوایی احتمالی سوریه خبر داد.


این نشریه در تازه ترین شماره خود نوشت: "سپر دفاع موشکی مستقر در اطراف نیروگاه هسته ای دیمونا اسرائیل طی هفته گذشته به دلیل نگرانی از احتمال حمله هوایی سوریه 30 بار در وضعیت آژیر قرمز قرار گرفت."
براساس این گزارش در پی انتشار اخباری مبنی بر احتمال حمله تلافی جویانه سوریه به تاسیسات هسته ای اسرائیل یک آتشبار از موشک های ضد هوایی پاتریوت ساخت آمریکا به نیروگاه "دیمونا" در صحرای نقب منتقل شده است.
جنگنده های اسرائیلی دو ماه قبل با نقض حریم هوایی سوریه وارد خاک این کشور شدند.
این گزارش می افزاید: "در یک اقدام بسیار عجیب افسران متصدی موشک های مستقر در حوالی نیروگاه دیمونا اجازه یافتند با تلویزیون دولتی اسرائیل درباره تدارکات خود گفت و گو کنند."
ستوان یکم "آدی" یک افسر زن جوان که معاون فرماندهی این آتشبار موشک را بر عهده دارد گفت: "ما آماده ایم در زمان آماده باش کامل موشک های خود را ظرف چند ثانیه پرتاب کنیم."
در پی حمله روز ششم سپتامبر جنگنده های اسرائیلی به تاسیسات سوریه در شمال این کشور تنش میان دمشق و تل آیو به اوج خود رسید.
یک منبع دفاعی اسرائیل اظهار داشت: "این واقعیت که سوری ها دست به یک حمله فوری علیه اسرائیل نزدند به این معنا نیست که در آینده دست به اقدامات تلافی جویانه نخواهند زد."
وی خاطرنشان کرد: "دیمونا در صدر فهرست آنها قرار دارد."
براساس این گزارش تنش در اسرائیل رو به افزایش است. فرمانده زن آتشبار پاتریوت در این خصوص گفت: "هر هواپیمای مسافربری در مسیر قاهره - عمان یا جده - قاهره و برعکس که حتی اندکی از مسیر خود منحرف می شود آژیر خطر به صدا درمی آید."
به نوشته ساندی تایمز یک جنگنده میراژ اسرائیلی که در زمان جنگ شش روزه در سال 1967 اشتباها به نیروگاه دیمونا نزدیک شده بود هدف قرار گرفت و سقوط کرد.
در همین حال در سال 1973 نیز یک بوئینگ 727 لیبیایی که راه خود را در طوفان گم کرده و به دیمونا نزدیک شده بود سرنگون شد. در این حادثه 113 مسافر هواپیما کشته شدند.