خبرگزاری فارس: سامانه موشکی زمین به هوای "اس200" که به دست متخصصین نیروی هوایی ارتش بهینه‌سازی شده است، روز گذشته با موفقیت شلیک شد.


به گزارش خبرگزاری فارس، این شلیک همزمان با سالگرد عملیات والفجر 8 به دست متخصصین پدافند نیروی هوایی ارتش صورت گرفت.
امیر خلبان احمد میقانی، فرمانده نیروی هوایی ارتش در تشریح ویژگی‌ها و توانایی‌های برجسته‌‌ی این موشک گفت: بررسی میزان کارایی سامانه‌های پدافند اعم از موشکی و راداری در مقابل تهدیدات احتمالی علیه کشور ایران و همچنین ارتقاء سطح مهارت و دانش کارکنان عملیاتی و فنی در مراحل مختلف و آماده‌سازی تجهیزات موصوف از اهداف آزمایش این سامانه‌ موشکی است.
امیر خادمی فرمانده پدافند هوایی نیروی هوایی ارتش نیز با اشاره به تبعات هرگونه وابستگی در بحث پدافندی موشکی و راداری گفت: متخصصین نیروی هوایی ارتش هم‌اکنون از هرگونه وابستگی رها شده و قدرت دفاعی خود را با اقتدار کامل و به صورت خود اتکا، بالا می‌برند.
وی با اشاره به سالروز عملیات والفجر 8 گفت: فقط در یک روز از این عملیات، 53 فروند و در یک هفته مجموعاً 110 هواپیمای دشمن سرنگون شد که بسیار قابل توجه است.
امیر ابوالقاسم ابراهیم دوست معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش نیز این بهینه‌سازی را موفقیت آمیز خواند و موجب انتقال تجربیات به نیروهای جوان و آینده ساز نیروی هوایی ارتش دانست.

توصیه میکنم حتما این فیلم را که لینکش در زیر قرار داده شده ملاحظه نمایید چون فیلم بسیار مفید و جالبی است
http://media.farsnews.com/Media/8611/Video/861129/861129V0297659.wmv